(Advertorial) 150 000 de elevi beneficiari, 3000 de profesori, 350.000 de lei investiți. Reacție pentru educație, un proiect susținut de cora România

2.859 de vizualizări
Dincolo de criza sanitară, pandemia a lovit în moduri dureroase în toate zonele societății, iar categoriile vulnerabile au avut cel mai mult de suferit. Copiii din comunitățile rurale sau din urbanul mic sărac au rămas în afara școlii odată cu suspendarea cursurilor fizice, iar pentru mulți dintre aceștia accesul la școala online avea nevoie de intervenție suplimentară. Așa s-a născut proiectul Reacție pentru Educație, o inițiativă a Asociației Narada, susținută de cora România, sub egida Ministerului Educației și Cercetării. 

Derulat sub umbrela a 4 piloni, Reacție pentru Educație a produs impact pentru 150.000 de elevi din zeci de comunități locale și 3.000 de profesori din toată țara. Prima fază a proiectului a constat în dotarea cu echipamentele necesare învățământului online a copiilor și profesorilor din 7 comunități vulnerabile. Anticipând încă din primele luni ale pandemiei trecerea în online a cursurilor, etapele doi și trei ale inițiativei au documentat prin colectarea și interpretarea de date nivelul de pregătire al profesorilor pentru a face față provocării cursurilor online. Așa cum era de așteptat, datele analizate de Narada în urma informațiilor primite de la 1.575 de profesori au arătat că cea mai amplă nevoie a acestora era legată de abilitatea de a folosi tehnologia pentru orele online, precum și adaptarea conținuturilor la noul mod de predare. 

Narada, alături de partenerul său cora România, a venit în întâmpinarea acestei nevoi specifice a profesorilor prin crearea platformei Narada Online, un spațiu digital unde au fost setate grupuri de lucru pentru fiecare dintre aplicațiile de predare online folosite de profesori. Astfel, profesorii au putut primi consultanță și suport în funcție de interesul lor specific din partea a peste 100 de voluntari, precum și oameni de afaceri sau specializați în IT&tech. 

Cea de-a patra componentă a proiectului a vizat crearea de învățare alternativă, prin mentorat. Astfel, a fost lansat NaradiX, un modul digital de educație alternativă, prin care adolescenții din toată țara s-au putut conecta prin intermediul webinariilor transmise pe Facebook și YouTube cu vloggeri celebri, oameni de business și traineri cunoscuți. Fiecare dintre aceștia au jucat rolul de mentori și profesori cool, ajutându-i pe pe elevi să transforme perioada de izolare socială într-o reală oportunitate de învățare. De la social media, la personal branding, dezvoltare personală, tehnologie, inteligență artificială sau educație financiară, copiii și adolescenții au avut ocazia unică de a interacționa cu profesioniști de top. Printre aceștia s-au numărat: Dr. Mihail Pautov, Urania Cremene, George Bonea, Alexandra Nechita, Anca Baniță, Dan Oroș, Adrian Măniuțiu, Beatrice Galațanu, Andrei Dunuță, Sebastian Honciuc, Mircea Bravo. 

Copiii români au nevoie de educație adusă în secolul 21 și de profesori bine pregătiți pentru a face față noilor provocări generate de mutarea învățământului în mediul online. cora România crede în puterea educației și în importanța găsirii de soluții care să pună lucrurile în mișcare și nu va ezita să se implice în proiecte care să ducă la schimbarea reală a educației românești”’, a subliniat Camelia Popescu, Director Comunicare, Publicitate și CSR  cora România.

„Deși proiectul a fost în esență declanșat de un eveniment mondial nefericit, tipul de parteneriat pentru educație pe care îl avem cu cora ne-a ajutat să facem din asta o oportunitate pentru mii de copii din satele românești. Adevărul României profunde este că acești copii erau la fel de lipsiți de resurse pentru procesul educațional și înainte, dar pandemia a funcționat ca o substanță de contrast, și așa am avut parte de mult suport din partea publicului. Un proiect ca Reacție pentru Educație, considerăm noi, ar fi fost posibil doar cu un partener precum cora și o relație partenerială așa cum o avem pentru ei. Felul în care au combinat rigurozitatea și disciplina necesare oricărei companii care asigură locuri de muncă pentru mii de oameni, cu încrederea și flexibilitatea pe care ne-au acodat-o a făcut posibil să acționăm cu o agilitate sporită în comunități. Rezultatul: mii de elevi reconectați la educație împreună”, a spus Andra Munteanu, co-fondator Narada.

cora România este dedicată identificării de soluții la nevoile comunităților în care își desfășoară activitatea, iar educația, sănătatea și protecția mediului sunt principalele direcții în care își concentrează eforturile. Spre exemplu, campania “Luna inimilor deschise”, desfășurată în toate hipermarketurile cora încă din 2006, strânge anual fonduri care sunt orientate către fundații și spitale cu scopul rezolvării unor probleme punctuale pe care le au anumite categorii de pacienți. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like