60 de elevi de clasa a VII-a cu medii peste 7 și maximum 30 de absențe vor fi susținuți la școală de Fundația Universității din București / Înscrieri până pe 5 iulie în programul SEED

10.510 vizualizări
Foto: Max Fischer – Pexels
60 de elevi de clasa a VII-a vor fi susținuți timp de cinci ani școlari prin activități, cursuri de mentorat, financiar sau material, anunță „Virtute et Sapientia”, Fundația Universității București, care dă startul înscrierilor în programul SEED, proiect de sprijin pentru elevii de clasa a VII-a și cu obiectiv de lungă durată (5 ani). Înscrierile se termină pe 5 iulie.

Programul SEED își propune să promoveze echitatea socială, să susțină participarea elevilor merituoși (cu potențial) defavorizați la o educație incluzivă de calitate și să reducă discrepanțele dintre diferitele medii sociale.

După înscriere, urmează să aibă loc selecția și anunțarea celor aleși în program. Cei selectați trimit apoi dosarul (detalii despre dosar și calendar – mai jos), participă la cursurile școlii de vară și intră în programul propriu-zis de la 1 septembrie.

Criterii

„Elevul trebuie să îndeplinească următoarele criterii pentru a fi selectat în program, precum și pentru a beneficia în continuare de acesta:

  1. Elevul să aibă media de minim 7 pe an de studiu și 8 la disciplina pe care acesta își dorește să o aprofundeze;
  2. Maxim 30 de absențe nemotivate/an școlar și finalizarea fiecărui an școlar fără corigențe;
  3. Elevul să facă dovada rezultatelor școlare prin raportarea la finalul semestrului a notelor obținute;
  4. Elevii să facă parte din familii dezavantajate: care nu au realizat în cele trei luni înainte de depunerea candidaturii pentru program un venit lunar net mediu per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie„, menționează organizatorii pe pagina oficială cu detalii despre înscrieri.

Accesează regulamentul complet aici.

„În funcție de performanțele și aptitudinile lor, 30 de elevi vor beneficia de cursuri online și de participări la activități, iar 30 de elevi vor beneficia de cursuri online, participări la activități, mentorat, sprijin material și/sau financiar”, se notează în regulament.

Calendarul proiectului
  • 10 iunie – 5 iulie 2021 – Înscrierea online a elevilor
  • 22 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor preliminare
  • 23 iulie – 6 august – Transmiterea dosarelor prin care cei selectați fac dovada eligibilității de participare în program
  • 15 – 22 august – Participanții selectați vor participa la activități – acestea vor avea loc în funcție de contextul epidemiologic
  • 30 august – Desemnarea mentorului pentru fiecare elev
  • De la 1 septembrie – Desfășurarea activităților din program
Dosarul – după admiterea în program

După cum se menționează în regulament, dosarul trebuie să conțină:

„1) Formularul de înscriere completat în format electronic, imprimat și semnat de către candidat și un părinte sau tutore sau susținători legali, prin care acesta își dă acordul pentru înscrierea candidatului/candidatei în program și pentru prelucrarea datelor;
2) Adeverință școlară care să confirme minim media 7 de absolvire a clasei a VII-a;
3) Scrisoare de recomandare din partea unui profesor din școala elevului (cuprinde numele profesorului, date de contact, semnătura și este atașată în forma sa originală);
4) Copie a certificatului de naștere și copie a actelor de identitate ale membrilor familiei, inclusiv a candidatului. Dacă acesta nu deține CI, este suficientă doar copia certificatului de naștere (valabil și pentru frații sau surorile acestuia);
5) Acord parental/al reprezentantului legal de participare în program (model atașat);
6) Documente din care să rezulte nivelul venitului pe membru de familie sau susținătorilor legali și al fraților majori:
a) adeverința de venit (salarii, pensii, șomaj, venituri din activități independente, venit minim garantat etc);
b) adeverință fiscală care să ateste veniturile din agricultură (în cazul celor care realizează venituri din agricultură);
c) declarație pe propria răspundere a părintelui/susținătorului legal (în cazul celor care nu realizează niciun venit și că nu primește alte forme de sprijin).

7) Alte documente (dacă este cazul):

a) copie ale diplomelor/adeverințe care să ateste implicarea în activități de voluntariat
b) copie ale diplomelor obținute la olimpiade sau alte concursuri școlare
c) copie după sentința de divorț sau copie după certificatul de deces (pentru a descrie/ identifica componența familiei);
d) documente care să ateste calitatea de reprezentant legal a persoanei care răspunde pentru candidat/-ă – dacă acesta/aceasta este minor/-ă, în cazul în care aceasta nu este unul dintre părinți (tutori, curatori, asistenți maternali);
e) copie după decizia de plasament în cazul în care elevul se află într-o astfel de situație.
f) alte documente considerate relevante pentru descrierea unei situații la nivelul familiei candidatului/candidatei (încadrare în grad de handicap, situație medicală, detenție etc.)”

Printre obligațiile pe care un participant le are, se numără: transmiterea situației școlare după fiecare semestru, în termen de maxim 15 zile de la încheierea ei, păstrarea calității de elev la cursuri de zi, informarea mentorului cu privire la probleme ce împiedică susținerea activităților în program și lipsa de abateri disciplinare.

Formularul de înscriere este disponibil aici. Totodată, voluntar, mentor sau donator, aceștia se pot înscrie și ei, mai multe detalii găsind în secțiunea „Implică-te!”.

Foto: Max Fischer from Pexels

Citește și:
Cîmpeanu: Grupurile de acțiune anti-bullying, constituite până la 13 septembrie în orice școală
Cum poți economisi timp în realizarea rapoartelor anuale? (P)
Ghid pentru Evaluarea Națională 2021 – Cum se desfășoară probele scrise, informații pentru elevi și profesori


2 comments
  1. Numiti elevi „cu potential” elevi cu cel putin media 7 anuala?
    La noi si cei cu CES au media anuala peste 8.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii din școlile din țară pot aduce direct în clasa lor inovația, prin vizita RoboCaravanei nextlab.tech. Înscrierile sunt deschise pentru cadrele didactice (P)

Educația tehnologică primește un impuls important în România odată cu vizita RoboCaravanei în școli. NEXTLAB.TECH, lider regional în tehnologii EdTech bazate pe inteligență artificială, promovează un proiect ambițios destinat să…
Vezi articolul

Campanie susținută de Brio.ro

Elevii din clasele I-VIII au la dispoziție o platformă digitală pe care își pot testa gratuit nivelul de literație. Primele teste naționale pentru testarea nivelului de alfabetizare funcțională

Testele sunt realizate de Brio®, prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Acestea au fost elaborate pentru a evalua nivelul de alfabetizare funcțională a elevilor români…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Elevii sunt foarte atenți, iar la sfârșitul orei văd pe chipurile lor că sunt încântați. Cel din ultima bancă își dorește să iasă acum la tablă, spun profesorii de la Școala Gimnazială Dor Mărunt, din județul Călărași, care folosesc table interactive – dotări posibile prin Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar

Accesul la tehnologie de calitate și digitalizarea în școlile din mediul rural pot juca un rol crucial în asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii și în reducerea abandonului școlar.…
Vezi articolul

Fizicianul Cristian Presură: Primul manual de fizică pe care l-am coordonat, cel de clasa a VI-a, va ajunge pe băncile elevilor în toamnă și este bazat pe metoda investigației / De la an la an, echipele de autori lucrează pe baza de zvonuri, pentru că nu există un calendar precis din partea ministerului

Pentru elevi va fi o întâlnire de început cu fizică predată că știință de sine stătătoare. O întâlnire emoționantă, ce poate formă destine sau poate îndepărta complet elevii de această…
Vezi articolul

Festival de literatură pentru copii și adolescenți la Botoșani, în perioada 18-21 septembrie / Întâlniri cu autori contemporani, ateliere creative, conferințe, povestiri pe tema copilăriei și a importanței lecturii

Copiii și adolescenții pasionați de lectură vor putea să-și întâlnească autorii preferați în cadrul festivalului Apolodor din Botoșani, în perioada 18-21 septembrie, anunță organizatorii. Evenimentul va include ateliere de scriere…
Vezi articolul