BREAKING Peste 54.600 de contestații au fost depuse la BAC 2023. Aproape 51.650 de lucrări au fost corectate greșit / La Limba română sunt 300 de lucrări ale căror note au fost modificate cu peste un punct și jumătate

10.955 de vizualizări
Peste 54.600 de constatații au fost depuse la examenul național de Bacalaureat, potrivit datelor Ministerului Educației. Acesta este al treilea an cu cel mai mare număr de contestații din ultimii 10 ani. După evaluarea lucrărilor contestate, au fost modificate notele pentru 51.646 de lucrări, ceea ce înseamnă că au fost corectate greșit. Vineri, 7 iulie, rezultatele finale de la Bacalaureat 2023 au fost publicate de Ministerul Educației.
  • În urma soluționării contestațiilor, rata de succes a crescut cu 2,2% pe ansamblul tuturor promoțiilor (de la 72,8% la 75%), fiind aproape la același nivel cu procentul din sesiunea iunie – iulie 2022 (75,2%), potrivit sursei citate.

„Au fost depuse 54.632 de contestații (55.980 de contestații în sesiunea similară a anului 2021, respectiv 49.115 contestații în anul 2022)dintre care 26.184 de contestații la proba E)a) (limba română -n.red), 488 de contestații la proba E)b) (limba maternă – n.red), 13.385 de contestații la proba E)c) (proba obligatorie a profilului – n.red) și 14.575 de contestații la proba E)d (proba la alegere a profilului și specializării – n.red).

După evaluarea lucrărilor contestate, au fost modificate notele pentru 51.646 de lucrări”, transmite Ministerul Educației.

Anul trecut au fost făcute 49.091 de contestații la examenul de Bacalaureat, cu 6889 mai puține decât în 2021, potrivit Biroului de presă al Ministerului Educației .

În 2023, la Limba română sunt 300 de lucrări ale căror note au fost modificate cu peste un punct și jumătate, potrivit dosarului Ministerului Educației.

Citește și:
Rezultate BAC 2023. Creștere de 40% a numărului mediilor de 10 după contestații
Rezultate finale BAC 2023. Rata de promovabilitate de 75%, în creștere cu peste 2%, după rezolvarea contestațiilor / Procentul este similar cu cel de anul trecut
Brăila, Cluj, Iași sunt județele cu cea mai mare rată de promovare la Bacalaureat 2023 – rezultate finale / Rata de promovare a scăzut față de 2022 în cea mai mare parte a țării / Creștere semnificativă a ratei după contestații în Călărași, unde evaluarea s-a făcut digitalizat

17 comments
  1. ca răspuns la Tobert Alexandru:de parca părinții su fost vreodată ascultați ……noi și copiii noștri suntem “nimeni”…..am un copil care a dat bacalaureatul anul trecut și celalalt a dat evaluarea anul acesta…..vorbesc în cunostinta de cauza……profesorii nu își fac datoria,sunt și excepții în fata cărora ma înclin…….apropos de cerințe, eu una as cere ca în toamnă fiecare profesor sa dea examen din materia pe care o preda…..veti fi uimit (sau nu) câți vor trece și câți vor pica……o seara frumoasă!

  2. Am fost eleva la un liceu din Sibiu, drept urmare am avut examenul de bacalaureat pentru care m am pregatit intens luni de zile . La limba romana unde stiam foarte bine toate operele am luat o nota extrem de mica care nu se justica,de aceea am depus contestație. De la nota 6,60 am ajuns la nota 5,30, asa ceva nu este posibil . Sistemul de învățământ nu este corect si toti cei care corecteaza isi bat joc de elevi . Imi pare rau pentru toti cei care au fost in aceasta sitiatie dar pana la urma aceasta este Romania ,o tara cu profesori prost pregăti care nici macar sa citeasca corect nu știu. Toti profesorii care corecteaza lucrarile noastre,inainte ar trebui evaluati pentru ca din cauza frustrarilor lor noi ,elevi avem de suferit. Toata lumea se mira de ce elevii care au terminat liceul nu raman in tara ,un motiv foarte bun ar fi lipsurile din învățământul romanesc ,pentru că exista doar profesori cu relații care au toate posturile .Nu mai exista un profesor corect in tot învățământul. Daca nu vor exista schimbari ,Romania o sa ramana fara tineret deoarece În aceste condiții nimeni nu va rămâne . Nu mi se pare normal ca din cauza frustrărilor unui profesor care nu își primește banii pe care ii dorește și din cauza ca nu are nici o realizare în viata asta ,acesta sa se răzbune pe noi.

    1. Voua v-a dat la cativa ff putin, ca sa le dea la pile mult si media per total sa nu bata la ochi .Sinteti cativa care au primit in minus cu f mult in jos si f multi care au primit in plus.
      Ptr ca notelela romana sunt subiective siaici se pot impinge pilele in sus fara ca profii sa justifice corectura. Cei care vor da la drept si altefacultati unde se cere media la bac.
      Fa sesizare la Minister, nu te lasa.

  3. Evident că lucrările NU au fost corectate „greșit”.
    Comisia 2 nu e cu nimic mai altfel decât comisia 1, evaluarea a doua nu e cu nimic mai bună decât prima evaluare.
    E ca la „loz în plic”. Mai ia un bilet nu înseamnă nimic, nici șanse în plus, nici șanse în minus!

    Subiectele și baremele permit evaluări cu ±1 punct variație subiectivă.

    De exemplu, la comisia mea, TOȚI cei care au făcut contestație la (o disciplină) au avut notele scăzute, TOȚI cei care au făcut contestație la (o altă disciplină) au avut notele mărite.

    Faptul că mai multe note au crescut, e un fenomen statistic elementar
    Hai să jucăm un joc simplu. Aruncând două zaruri, dorim punctajul cel mai mare. Cel mai frecvent iese 7, din sume de la 2 la 12.
    Cine vrea, mai poate arunca, o singură dată, rămânând, obligatoriu, cu a doua sumă.
    Cu 1+1=2, mai aruncați? Normal că da! Ai 35/36 șanse să iei mai mult!
    Cu 6+6=12, mai aruncați? Normal că nu! Ai 35/36 șanse sa iei mai puțin!
    Dar cu 3+4=7? Ai 1/6 șanse să iei tot 7, 5/12 să iei mai puțin, 5/12 să iei mai mult… așadar e cam indiferent. Dacă nu ai voie să pierzi, stai cuminte! Dacă ești disperat, joci din nou
    Doar cei cu puncte mici au șanse să ia mai mult, doar ei mai încearcă și, statistic, mai des iau mai mult, deși uneori iau mai puțin.

    Așa e la bacalaureat, de asta impresia că notele „cresc”…

    Iar numărul mare de note schimbate (față de niste ani mai îndepărtați) este datorat schimbării metodologiei. Înainte, dacă nota nu se schima semnificativ, rămânea prima notă.
    Acum, mai nou, dacă ai contestat, prima notă se înlocuiește întotdeauna, nu e „cea mai bună din două”, ci doar „a doua rămâne”.

    Totul (mai puțin imprecizia subiectelor și baremelor) este normal!

    Schimbările mari sunt, aproape întotdeauna, erori de transcriere.
    Nu vă plac, scoateți bani, luați fiecărui profesor evaluator un terminal informatic și cereți-i să scrie el, direct, nota în aplicație.

    Până atunci, avem instituția contestațiilor, cine crede că merita 9 si are 6 poate contesta, iar dacă era 9, șansa să se transcrie greșit și a doua oară e minimă.

    De ce mereu cresc notele la diferențe mari? 1. nu cresc întotdeauna 2. crede cineva ca elevul care nu mai spera că va trece și se trezește cu 9 va contesta? Nici măcar colegii nu se vor mira și sesiza că, n-ați uitat, notele sunt anonime… Fericitul va tace chitic și va rămâne cu „pleașca”…

    1. Am facut o statistica la un colegiu.
      Ss da ff mult la romana, acolo merge umflat. Baremul e subiectiv.
      Si se scade la cativa nepilosi ffmult,ca media totalasa nu bata la ochi. Calculeaza variatia. Notele cresc cu cca +1 la 10 pers si scad cu 1,2 -1,45 la cca 6-7 pers. Si media credtete totala 1*10 – 6*1,25 = 10-7,5=2,5
      Deci 10 pile fericite si cativa de sacrificiu.

  4. Își pune cineva de la minister întrebarea: ce nu este în ordine, de ce sunt atât de multe note mărite după contestații? Același lucru s-a întâmplat și la Evaluarea Nationala, unde fiecare sutime în plus sau în minus poate ucide visul unui copil care a muncit din greu. Ce ne arată aceasta situație? Că profesorii implicați au corectat la normă, cât mai multe lucrări, să iasă banul? Sau vrem sa defilam cu note cât mai mari ca să arătăm cât de educata e Romania? Cine răspunde pentru aceste nereguli? Sunt părinte și nu pot trece așa ceva cu vederea.Putem vorbi despre responsabilitate, corectitudine și moralitate? De ce nu apare în presă doamna ministru să ne lumineze și pe noi și să spună concret în cât timp și ce măsuri ia ca asemenea lucruri să nu se mai întâmple?

    1. Nu putem vorbi despre „eroare” la evaluare, așa sunt subiectele si baremele, imprecise.

      Dacă vom pune toți evaluatorii formați anume, să spunem 1000, să evalueze o lucrare anume, de 20 de pagini, și media notelor lor e 7,50, probabil că notele se vor întinde, ca în clopotul lui Gauss, de la 6,24 la 8,72, cu majoritatea undeva între 7 si 8. Dacă luăm evaluatori neantrenați, se va mări doar intervalul. Dacă luăm doar evaluatori de la țară, probabil că nota va crește ușor. Dacă luăm doar evaluatori de la școli cu olimpici, nota va scade semnificativ

      Nu sunt erori, e statistică pură!

  5. No comm…….bătaie de joc …..domnii profesori ne arata în continuare cât sunt de (in)competenți…..au vrut salarii mărite și fac treaba de mântuială!

    1. Evaluatorii SUNT competenți.
      Acestea sunt parametri statistici ai evaluării.

      Nu vă place, cereți grilă!

  6. Absolut tendentios articolul. Majoritatea covarsitoare au avut diferente mai mici de 50 de sutimi intre evaluarea initiala si cea finala. Nu au fost corectate gresit, sunt doar foarte mici diferente de notare. Dac aar fi ramas regulamentul dintotdeauna, schimbat aiurea acum cativa ani, 90% din note nu ar fi fost modificate. Gresit…. De ce vreti scandal si bataie de joc?

    1. Crotal, la limba romana stiu cazuri in care diferentele chiar sunt de 1.5 puncte.Eu cred ca tendetios a fost subiectul la care copiii au trebuit sa faca laudatio profesorilor si scolilor in acord cu textul dat.Alegerea subiectului in asa fel incat sa fortati copiii sa faca asta este pur comunism ordinar.Inteleg ca va frustrati ca profesori ca nu aveti respect din partea copiiilor sau al societatii,dar respectul se castiga constat prin fapte nu se da gratuit.Cum pot sa-i explic unui copil diferenta de 1.5 puncte pe aceiasi lucrare care a trecut prin 2 comisii? ma intreaba de ce nu e justa corectarea eu stiu ce am scris am vazut baremul..oricum notele voaste nu ii ajuta cu nimic in viata ei sunt viitorul si ar trebui sustinuti cu drag nu cu frustrare si nervi.

    2. Gresesti.
      Daca 2 copii au primit -1,40 ca la 4 pile sa le creasca cate +1 e tot cat zici tu media. Si nu bate la ochi. Cslculeaza mai profund

    3. Dezinformezi.uita-te mai atent.
      Lasa-ti mailul si iti trimit un grafic.
      Ce n-ar trebui sa existe, n-ar trebui sa existe diferente de > 0,5 puncte fara Comisie.

    4. Da cu ultima ta intrebare cu de ce vreti scandal si bataie de joc?.Eu te as intreba cand doriti sa terminati cu abuzul de putere? Acum nici un copil nu isi poate cere lucrarea sa se vada o terta comisie de corectare…e stramba legea doar pentru ca profesorii frustrati sa isi ascunda in competenta. Crotal nu mai ameninta tu cu scandal ca ti-am zis respectil se castiga si se mentine nu se acorda gratuit doar pt voi aveti o lege stramba de partea voastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu vorbește despre aceleași 5 componente necesare pentru învăţământul digitalizat pe care le menționează de peste un an: conectivitate generalizată la internet, echipamente, profesori pregătiţi pentru predarea online și platforme securizate

La peste un an distanță de când vorbea despre nevoia de digitalizare și un sistem de educație online, Sorin Cîmpeanu folosește aproape aceleași cuvinte când vine vorba despre digitalizarea învățămânțului:…
Vezi articolul
Patriarhul Daniel / Foto: Basilica.ro

Biserica Ortodoxă Română, reacție virulentă la legile Deca: Ideologia de gen a fost propusă „fără discernământ” în legile învățământului / Obligația de a promova „diversitatea sexuală” în școală este total „abuzivă” și „nocivă”

Reacție virulentă a Bisericii Ortodoxe Române la proiectele de legi ale educației publicate de ministrul Ligia Deca. Patriarhia Română susține, într-o luare de poziție oficială, că ideologia de gen a…
Vezi articolul

Cât timp vor sta oamenii acasă? Secretar de stat în Ministerul Sănătății: Afirmația profesorului Streinu-Cercel este foarte binevenită – măcar 6 săptămâni, ar fi mai bine 8 și ideal – 10

Întrebat cât vor sta oamenii acasă, secretarul de stat din Ministerul Sănătății, Horațiu Moldovan, a făcut trimitere la afirmația profesorului Adrian Streinu-Cercel despre care a spus că „este foarte binevenită”,…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2023. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de limba și literatura română, fizică, biologie și limba franceză au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele și concursurile școlare naționale din anul școlar 2022-2023, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor,…
Vezi articolul

INTERVIU Profesoara de Istorie Andreea Laura Martinescu: Problema existenței lui Iisus nu a fost pusă sub semnul întrebării în Antichitate / În a doua jumătate a secolului XX s-a conturat ipoteza că Iisus nu este o figură istorică, ci o sumă a valorilor transmise de niște profeți ai vremii

Există dovezi istorice sau arheologice care să ateste că Iisus Hristos a fost un personaj real sau nu? Ce aspecte descrise de Biblie din perioada răstignirii lui Iisus sunt adevărate?…
Vezi articolul