(Advertorial EduApps) Psihologia și tehnologia – testimonial student

1.501 de vizualizări
Cine spune că nu te poți întoarce la facultate la aproape 30 de ani? Și cine spune că varianta de a face facultatea la ID (învățământ la distanță) este mai prejos de varianta de a urma cursurile la zi? Tehnologia facilitează trăirea acestor experiențe. Pe mine, tehnologia m-a ajutat să rămân conectată la facultate, chiar și atunci când locuiam la 500 de km distanță.

Sunt Cristina Glomnicu, iar experiența mea de studentă în anul II la Facultatea de Psihologie și Științele Comunicării din cadrul UBB Cluj-Napoca este strâns legată de tehnologie prin folosirea platformelor Google Docs și Google Classroom. Cursuri actualizate încărcate pe aceste platforme, bibliografie, exemple de grile și subiecte de examen din anii trecuți, modele de proiecte de semestru, conspecte realizate în cadrul cursurilor și consultațiilor sunt doar la un click distanță, maximum două. Tot prin Google Classroom pot adăuga comentarii, întrebări la o anumită materie la care îmi poate răspunde profesorul și/sau un coleg student. Tot aici sunt încărcate și anunțuri de la secretariatul facultății privind aspectele organizatorice.

Desigur, pentru a putea beneficia de aceste intrumente este nevoie de deschidere din partea cadrelor didactice și interes și implicare din partea colegilor studenți care încarcă o parte din aceste materiale. Dar acest lucru se întâmplă și este o rețetă foarte funcțională.

Google classroom UBB

Pe lângă folosirea acestor instrumente, am acces și la propriul catalog virtual prin AcademicInfo. Aici îmi regăsesc situația universitară la zi: contracte, note provizorii și finale, situația taxelor de achitat și anunțuri despre ultimele evaluări pentru profesori și facultate sau universitate.

În plus, există și un portal online cu planificarea cursurilor din timpul săptămânii (pentru studenții care urmează cursurile la zi) și planificarea consultațiilor pentru cei de la ID, care sunt numai în weekend-uri. Și e bine să știi din timp pentru a-ți putea organiza deplasările; am colegi care vin din București, Baia-Mare, Bistrița, Satu-Mare, Timiș. Tot pe acest portal este postat calendarul examenelor dintr-o sesiune și sala unde se va susține fiecare examen.

AcademicInfo UBB

Cu instrumentele Google mă mai întâlnisem în trecut, în cadrul unui proiect național pe educație, implementat cu Edu Apps. Reușisem să surprind aplicabilitatea lor în sistemul educațional, însă beneficiile directe le-am simțit din momentul în care am redevenit studentă.

Desigur, mâna umană din spatele folosirii tehnologiei în educație rămâne necesară, la fel și efortul pentru a încărca și facilita accesul pe aceste platforme. În cazul meu, studentă la ID, platformele suplinesc prezența zilnică a profesorului, dar sunt dublate de autodisciplina necesară în această formă de studiu.

Și grupurile informale de pe platformele de socializare au rostul lor: grupul de Messenger și grupul de Facebook pentru anul meu sunt locuri unde dezbatem de la egal la egal situații, teme, rezultate. Și aceste grupuri au rolul de a te face să te simți integrat, că aparții de ceva mai mare.

Folosită cu scop, tehnologia oferă șanse egale la studiu, aceleași resurse tuturor și o bază de la care să pleci în organizarea timpului pentru studiu individual. E loc de îmbunătățire? Da, ca oriunde, ca în orice domeniu. Se mai întâmplă și erori? Da, și e firesc să apară din întâlnirea factorului uman cu cel digital. Însă rezultatul este unul funcțional, ba chiar în continuă perfecționare și adaptare.

Autor: Cristina Glomnicu

Biografie:
Cristina Glomnicu este studentă în anul II la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.

Este absolventă de studii de licență (2009 – 2012) și master (2012 – 2014) în cadrul Departamentului de Jurnalism, Relații Publice, Sociologie și Psihologie, Universitatea Lucian Blaga, Sibiu.

De-a lungul timpului, s-a implicat în proiecte naționale și internaționale în domenii esențiale pentru dezvoltarea unei societăți, precum educație, justiție, sănătate.

Edu Apps a acordat asistență tehnică pentru implementarea G Suite for Education la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației – UBB Cluj-Napoca în 2014.

Edu Apps este partener Google și Microsoft și gestionează proiecte implementate în peste 300 de instituții educaționale din România. Licența gratuită G Suite for Education, dar și licența gratuită Office 365 A1 pot fi activate gratuit la www.clasaviitorului.ro pentru orice instituție educațională.

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii

Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadre medicale școlare, și așa puține, sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul…
Vezi articolul

VIDEO Cîmpeanu, despre școlile care au rămas în online, deși îndeplinesc condițiile pentru prezență fizică: „Va trebui să ne trezim de dimineață, îmi pare rău să-i anunț, da, școala, conform legii, este obligatorie”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, le-a transmis școlilor care nu au redeschis cu prezență fizică, deși îndeplinesc condițiile pentru asta, că școala, conform legii, este obligatorie, iar în sistem online pot…
Vezi articolul

Ce își doresc copiii de Crăciun în 2020? Gabriela, clasa a III-a: Eu mi-aș dori să mă întorc la școală și să învăț mai bine. Mi-a dat tata un telefon pe care să-l folosesc, dar rămân în urmă și trebuie să o întreb pe doamna tot mai mult

Gabriela este în clasa a III-a la o școală din Vaslui. Înainte să înceapă școala online, făcea naveta pe jos sau cu microbuzul școlar. Sora ei mai mică, Ștefania, care…
Vezi articolul