Abordare scoțiană pentru recuperarea materiei pierdute în pandemie: e nevoie de opt ore în plus pe săptămână, timp de doi ani, pentru a acoperi pagubele produse de închiderea școlilor – grup de experți

2.508 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Elevii ar avea nevoie de cinci ore pe săptămână în plus, timp de trei ani, sau de opt ore pe săptămână în plus, timp de doi ani pentru a recupera pierderile de învățare suferite din cauza pandemiei, în pofida faptului că școala a continuat, mai mult sau mai puțin, online. Așa consideră un grup de experți în educație din Scoția, parte a grupului de analiză Reform Scotland, în recomandări transmise guvernului local. Grupul respectiv a emis aceste recomandări în condițiile în care, din martie până acum, elevii din Scoția au întrerupt școala față în față pentru considerabil mai puțin timp decât alte țări, inclusiv România – doar patru luni din martie anul trecut, inclusiv prima lună și jumătate din acest an.

Echipa de experți independenți, The Commission on School Reform,  a revizuit recomandările emise inițial anul trecut și afirmă că măsurile remediale sunt necesare îndeosebi pentru șansa de succes în viață pentru elevii din medii dezavantajate. În condițiile în care în a doua jumătate a acestei luni Scoția intenționează să redeschidă școlile, mutate online ultima dată la începutul lui ianuarie a.c., Comisia estimează că elevii vor fi pierdut, în pandemie, 16 săptămâni de școală adecvată. De aceea, ea propune autorităților să ia în considerare următorul “necesar” pentru recuperarea pierderilor:

  • Opt ore în plus pe săptămână, timp de doi ani, sau cinci ore în plus pe săptămână, timp de trei ani, orele suplimentare urmând să fie recuperate după-amiaza, după terminarea programului obișnuit.
  • Subvenții suplimentare pentru copiii dezavantajați, subvenții care să fie administrate de directorii de școli.
  • Un plus de 19.000 de locuri de muncă în învățământ, pentru a se ocupa de programul de recuperare – inclusiv profesori pensionați, masteranzi sau studenți.
  • O finanțare de circa 130 de milioane de lire sterline pe an, timp de doi ani.

Comunicatul comisiei îl citează pe profesorul Lindsay Paterson, expert în politici educaționale la Universitatea din Edinburgh, potrivit căruia “deși mii de profesori au oferit învățare online de înaltă calitate, iar părinții au făcut tot ce-au putut să ajute, închiderea școlilor a dus la o pierdere masivă de învățare. Mulți copii vor fi regresat, în fapt, deoarece astfel de întreruperi îi pot face să uite ce au învățat în prealabil. Acum că se întrevede finalul perioadei de închidere a școlilor, e momentul să ne îndreptăm atenția asupra modurilor în care trebuie să recuperăm pierderile de învățare.”

Photo 58995009 © Shahid KhanDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Să nu ne comparăm cu alții. Nu cred că avem aceleași condiții în școli, nu mai vorbesc de venituri. La noi în școli din buricul orașelor mari nu merge netul bine iar prof vin de acasă cu tehnologia proprie pentru a putea să predea online. Măști, mănuși, dezinfectanți ? De acasă pe banii părinților. Autobuze școlare? Doamne ferește! Pe timpul răposatului, se făcea școală sâmbăta și se învăța pe bune. În ziua de azi mulți copii, se duc la școală de gura părinților, nu că ar dori iar la ore nu fac nimic altceva decât să deranjeze. Hai să nu ne mai comparăm cu alte țări. Peștele de la cap se împute.

  2. Masteranzi, studenti si pensionari dornici de un ban in plus dintr-un proiect, nu aceleasi fete obosite dupa ore de predare, altele de corectare teme si naveta de zeci de kilometri. Sa retineti asta, dom’ Campeanu!

    1. Astfel, studenții și masteranzii , isi vor face bani ptr transportul pe calea ferată. Dacă nu, aceleași “fete obosite” sa aiba acele ore la plata cu ora. 🙂

  3. Calculeaza cineva cum pot recupera elevii din clasele 5-7 și 9-11, care stau în continuare în asa numitul învățământ ” on-line”? Și aceștia sunt dreptul la educație!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Chestionar despre ordinea cuvintelor în exprimare, lansat de cercetători de la Institutul de Lingvistică al Academiei Române. Formularul este deschis și răspunsurile contribuie la un studiu de dinamica din sintaxa limbii române

Un chestionar lingvistic despre ordinea cuvintelor în frază a fost lansat de cercetători lingviști de la Institutul „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române. Răspunsurile date de vorbitori vor…
Vezi articolul

Cum încearcă Ligia Deca să justifice public încă un eșec – Guvernul nu va aloca 15% din Bugetul general consolidat, finanțare pentru Educație, nici în 2024, deși legile Deca-Iohannis prevăd asta: „Nu toate măsurile din lege intră în vigoare în anul viitor, deci probabil că nu de anul viitor” vom avea 15% din BGC

În două interviuri succesive, la Euronews pe 4 octombrie și la TVR Info pe 5 octombrie, ministrul Educației Ligia Deca a spus, direct sau mai pe ocolite, că noua prevedere…
Vezi articolul

Proiect pilot de masă caldă într-o școală din Brașov, prin care familiile cu venituri lunare de peste 5.500 de lei/membru le plătesc masa copiilor, iar ceilalți elevi sunt susținuți gradual și de primărie, în funcție de veniturile părinților

Consilierii locali din Braşov au votat o hotărâre care prevede oferirea unei mese calde în şcolile din municipiu. În primă fază, beneficiari vor fi 1200 de elevi de la o…
Vezi articolul

Ministrul Cîmpeanu “pare să nu înțeleagă cum funcționează statul de drept” – Cristian Pîrvulescu, SNSPA / Acesta insistă asupra valabilității Ordonanței 99, ce permite o perioadă de tranziție din online la predarea față în față “pe întreg parcursul anului universitar”

Ordonanța de urgență 99/2021, invocată în ultima săptămână ca argument legislativ pentru o tranziție mai lungă de la predarea online la cursuri onsite în universități, “nu are nicio legătură cu…
Vezi articolul