Alianța Națională a Organizațiilor Studențești: „Guvernanții nu prezintă soluții pentru studenți și nu oferă absolut nicio normă sau îndrumare instituțiilor de învățământ superior”

1.240 de vizualizări
Foto: Facebook/Petrisor Laurentiu Tuca
„Guvernanții nu prezintă soluții pentru studenți și nu oferă absolut nicio normă sau îndrumare instituțiilor de învățământ superior din România cu privire la modul de desfășurare a actului educațional, care să pună în prim plan sănătatea comunității universitare”, se arată într-un punct de vedere transmis astăzi de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) cu privire la proiectul de ordin de ministru care conține măsurile pe care instituția, împreună cu Grupul de lucru interministerial pentru începerea școlii, le-a propus. Astfel, reprezentanții studenților solicită guvernanților publicarea urgentă a unor măsuri concrete și pentru sistemul universitar.

„Am constatat că mai multe universități românești încep în mai puțin de o lună desfășurarea activității didactice pentru anul universitar 2020-2021, mai exact pe data de 14 septembrie 2020. Totuși, în ciuda acestui context complet atipic pentru educația din România, decidenții încă nu și-au asumat publicarea vreunei măsuri sau recomandări pentru desfășurarea procesului educațional în mediul universitar”, atarg atenția reprezentanții studenților într-un comunicat de presă.

ANOSR atrage atenția că „un subiect ce solicită atenție sporită reprezintă normele de cazare în campusurile universitare, deoarece este necesară o predictibilitate de care să poată beneficia studenții în alegerea cazării pentru acest an.”

Studenții mai spun că „în lipsa unor reglementări impuse la nivel național, nu există garanția că toate instituțiile de învățământ superior din România vor dimensiona corect problema și vor acționa preventiv, respectând cu strictețe toate măsurile igienico-sanitare necesare.”

„Reprezentanții guvernului amână prezentarea unor norme sanitare care se pot aplica în universitățile românești, chiar dacă, în grupurile de lucru din care facem parte am primit garanții prin care trebuia să avem deja în vigoare astfel norme. Decidenții trebuie să arate faptul că au învățat lecțiile pandemiei, asumându-și decizii clare și pentru sistemul de învățământ superior, astfel încât să nu se sacrifice un an universitar înainte să înceapă”, a declarat Petrișor-Laurențiu ȚUCĂ, președintele Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România.

În cazul în care astfel de măsuri pentru sistemul unversitar sunt deja în dezbatere la nivel de minister, dar nu au fost încă anunțate, ANOSR spune că ar trebui consultați și beneficiarii principali, adică studenții, cu privire la nevoile și așteptările lor.

Foto: Facebook/Petrișor Laurențiu Țucă


1 comment
  1. Tot așa mură-n gură? Învățământul românesc scoate handicapați? Viitor de aur…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Căminele construite de Politehnica București: unul de 5 milioane de euro făcut cu bani proprii, altul, cu o capacitate dublă, dar preț de aproape cinci ori mai mare, făcut cu bani de la guvern. Universitatea: căminul mai mic are mai puține dotări și investiția nu include finisările

Universitatea Politehnica București (UPB) a anunțat, săptămâna aceasta, începerea lucrărilor la un nou cămin din Regie, prezentat drept o primă investiție a guvernului în infrastructura dedicată studenților, după multă vreme.…
Vezi articolul

VIDEO George Simion se laudă cu 10 la Limba Franceză la Bacalaureat. Prestația sa din emisiunea de la CNews: „Ce n’est pas… che..ă.î.hm… niște judecători nu pot decide procesul electoral”, „Nous voulons… îîî, ăă, îhm… o încetare a focului”

Candidatul la președinție al formațiunii extremiste AUR, George Simion, a fost prezent, joi seară, într-o emisiune a postului francez de televiziune CNews, unde a încercat să se exprime în limba…
Vezi articolul

Practica didactică în România nu reflectă obiectivele de învățare din curriculumul național, carierei didactice îi lipsesc trăsături-cheie ale unei profesii cu înaltă calificare, evaluarea competențelor profesionale nu se bazează suficient pe dovezi – raport-diagnostic al OCDE

Obiectivele curriculumului bazat pe competențe nu este reflectat nici acum în practica didactică, în condițiile în care au existat formări în domeniu, potrivit raportului-diagnostic realizat de Organizația pentru Cooperare și…
Vezi articolul