Alianța organizațiilor studențești cere creșterea fondului de burse, bani pentru dotări în universități, subvenții mai mari pentru cămine și sprijin pentru centrele de orientare în carieră

1.109 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Creșterea fondului de burse și a subvenției pentru cămine, o subvenție pentru centrele de orientare în carieră și bani pentru îmbunătățirea dotărilor din Universități sunt printre principalele cereri ale Alianței organizațiilor studențești, în contextul pregătirilor pentru Legea bugetului de stat pe 2021, potrivit unui comunicat al organizației, preluat de Agerpres.

Principalele cerințe ale Alianței Naționale ale Organizațiilor Studențești din România (ANOSR)):

  • Creşterea fondului de burse studenţeşti, garantând creşterea cuantumului burselor și păstrarea numărului actual de bursieri;
  • Creşterea subvenţiei pentru cămine şi cantine;
  • Stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor Centrelor de Consiliere şi Orientare în Carieră (CCOC);
  • Asigurarea gratuităţii la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare prin subvenţionarea abonamentului;
  • Creşterea substanţială a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei, pentru a permite îmbunătăţirea dotărilor universităţilor din România, departe de a fi comparabile cu cele europene.

ANOSR estimează că cererile sale implică o creștere a bugetului învățământului superior cu aproape 5,7 miliarde de lei, bugetul total vizat fiind de 1,0006% din PIB. 

Organizația scrie, în context, că reafirmă și “nevoia de finanțare corespunzătoare a cercetării cu 1% din PIB”.

ANOSR cere autorităților “să demonstreze faptul că educația reprezintă cu adevărat o prioritate” și țină cont că “învățământul superior suferă de o subfinanțare cronică”, dezinteresul de până acum al guvernanților față de acest domeniu reflectându-se în “performanță scăzută în comparație cu alte țări membre ale Uniunii Europene”. Anume:

  • “România se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte procentul din produsul intern brut alocat educaţiei, în timp ce doar 25.8% din tinerii cu vârsta de 30-34 de ani au studii superioare, faţă de media europeană de 40% (…).”
  • “România se află pe penultimul loc, în faţa Greciei, la cheltuielile pe student în standardul puterii de cumpărare, iar statisticile europene arată că 38% dintre studenţii români declară că au probleme financiare moderate (…).” 
  • “Vizavi de componenta de cercetare, România, alături de Bulgaria, este un inovator modest, cu o performanţă în inovare sub 50% din scorul mediu al UE, şi se află pe ultimul loc la nivelul ţărilor UE.”

Photo 51624298 © LightpoetDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Un guvern responsabil ar trebui sa micșoreze taxele și sa înceapă sa reducă banii dați „moca”.
    Şi nu sa deschidă robinetul pomenilor încă și mai mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației anunță cu două săptămâni întârziere publicarea raportului de la testarea standardizată privată, făcută în iunie, fără să scoată în evidență niciun rezultat din acesta. Folosește prilejul pentru a promova din nou „propria Bancă de instrumente de evaluare standardizată” a ministerului, care ar fi gata peste doi ani

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță vineri seara publicarea raportului de la testarea standardizată privată, făcută în iunie, în peste 500 de școli și licee. Oficialul semnează un comunicat de presă…
Vezi articolul

BAC 2022 Ultima zi în care elevii de clasa a XII-a susțin evaluarea competențelor digitale / Marți începe evaluarea competențelor la limba străină: Nu se admit întreruperi în timpul audierii textelor, potrivit procedurii

10 iunie 2022 este ultima zi în care elevii de clasele a XII-a și a XIII-a susțin evaluarea competențelor digitale, sesiunea iunie-iulie, potrivit Ministerului Educației. Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de…
Vezi articolul