BREAKING 48% din școlile și grădinițele din Romania sunt în scenariile roșu și galben. Alte 100 de școli au trecut în sistem online în ultimele 24 de ore

1.855 de vizualizări
Foto: Pexels.com
48% din școlile și grădinițele din România sunt astăzi în scenariile roșu și galben, adică 8.449 de unități de învățământ preuniversitar din totalul de 17.656 la nivel național. Încă 100 de școli au mai trecut în scenariul 3 în ultimele 24 de ore, potrivit datelor Ministerului Educației. Astfel, de la 3.393 de școli câte erau ieri în scenariul roșu, astăzi sunt 3.494.

Prin urmare, astăzi, 29 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 9.207 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 4.956 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 3.493 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.493 de unități aflate în această situație, 377 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.116 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 29 octombrie, ora 12:00.

Foto: Pexels.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Municipal al Elevilor din București îl critică pe primarul Sectorului 5 pentru orarele trimise în școli, dar nu o vede pe Dăncilă gravată-n piatră pentru reabilitarea unei școli

Consiliul Municipal al Elevilor București le cere autorităților să ia măsuri pentru stoparea difuzării de materiale electorale în școli. Organizația critică distribuirea în liceele, școlile și grădinițele din sectorul 5…
Vezi articolul

Copiii mei, unii de 11 ani, clasa a V-a, nu citesc, nu calculează, scriu greu de mână. Ei sigur ar fi rămas repetenți în clasele 1-4, scrie Cristiana Ionescu, EDULIER

Una dintre reacțiile marcante la declarațiile ministrului Educației, despre repetenția de la clasa I, este cea a Cristianei Ionescu, fondatoarea Asociației EDULIER. Cristiana scrie, într-o postare pe contul său de…
Vezi articolul

Proiectul de lege care ar permite angajarea de noi cadre didactice și personal nedidactic în școli: concursurile pentru posturile vacante din instituțiile de învățământ, cercetare și academii sunt exceptate de la suspendarea concursurilor de angajare

Posibilitatea ca în invățământ să fie angajate noi cadre didactice, pe durata stării de alertă, așa cum a menționat, luni, premierul Ludovic Orban, este prevăzută într-un proiect de lege care…
Vezi articolul