Academia Română critică reforma cercetării din Moldova

236 de vizualizări
Academia Română / Foto: Wikipedia.org
Academia Română susține protestul Academiei de Științe a Moldovei față de reforma învățământului superior, prin care fostele institute de cercetare ale AȘM urmează să fie asimilate de universități, transmite Radio Europa Liberă, citat de G4Media.ro.

Planul de reorganizare propus de Ministerul Educației de la Chișinău prevede concentrarea resurselor prin integrarea unor universități mici și institute de cercetare în universități mai mari, cu păstrarea finanțării separate pentru domeniul cercetării, pe fondul unei scăderi demografice dramatice în țară.

La fel ca academicienii din R. Moldova, cei din România consideră că astfel de decizii ar trebuie „să fie bazate pe o evaluare obiectivă și transparentă, pe o argumentare convingătoare și discuții în întreaga comunitate științifică“.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Instituția care gestionează 20% din banii cercetării, UEFISCDI, apare în subordinea Ministerului Educației, în proiectul de HG pentru înființarea acestuia, dar „sunt încă discuții” privind trecerea la Ministerul Cercetării / Plus: Cazul consiliilor consultative „cu doi stăpâni”

Instituția care administrează circa 20% din banii de cercetare din România, dar și registrele universitare, UEFISCDI, despre care Edupedu.ro a scris că face obiectul unor lupte în coaliția de guvernare,…
Vezi articolul

Arheologul și scriitorul Cătălin Pavel – conferință publică despre felul în care obiecte din trecut permit „vizualizarea” altor vremuri, de la războaie la sentimentele unui cuplu – 8 octombrie, la Academia Română

Cătălin Pavel, arheolog și scriitor, conferențiar universitar la Universitatea „Ovidius” din Constanța, va susține miercuri, 8 octombrie 2025, o conferință publică despre poveștile dezvăluite de obiectele trecutului, cu ajutorul științelor.…
Vezi articolul

Temele din vacanța de vară: Rolul lor este de consolidare a cunoștințelor și de prevenire a pierderilor, nu de transfer de responsabilitate de la învățător la părinte – avertizează cercetătorul Dacian Dolean. „Ușoară tendință de diminuare a abilităților la matematică” în vacanța de vară, pentru elevii care trec în clasa a II-a

Rolul temelor de vacanță este de consolidare a cunoștințelor și de prevenire a pierderilor, „nu de învățare de conținuturi noi”. „Ele nu ar trebui să fie văzute ca un transfer…
Vezi articolul