Guvernul să adopte o strategie pentru digitalizarea educației pornind de la Smart-Edu, cere o organizație de elevi / România Educată “nu cuprinde multe dintre propunerile” făcute deja în privința digitalizării

256 de vizualizări
Evaluarea Națională 2021
Foto: © Dotshock | Dreamstime.com
Elevii unei organizații care pledează pentru digitalizarea educației solicită Ministerului Educației să adopte o strategie pentru digitalizare în sistemul educațional care să se bazeze pe proiectul de strategie în acest sens existent deja, SMART-Edu. Potrivit unui comunicat transmis Edupedu.ro de către Comunitatea ONedu România, acest lucru e necesar în condițiile în care raportul “România Educată” nu cuprinde multe dintre propunerile făcute în cadrul strategiei SMART-Edu, în ciuda declarațiilor din spațiul public în legătură cu preluarea acelei strategii în proiectul prezidențial.

“Bunele practici și soluțiile există deja în Uniunea Europeană, iar România trebuie doar să adapteze practicile la nevoile educației românești și să unească mai multe idei formulate de partenerii de consultare”, după cum cred elevii comunității ONedu România. Strategia pe care Ministerul ar trebui să o realizeze trebuie să fie în concordanță cu raportul România Educată și strategia la nivel european pentru digitalizarea educație, afirmă ei.

„Ne dorim un plan și o asumare publică a Ministerului Educației, în special din partea Ministrului Educației, cu măsuri pentru digitalizarea educației. Ideile spuse în public într-un mod destructurat de către ministru, nu conduc la un plan concret. Orice reformă, de care se tot vehiculează în ultimul timp, pornește cu un plan detaliat, la care contribuie și societatea civilă. Idei există, trebuie doar să le punem în aplicare!” a declarat Andrei Corneliu Felecan, Vicepreședinte responsabil de Research și Advocacy în cadrul Comunității ONedu România.

De asemenea, elevii mai atrag atenția și în privința lipsei educării populației cu privire la procesul de digitalizare a învățământului preuniversitar, adesea fiind confundat cu școala online. Majoritatea persoanelor consideră că digitalizarea educației înseamnă desființarea instituțiilor școlare și utilizarea platformelor de comunicare ca metodă de predare și evaluare a materiei, lucru complet fals, după cum se arată în comunicat. Astfel, digitalizarea se va produce forțat, fără cooperare din partea actorilor educaționali.

Elevii sunt de părere că este necesară colaborarea tuturor – instituții publice, organizații și persoane influente – pentru a educa nevoile de cunoaștere ale societății.

Foto: © Dotshock | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu: S-ar putea să vă dau o veste proastă, să fiu și-n al patrulea mandat de ministru, pentru că nu e o limită / Justificări pentru introducerea numărului nelimitat de mandate pentru rectori: prin exemplul unui director de liceu tehnologic din Oradea, care e din 1990 în funcție arată că „ne dorim profesionalizarea guvernanței”

Printr-o serie de comparații cu funcții din alte domenii sau din universități din sisteme mult mai evoluate decât cel românesc, așa a justificat Sorin Cîmpeanu introducerea în proiectul legii învățământului…
Vezi articolul