Amendamentul care ar fi blocat retragerea titlului de doctor plagiatorilor dinainte de 2011 a fost retras de deputatul care l-a introdus. Cătălin Manea: A fost interpretat eronat, nu am vizat nimic / Cum a trecut amendamentul de Comisia de Învățământ fără să fie dezbătut și votat

1.700 de vizualizări
Cătălin Zamfir Manea. Foto: Agerpres / Silviu Matei
Amendamentul care i-ar fi amnistiat pe plagiatorii cu doctorate, introdus la un proiect de lege despre mediatorii școlari și care a fost scos la lumină de fostul președinte al Consiliului Național al Elevilor Antonia Pup și apoi de USR, a fost oficial retras de deputatul care l-a introdus. Cătălin Zamfir Manea, reprezentant al Romilor în Camera Deputatților, a declarat pentru Edupedu.ro că a retras, marți, amendamentul pentru că „fost interpretat eronat”.

Întrebat de ce a propus un amendament despre retargerea titlurilor de doctor într-un proiect de lege despre mediatorii școlari și copiii din comunitățile dezavantajate, Manea a răspuns că „nu este nimic în neregulă” cu asta.

De ce nu a fost dezbătut amendamentul separat și votat, așa cum spune procedura? Manea a răspuns: „există două proceduri, adică există posibilitatea să dezbați fiecare amendament sau să fie depus un raport de adoptare sau de respingere cu toate amendamentele formulate”. El susține că a depus amendamentul în scris pe 1 martie și că putea fi văzut pe ecranul pe care era afișat proiectul de lege în timpul ședinței.

  • Amintim că repezentanții USR în Parlament au atras atenția că un amendament ar fi fost introdus în mod fraudulos într-un raport final al Comisiei de Învățământ care viza o lege discutată anterior, despre un cu totul alt subiect, privind ”educația copiilor defavorizați”, scrie G4Media.ro. Scopul introducerii acestui amendament este acela de a-i „amnistia” pe plagiatorii cu doctorate, potrivit celor din Opoziție. Reprezentanții USR insinuează că amendamentul l-ar viza pe premierul Ciucă și pe alți demnitari plagiatori, și că în cadrul dezbterii inițiale privind aproiect de lege în ansamblul său, acest amendament nu a fost deloc adus în discuție. „Azi a fost strecurat șmecherește în comisia de învățământ un amendament care îi scoate basma curată pe toți cei cer au plagiat doctorate înainte de 2011, fără nici o legătură cu proiectul discutat în comisie (educația copiilor defavorizați). Prim ministrul Ciucă, ministrul Câmpeanu și mulți alții ar scăpa de griji. Suntem cu ochii pe voi! Colegul Andrei Miftode s-a prins de această manevră”, a scris deputatul Ionuț Moșteanu pe contul său de Facebook.
  • Amendamentul depus de Cătălin Manea: „(11) Sancțiunea retragerii titlului de doctor prevăzută la alin. (1) lit. b) se aplică pentru titlurile de doctor elaborate și acordate în baza standardelor de calitate și etică profesională stabilite în actele normative emise pentru punerea în aplicare a Legii educației naționale nr. 1/2011.”
  • Motivarea: „Pentru clarificarea cadrului legislativ în ceea ce privește retragerea titlului de doctor pe baza standardelor de calitate și etică profesională.”
  • Ce scrie la articolul vizat din Legea Educației: Art. 170 – (1) În cazul nerespectării standardelor de calitate sau de etică profesională, Ministerul Educaţiei,Cercetării, Tineretului şi Sportului, pe baza unor rapoarte externe de evaluare, întocmite, după caz, de CNATDCU, de CNCS, de Consiliul de etică şi management universitar sau de Consiliul Naţional de Etică a Cercetării Ştiinţifice, Dezvoltării Tehnologice şi Inovării, poate lua următoarele măsuri, alternativ sau simultan: a) retragerea calităţii de conducător de doctorat; b) retragerea titlului de doctor;
Mai jos, dialogul dintre Edupedu.ro și deputatul Cătălin Manea:

Edupedu: Cum de ați introdus un amendament despre doctorate într-un proiect de lege despre mediatorii școlari și inspectori pentru copii din zone dezavantajate?

Cătălin Manea: „Doamnă, într-o propunere legislativă, care viza modificarea și completarea unor articole din Legea Educației, nu este nimic în neregulă. Ideea este că acel amendament pe care eu l-am formulat și eu l-am depus a fost interpretat eronat, extrem de eronat pentru că eu nu am vizat nimic altceva, prin formularea acestui amendament, decât punerea în aplicare, clarificarea textului de lege în acord cu prevederile Hotărârii de Guvern 681/2011 prin care se aprobă codul pentru studiile universitare de doctorat și nicidecum așa cum s-a interpretat că cineva dorește să salveze plagiatorii, motiv pentru care, astăzi, tocmai pentru că s-a interpretat eronat și nici nu am avut posibilitatea să explic argumentele care m-au determinat să formulez acest amendament, astăzi am decis să retrag amendamentul și am depus la cele două comisii raportoare, respectiv la Comisia de Învățământ și la cea de Drepturile Omului, un document prin care îmi retrag acest amendament.”

Edupedu: Înainte să depuneți acest amendament, ați discutat cu cineva din Ministerul Educației?

Cătălin Manea: „Absolut cu nimeni. A fost o dezbatere în urmă cu trei săptămâni, dacă nu mă înșel în cadrul Comisiei de Învățământ, și acolo au fost tot felul de controverse, dar lipsite de argumente solide și de aici am pornit, am zis să clarific textul. La asta m-am referit, la aplicarea întocmai a prevederilor HG care reglementează organizarea doctoratului din România.”

(…)

„Amendamentul a fost depus în scris la Comisia de Învățământ și afișat pe ecranul monitoarelor din cadrul ședinței Comisiei de Învățământ, iar mai departe puteți vedea pe înregistrarea ședinței, da?”

Edupedu: Da, dar pe înregistrare nu a fost dezbătut amendamentul, asta întreb, cum și când a apărut amendamentul?

Cătălin Manea: „Pe 1 martie l-am depus în scris la Comisia de Învățământ, înainte de ședință”.

Edupedu: Și de ce nu a fost dezbătut în cadrul ședinței?

Cătălin Manea: „Uitați-vă acolo că aveți președintele Comisiei, eu am depus amendamentul, a fost inclus ca și amendament în structura proiectului legislativ, după aceea, în momentul în care s-a ajuns la vot, s-a supus la adoptare cu amendamente, uitați-vă la ceea ce spune domnul vicepreședinte Szabo Odon.”

Edupedu: Deci dvs susțineți că s-a dezbătut acest amendament în cadrul ședinței?

Cătălin Manea: „Eu l-am depus efectiv. L-am semnat, e procedură parlamentară”.

Edupedu: Dar nu a fost dezbătut și votat separat în cadrul ședinței cum se face cu toate amendamentele conform procedurii.

Cătălin Manea: „Nu, există două proceduri, adică există posibilitatea să dezbați fiecare amendament sau să fie depus un raport de adoptare sau de respingere cu toate amendamentele formulate”.

Edupedu: Și amendamentul l-ați depus atunci, pe 1 martie?

Cătălin Manea: „Da, amendamentul este depus în scris la Comisia de Învățământ, în data de 1 martie”.

Edupedu: Și ați discutat despre acest amendament cu ceilalți colegi?

Cătălin Manea: „Plecați de la vreo suspiciune anume? Uitați-vă cum a plecat și raportul de adoptare, a plecat cu tot cu amendament către Comisia de Drepturile Omului, deci e totul foarte transparent. Eu chiar nu înțeleg fiindcă din moment ce mi-am retras amendamentul nu mai are sens. Eu mi-am retras amendamentul tocaia pentru că a fost interpretat eronat de către colegi”.


1 comment
  1. Este vorba despre găști de golani care profită de funcțiile publice în care au ajuns și care încearcă să-și apere favorurile nemeritate; așa cum, în ultimii 30 de ani, au fost date legi cu dedicație, unele cu valabilitate de 30 de zile. Pentru ăștia trebuie să mergem în armată, în caz de război.
    La Târgu Jiu, tocmai a fost arestat un milițian care a tâlhărit, prin violență, angajata unei case de pariuri, furând 9.ooo de lei; fiind polițian la Serviciului de Investigarea Criminalităţii Economice!

    Citeste mai mult: adev.ro/r8d4o9

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Mircea Bertea: Dacă ministerul nostru ar avea inteligența pedagogică să lase școlilor autonomie, să-și organizeze orarul, predarea și învățarea așa cum cred de cuviință, lucrurile ar putea să se desfășoare mult mai bine

„Ar trebui să regândim și noi puțin școala și orele. Dacă ministerul nostru ar avea inteligența pedagogică să lase școlilor autonomie, să-și organizeze orarul, predarea și învățarea așa cum cred…
Vezi articolul

Daniel David, președintele Consiliului Rectorilor: Sper ca ministrul Ghinea să reanalizeze filosofia PNRR. În Ungaria, 25% din “PNRR-ul lor” va fi alocat reformelor în învățământul superior. România viza la început doar 3% pentru toată educația

“În Ungaria, 25% din “PNRR-ul lor” va fi alocat reformelor structurale în învățământul superior, astfel încât e foarte probabil ca în următorii ani Ungaria să aibă o garnitură de universități…
Vezi articolul

Mircea Dumitru: CNATDCU nu a primit nicio sesizare până acum pentru analiza tezei de doctorat a ministrului Lucian Bode / Dacă analiza stabilește că este un plagiat, ministrul Educației decide retragerea titlului de doctor

“Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) verifică tezele de doctorat cu suspiciuni de plagiat doar dacă cineva face o sesizare, oamenii ar trebui să sesizeze…
Vezi articolul

BREAKING Bacalaureat unic pentru toți liceenii, cu subiecte transdisciplinare pe model PISA, pe care îl pot susține și elevii de la școala profesională – prevedere a noului proiect “România Educată” care va fi aprobat de Guvern, anunță consilierul prezidențial Ligia Deca

Înlocuirea Bacalaureatului actual cu un BAC unic pentru toți absolvenții de liceu, pe care sa îl poată susține și elevii de la școlile profesionale sau liceele tehnologice, este una dintre…
Vezi articolul