AdFaber: Online, elevii sunt mai atenți și mai implicați în ceea ce se predă. Este important modul în care organizezi cursurile – Parteneriat Edupedu.ro

401 de vizualizări

Educația este unul dintre domeniile în care efectele crizei de la nivel global se resimt puternic. Cursurile școlare sunt suspendate pe o perioadă mare de timp, iar cluburile educaționale private au fost nevoite să adopte aceeași măsură, totul pentru protejarea copiilor și combaterea virusului.

Nevoia de a oferi în continuare resurse educaționale elevilor, a determinat profesorii și educatorii să adopte, cu ajutorul tehnologiei, noi metode de predare. Fie că vorbim de materiale transmise în format electronic, tutoriale, videoconferințe sau testări online, educația este acum mai integrată cu tehnologia ca niciodată.

Unul dintre cele mai cunoscute cluburi de programare pentru copii din România, Code School Clubs, s-a adaptat situației actuale și oferă în premieră cursanților săi o metodă inedită de predare. Cursurile au loc acum online, locul în care trainerii le dau întâlnire cursanților în fiecare weekend, în cadrul unor sesiuni interactive de lucru, live.

programare

Deși cursanții aveau și înainte de această criză suport de curs și acces la cursuri înregistrate, clubul a încercat și a reușit replicarea experienței de învățare din viața reală, experiența de învățare de la club. Primită cu entuziasm de către copii, noua metodă de predare s-a dovedit a fi la fel de eficientă, pentru ca tehnologia ușurează mult situația și facilitează comunicarea prin instrumentele pe care le oferă.

Păstrând aceeași structură ca până acum, cursurile Code School Clubs sunt adaptate nivelului de înțelegere al fiecărui copil. De la mic la mare, de la începător la avansat, copiii se familiarizează cu computerul, învață primele noțiuni de programare, creează primul website cu ajutorul HTML și CSS, fac mici automatizări sau proiecte de robotică cu Arduino sau aplicații pentru smartphone în AppInventor. În același timp beneficiază de suport pentru lecțiile de la școală lucrând pentru o mai bună înțelegere a limbajului de programare C++, dar și dezvoltarea cunoștințelor și stăpânirea unor limbaje mai avansate de programare precum Python sau Java.

Mutarea cursurilor de programare în mediul virtual a reprezentat o provocare pentru noi, de care se bucură acum în special cursanții noștri. Copiii s-au adaptat surprinzător de bine la această schimbare, iar acest lucru reprezintă o dovadă clară a faptului că noua generație are abilitatea de a se adapta rapid la nou, la schimbare, când vorbim de tehnologie. Învățatul de acasă vine și cu beneficiul unei atenții dedicate la ce se predă dar și o interactivitate individuală mai mare, ce poate fi mai ușor cuantificată.’’ spune Alin Chiriac, fondatorul Code School Clubs.

În această perioadă în care tot mai multe afaceri au diminuat activitatea iar angajații sunt trimiși în șomaj tehnic, clubul de programare a crescut ca număr de cursanți și sunt zile în care se derulează și trei cursuri în paralel cu grupe și traineri diferiți.

Succesul realizării cu succes a unui club online constă în lucru de echipă, în capacitatea membrilor de a învăța și de a se adapta ușor condițiilor date, dar și de experiența lor de lucru.

În cazul Code School Clubs, pentru ca vorbim de traineri obișnuiți cu lucrul la distanță, care comunică și rezolvă probleme remote, tranziția a fost simplă și relaxată. Trecerea s-a făcut mai intai pentru clubul din București și a fost extinsă și către celelalte cluburi din țară.

Trecerea la cursurile online s-a realizat în doar 4 zile pe baza unor proceduri interne clare: după ce s-a rezolvat partea de logistică și s-a pus la punct modul de predare dar și tehnic cum vor functiona lecțiile, s-a definit o procedura de lucru pentru care s-a făcut un training pentru toți cei implicați: cursanți, părinți, traineri și suport tehnic.

Au urmat apoi cateva teste individuale cu o parte din cursanți și organizarea recurentă a cursurilor.

Primul weekend a fost de acomodare, iar acum totul este deja natural.

Deja lucrăm cu ei ca și cum ar face asta dintotdeauna. Cei mici au nevoie inițial de susținere și din partea părinților, însă după primul curs, cu ajutorul nostru ei au devenit cei mai implicați. Deși se lucrează în grup, se verifica fiecare eroare și se răspunde individual la fiecare întrebare. Durează și se lucrează mult, însă marele beneficiu este că elevii sunt atenți la fiecare întrebare și răspuns, iar de multe ori chiar cursanții sunt cei care au ocazia să identifice o eroare a unui coleg sau să răspundă la o întrebare adresată”, a declarat Diana Stan, Head Trainer Code School Clubs.

După trecerea la cursuri live susținute online, numărul copiilor care participa la club a crescut, majoritatea cursanților noi venind din recomandările copiilor care deja participă la cursuri.

Mai mult, de cursurile Code School Clubs beneficiază acum și copii români ce locuiesc în alte țări precum: Franța, Italia, Spania, UK, USA sau Canada.

De 5 ani, peste 6000 de copii au beneficiat de cursuri de programare de calitate și activități practice Code School Clubs, sub atenta îndrumare a unor traineri dedicați, care nu doar predau, ci practică, lucrează în domeniul IT.

Mai multe informații despre cursurile Code School Clubs găsiți pe https://codeschool.adfaber.org/ sau pe pagina de Facebook Code School Clubs.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Caz particular“ la Universitatea din Craiova. Rectorul Cezar Spînu nu ar fi avut bază legală să candideze pentru un nou mandat în alegerile din 14 decembrie, pe care le-a câștigat, acuză unul dintre ceilalți candidați

Posibilitatea rectorului de până acum al Universității din Craiova (UCV), Cezar Spînu, de a candida pentru un nou mandat – pe care acesta l-a și câștigat în alegeri desfășurate săptămâna…
Vezi articolul