Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Demnitatea este marea lecție pe care orice școală trebuie s-o predea

6.982 de vizualizări
Foto: Cristina Anculete/ www.qmagazine.ro
Directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din județul Buzău, Anca Florea, a afirmat, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că „o școală bună este aceea care te face să simți nevoia să-ți răspunzi la întrebarea: Ce te face demn de respect?”, iar demnitatea este „marea lecție pe care orice școală trebuie s-o predea”.

Directoarea a afirmat că cea mai importantă lecție pe care a învățat-o în școală depășește programa școlară, fiind vorba despre lecția demnității: „Cred că marea lecție, dincolo de pregătirea în plan academic, pe care am învățat-o în școala care m-a format, iar acea școală înseamnă în primul rând profesorii mei, este o lecție care nu se regăsește în mod explicit în nicio programă. Este o lecție despre ceva ce este intim legat de valorile etice și, ca orice valoare etică, nu se poate «negocia» în nici un moment al vieții. Lecția aceasta se numește simplu: DEMNITATE”, a spus directoarea adjunctă.

Anca Florea, profesoară cu 27 de ani de experiență, definește „a fi demn” ca „o formă de distingere dintr-o masă amorfă, de oricare alții. Numai că demnitatea nu este niciodată o expresie a adaptării egoiste. Ea este forma superioară de rezistență a celui pentru care nu condițiile circumstanțiale validează valoarea, ci valoarea determină imperativele morale”, a declarat ea.

Redăm postarea integrală a directoarei adjuncte de la Colegiul Național „B. P. Hasdeu” din Buzău:

„DEMNITATEA – marea lecție pe care orice „școală” trebuie s-o predea

În urmă cu câteva zile acordam un interviu Fundației Comunitare Buzău, iar una dintre întrebări era: Cum v-a ajutat școala să deveniți omul care sunteți acum?

Iată o invitație la a face un exercițiu de sinceritate…

Cred că marea lecție, dincolo de pregătirea în plan academic, pe care am învățat-o în școala care m-a format, iar acea școală înseamnă în primul rând profesorii mei, este o lecție care nu se regăsește în mod explicit în nicio programă. Este o lecție despre ceva ce este intim legat de valorile etice și, ca orice valoare etică, nu se poate «negocia» în nici un moment al vieții. Lecția aceasta se numește simplu: DEMNITATE. Cred că Nikolai Berdiaev avea dreptate când spunea că «tragismul vieții umane rezidă, înainte de toate, nu în conflictul dintre bine și rău, ci în conflictul dintre valorile pozitive».

Am înțeles cu timpul că o școală bună este aceea care te face să simți nevoia să-ți răspunzi la câteva întrebări: Ce te face demn de respect? Ce te face demn de a fi partenerul celui de lângă tine? Ce te face demn de celălalt?

Ca și iubirea, demnitatea nu are nevoie de nimic exterior pentru a se manifesta. Tocmai de aceea este pentru unii ușor de câștigat, pentru unii imposibil de conceput, iar pentru alții greu de recunoscut. Ceea ce nu se înțelege în societatea noastră este că nimeni nu te face demn. Ceea ce oferi, este ceea ce ești. Dar, ca orice valoare modernă, a fost înțeleasă ca un apel disperat de a plasa individualul Eu deasupra colectivului. A fi demn este o formă de distingere dintr-o masă amorfă, de oricare alții. Numai că demnitatea nu este niciodată o expresie a adaptării egoiste. Ea este forma superioară de rezistență a celui pentru care nu condițiile circumstanțiale validează valoarea, ci valoarea determină imperativele morale.

Aceasta cred că este marea lecție pe care m-au ajutat s-o înțeleg părinții și mentorii mei…”


1 comment
  1. FELlClTARI , FELlClTARI , FELlClTARI…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Planul ministrului Culturii pentru a crește interesul elevilor pentru cultură: Am rugat-o foarte mult pe Ligia Deca să considere, în momentul în care face programele, obligativitatea mergerii la teatru, la operă, la muzeu. Copiii, după ce fac această vizită, să facă un eseu despre ceea ce au văzut

Ministrul Culturii, Lucian Romașcanu, a discutat cu ministrul Educației, Ligia Deca, despre cum ar trebui să crească interesul elevilor pentru cultură: „Am vorbit cu doamna Ligia Deca și am rugat-o…
Vezi articolul

Fără ecrane înainte de 6 ani – avertismentul lansat de societatea pediatrică din Franța și alte patru asociații medicale: Nici tehnologia, nici conținuturile chiar dacă educative, nu sunt adaptate unui creier în dezvoltare

Expunerea copiilor sub 6 ani la ecrane este asociată cu întârzierea limbajului, tulburări de atenție și memorie, probleme de somn și risc crescut de miopie, avertizează cinci societăți medicale din…
Vezi articolul

Testarea elevilor în școală sau în centre specializate duce la incriminarea minorului. Campaniile de prevenire a consumului de droguri desfășurate în prezent în școli „au un impact aproape zero”, spune Federația Părinților și Aparținătorilor Legali

Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL) atrage atenția într-un comunicat de presă transmis Edupedu.ro, că „testarea elevilor în școală sau în centre specializate duce la incriminarea minorului, care doar adaugă…
Vezi articolul