(Advertorial EduApps) Psihologia și tehnologia – testimonial student

1.600 de vizualizări
Cine spune că nu te poți întoarce la facultate la aproape 30 de ani? Și cine spune că varianta de a face facultatea la ID (învățământ la distanță) este mai prejos de varianta de a urma cursurile la zi? Tehnologia facilitează trăirea acestor experiențe. Pe mine, tehnologia m-a ajutat să rămân conectată la facultate, chiar și atunci când locuiam la 500 de km distanță.

Sunt Cristina Glomnicu, iar experiența mea de studentă în anul II la Facultatea de Psihologie și Științele Comunicării din cadrul UBB Cluj-Napoca este strâns legată de tehnologie prin folosirea platformelor Google Docs și Google Classroom. Cursuri actualizate încărcate pe aceste platforme, bibliografie, exemple de grile și subiecte de examen din anii trecuți, modele de proiecte de semestru, conspecte realizate în cadrul cursurilor și consultațiilor sunt doar la un click distanță, maximum două. Tot prin Google Classroom pot adăuga comentarii, întrebări la o anumită materie la care îmi poate răspunde profesorul și/sau un coleg student. Tot aici sunt încărcate și anunțuri de la secretariatul facultății privind aspectele organizatorice.

Desigur, pentru a putea beneficia de aceste intrumente este nevoie de deschidere din partea cadrelor didactice și interes și implicare din partea colegilor studenți care încarcă o parte din aceste materiale. Dar acest lucru se întâmplă și este o rețetă foarte funcțională.

Google classroom UBB

Pe lângă folosirea acestor instrumente, am acces și la propriul catalog virtual prin AcademicInfo. Aici îmi regăsesc situația universitară la zi: contracte, note provizorii și finale, situația taxelor de achitat și anunțuri despre ultimele evaluări pentru profesori și facultate sau universitate.

În plus, există și un portal online cu planificarea cursurilor din timpul săptămânii (pentru studenții care urmează cursurile la zi) și planificarea consultațiilor pentru cei de la ID, care sunt numai în weekend-uri. Și e bine să știi din timp pentru a-ți putea organiza deplasările; am colegi care vin din București, Baia-Mare, Bistrița, Satu-Mare, Timiș. Tot pe acest portal este postat calendarul examenelor dintr-o sesiune și sala unde se va susține fiecare examen.

AcademicInfo UBB

Cu instrumentele Google mă mai întâlnisem în trecut, în cadrul unui proiect național pe educație, implementat cu Edu Apps. Reușisem să surprind aplicabilitatea lor în sistemul educațional, însă beneficiile directe le-am simțit din momentul în care am redevenit studentă.

Desigur, mâna umană din spatele folosirii tehnologiei în educație rămâne necesară, la fel și efortul pentru a încărca și facilita accesul pe aceste platforme. În cazul meu, studentă la ID, platformele suplinesc prezența zilnică a profesorului, dar sunt dublate de autodisciplina necesară în această formă de studiu.

Și grupurile informale de pe platformele de socializare au rostul lor: grupul de Messenger și grupul de Facebook pentru anul meu sunt locuri unde dezbatem de la egal la egal situații, teme, rezultate. Și aceste grupuri au rolul de a te face să te simți integrat, că aparții de ceva mai mare.

Folosită cu scop, tehnologia oferă șanse egale la studiu, aceleași resurse tuturor și o bază de la care să pleci în organizarea timpului pentru studiu individual. E loc de îmbunătățire? Da, ca oriunde, ca în orice domeniu. Se mai întâmplă și erori? Da, și e firesc să apară din întâlnirea factorului uman cu cel digital. Însă rezultatul este unul funcțional, ba chiar în continuă perfecționare și adaptare.

Autor: Cristina Glomnicu

Biografie:
Cristina Glomnicu este studentă în anul II la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.

Este absolventă de studii de licență (2009 – 2012) și master (2012 – 2014) în cadrul Departamentului de Jurnalism, Relații Publice, Sociologie și Psihologie, Universitatea Lucian Blaga, Sibiu.

De-a lungul timpului, s-a implicat în proiecte naționale și internaționale în domenii esențiale pentru dezvoltarea unei societăți, precum educație, justiție, sănătate.

Edu Apps a acordat asistență tehnică pentru implementarea G Suite for Education la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației – UBB Cluj-Napoca în 2014.

Edu Apps este partener Google și Microsoft și gestionează proiecte implementate în peste 300 de instituții educaționale din România. Licența gratuită G Suite for Education, dar și licența gratuită Office 365 A1 pot fi activate gratuit la www.clasaviitorului.ro pentru orice instituție educațională.

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT În 2.167 de localități din România rata de infectare este sub 1. La două zile de la începerea școlii crește cu 110 numărul orașelor și comunelor „verzi”, în care toți elevii pot merge cu prezență fizică

În 2.167 de localități este scenariul verde pe 6 mai 2021, potrivit datelor de la Centrul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției (CNCCI), publicate de Ministerul Educației. Cea mai…
Vezi articolul

Un elev de clasa a XI-a i-a scris ministrului Daniel David: Eliminarea geografiei din trunchiul comun în ultimii doi ani de liceu produce deconectarea de prezent, eliminarea istoriei în perioada critică dezvoltării tânărului produce și demontarea trecutului

Un elev de clasa a XI-a dintr-un colegiu național din județul Dolj i-a adresat o scrisoare-manifest ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, criticând noile planuri-cadru și eliminarea geografiei din trunchiul…
Vezi articolul

Doctrinele politice, explicate practic elevilor de profesorul Liviu Drăghici: Prin exemplul cu pixurile am vrut sa ilustrez comunismul, iar prin cel cu ochii albaștri am exemplificat fascismul / Conceptul de „lovitură de stat”, clarificat cu exemple din sport

Profesorul de Științe Economice de la Liceul Tehnologic Administrativ și de Servicii „Victor Slăvescu” din Ploieşti, Liviu Drăghici, a povestit, într-o postare pe Facebook, cum le-a explicat elevilor la școală…
Vezi articolul

Ministerul Educației publică luni la ora 21:00 situația din școli pe care ar fi trebuit să o prezinte vinerea trecută. Din 6,4 milioane de teste de salivă date elevilor, s-au întors puțin peste 2.000 de rezultate / Numărul cazurilor s-a redus cu două treimi față de acum două săptămâni

În ultima săptămână s-a înregistrat o scădere a numărului de infectări cu SARS-CoV-2 în mediul școlar și, implicit, a numărului de clase și unități cu activitate organizată în sistem online,…
Vezi articolul