An școlar 2025-2026. Continuitate pentru profesorii cu rezultate sub 7 la Titularizare, cu sau fără Definitivat. Cererile se depun la școală, în zilele de 15 și 16 aprilie 2025

14.826 de vizualizări
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com
În zilele de 15 și 16 aprilie, profesorii pot depune la școală cererea pentru prelungirea contractului de muncă pe perioadă determinată, potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Este vorba despre cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza notei/mediei de repartizare minimum 5 (cinci) obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2024 şi/sau 2023, respectiv 2024, 2023, 2022 şi/sau 2021 pentru învăţători/profesori pentru învăţământ primar, pentru finalizarea învăţământului primar la aceeaşi clasă de elevi.

Conform sursei menționate anterior, posturile rămase vacante/rezervate după etapa de detașare la cerere prin concurs specific se ocupă de cadrele didactice calificate, angajate pe perioadă determinată, care beneficiază de prelungirea contractului de muncă în anul școlar 2025-2026:

Art. 87 – „(1) Posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după etapa de detașare la cerere prin concurs specific se ocupă de cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (16) şi (18), respectiv la art. 4 alin. (17) şi (18) pentru învăţători, profesori pentru învăţământ primar sau absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori, în baza acordurilor de principiu emise de consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE, după caz.

(2) În această etapă consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE pot emite acorduri de principiu de prelungire a duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026 pentru posturile didactice care se pot vacanta ulterior cadrelor didactice care se încadrează în prevederile alin. (1). Persoana îndreptățită are dreptul de a contesta hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, printr-o cerere scrisă, adresată conducerii unității de învăţământ, în termen de 24 de ore de la comunicarea acesteia. Contestația se soluţionează conform prevederilor art. 4 alin. (20).

(3) Ocuparea posturilor didactice/catedrele vacante/rezervate, de către candidaţii care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026, se realizează în perioada prevăzută în Calendar”, prevede metodologia-cadru de mobilitate. 

Cerere pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2025-2026 – inspectoratul școlar

Calendarul pentru prelungirea contractului de muncă în anul școlar 2025-2026, conform metodologiei de mobilitate

15) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2025-2026, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza notei/mediei de repartizare minimum 5 (cinci) obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2024 şi/sau 2023, respectiv 2024, 2023, 2022 şi/sau 2021 pentru învăţători/profesori pentru învăţământ primar, pentru finalizarea învăţământului primar la aceeaşi clasă de elevi, conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026, conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologie; Perioada: 15-16 aprilie 2025

b) discutarea și analizarea de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, a cererilor depuse; Termen: 24 aprilie 2025

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele şcolare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026, conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologie; verificarea dosarelor şi a situațiilor transmise de unitățile de învățământ, de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 5-16 mai 2025

d) verificarea și avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 6-20 mai 2025

Notă. În mod excepţional, cadrele didactice care au primit acorduri de principiu şi nu au depus cereri de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2025-2026, în perioada 5-16 mai 2025, mai pot depune cereri la inspectoratele şcolare în data de 18 august 2025.

e) repartizarea cadrelor didactice care îndeplinesc condiţiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2025-2026, conform art. 63 sau 87 din Metodologie şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Zilele: 22 şi 25 august 2025

f) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 25-28 august 2025 

Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
În zilele de 15 și 16 aprilie, profesorii depun la secretariatele școlilor cererea pentru prelungirea contractului de muncă pentru anul școlar 2025-2026. Care sunt criteriile de departajare

2 comments
  1. Foarte rau! Sunt 2 neconcordante care nu-si au locul in calendarul de mobilitate: viabilitatea inainte de pretransfer cand la pretransfer participa titularii sistemului care trebuie sa intocmeasca un dosar stufos pt. a ajunge mai aproape de casa, iar la viabiltate candidatii primesc postul de titular pe ochi frumosi doar pt. ca sunt pe placul directorului sau cine stie ce pila sunt, dar si aceasta continuitate acordata celor cu note sub 7 cand ei ar trebui sa fie trimisi iar la titularizare sau sa ia post dupa ce iau cei care au dat titularizarea, continuitate acordata tot pe ochi frumosi, pt ca il/o vrea directorul in continuare…si uite asa cand se ajunge la titularizare, apare situatia ca nu sunt posturi pentru candidati…Pai din ce cauza??? Cei care nu sunt titularii sistemului ar trebui sa se duca la titularizare si nu sa primeasca posturi inainte de titularizare pe ochi frumosi…

  2. Din titlu reiese ca doar profesorii cu note sub 7 depun aceste dosare. În realitate, în aceasta situație se afla și profesorii care au luat peste 7 la examenul de titularizare, dar care nu pot ocupa un post titularizabil deoarece posturile sunt scoase an de an doar pe viabilitatea de 1 an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii vor pune cel puțin 4 note pe an școlar la o disciplină, prevede noul regulament al școlilor – ROFUIP 2024. Documentul păstrează „norma” anuală de note: cu trei mai mult decât numărul orelor alocate pe săptămână, la o materie

ROFUIP 2024 – numărul de note per an școlar pentru elevi. Profesorii vor pune cel puțin 4 note pe an școlar la o disciplină, prevede noul regulament de organizare și…
Vezi articolul