Actorul Vlad Ivanov: E absolut necesar să existe o școală de actorie de film sau măcar în cadrul Facultății de Film să existe ore clare / Actoria de teatru nu are nimic în comun ca tehnică cu actoria de film

1.172 de vizualizări
Vlad Ivanov / Foto: Bogdan Iordache – PhotoCube
Cariera actorului Vlad Ivanov a luat o turnură extraordinară odată cu rolul doctorului Bebe, din filmul lui Cristian Mungiu, 4 Luni, 3 Săptămâni și 2 Zile, câștigător al Palme d’Or la Cannes 2007. Din acel moment, Ivanov a făcut pasul către lumea bună a cinematografiei europene.

Dar pasiunea sa pentru actorie se împarte în egală măsură între teatru și film. A fost angajat al TNB timp de 14 ani, însă a plecat și afirmă cu tărie că nu s-ar întoarce niciodată în sistemul bugetar. Totuși, spune că teatrul este unul dintre motivele pentru care nu ar pleca din țară.

Ne-a întâlnit cu Vlad Ivanov cu câteva zile înaintea premierei în România a celui mai recent film în care joacă, Servants, regizat de Ivan Ostrochovský.

Cultura la dubă: Ați învățat din școală cum să faceți diferența dintre actoria de teatru și cea de film? La UNATC nu există școli separate pentru asta.

“Pe vremea când am făcut eu facultatea, actoria de film era sublimă, dar lipsea cu desăvârșire.”

E foarte rău că e așa, pentru că avem actori foarte talentați pe teatru. Trebuie spus foarte clar că actoria de teatru nu are nimic în comun ca tehnică cu actoria de film. Sigur că se bazează tot pe emoție, pe talent, dar tehnic sunt cu totul diferite. Și, de aceea, e absolut necesar să existe o școală de actorie de film.

Sau măcar în cadrul Facultății de Film, să existe ore clare de actorie de film.

Regizorii sunt pur și simplu extenuați, aflu de la ei, de câți actori vin la filmare cu tehnică de teatru. Și le ia ore, zile, până să aducă acel actor la un nivel de film. Și regizorul devine un profesor. În loc să aibă să aibă, cum spune Corneliu Porumboiu, un actor care dă plus valoare, el se apucă și începe să sape șanțuri, să dea cu lopata, iar asta nu e muncă de regizor pe un platou de filmare.

Această muncă trebuie să o facă un profesor, regizor sau actor, în cadrul facultății, la ore de actorie de film, la care să îi învețe tehnică de film.

Eu am învățat în jumătate de oră, pe un platou de filmare, ce învățam într-un an la școală, încadraturi și nu mai știu ce.

De aceea spun, pentru un actor este vital, dacă vrea să facă film, să aibă cursuri de actorie de film.

Cultura la dubă: Care este cea mai frecventă greșeală pe care o face un actor cu tehnică de teatru, atunci când joacă într-un film?

“Am să vă spun fix ce mi-a spus un regizor american: “Voi, actorii români, sunteți foarte talentați, dar dați prea mult din mâini.”

Adică, dacă tu ai o încadratură de prim plan sau de gros plan și începi să faci cu capul sau cu mâinile așa (gesticulează amplu), parcă se mută toată camera cu tine.

Îți și spune regizorul: vezi că ești la gros-plan sau la prim-plan și atunci mișcările trebuie să fie micronice, trebuie să aduni totul în ochi, energie în privire, pentru că el d’asta îți ia gros-plan, fiindcă vrea să obțină ceva de la tine.

Citește în publicația Cultura la dubă interviul integral acordat de actorul Vlad Ivanov

Foto: Bogdan Iordache/ PhotoCube


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: România urmărește acțiunile în educație ale Japoniei, țară în elita globală a evaluării PISA 2022 / Etalonul japonez fusese eliminat inițial în fișa de țară a României pentru PISA 2022, în varianta românească a documentului / Ce spune OCDE despre educația în țara asiatică, aflată în top 5 global

România urmărește să „ia în considerare politicile Japoniei” pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor în cadrul evaluării internaționale PISA, „cu accent pe reducerea discrepanțelor”, a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca, la sfârșitul…
Vezi articolul

Școala politizată: Elevul fantomă din Gorj – cazul care scoate la lumină cataloage duble, registre matricole neștampilate sau elevi care trec clasa fără să se prezinte la ore, cu implicarea factorului politic și a inspectoratului școlar

Acuzații de abuzuri fizice și hărțuire sexuală de minore, existența unor cataloage duble, registre matricole neștampilate sau elevi care trec clasa fără să se prezinte la ore. Sunt doar câteva…
Vezi articolul

De ce e atât de greu pentru unii să se comporte responsabil în timpul epidemiei COVID-19? Despre lipsa de educație, efectul Dunning-Kruger și disonanța cognitivă – cercetătorul Dacian Dolean

În această perioadă numeroși specialiști din țară și din străinătate atrag atenția asupra rolului crucial pe care îl are distanțarea socială pentru minimizarea impactului de epidemie COVID-19. Cu toate acestea,…
Vezi articolul