Antrenamentul muzical nu te face automat mai bun la matematică sau la alte discipline – Laboratorul de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București

986 de vizualizări
Foto: Pexels.com
„Este posibil ca presupusele efecte pozitive ale pregătirii muzicale a copiilor asupra abilităților cognitive, cum ar fi memoria și succesul academic, să nu existe, așa cum s-ar fi crezut anterior”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București, citând un studiu publicat în Medicalxpress.com.

Aceștia precizează că rezultatele vin ca urmare „a unei meta-analize pe un număr de 54 de studii publicate între anii 1986 și 2019” și concluziile sunt aceleași, „chiar dacă vorbim de vârste diferite ale participanților, durata antrenamentului muzical sau tipurile de abilități – cum ar fi cele verbale, non-verbale sau de viteza de procesare a informației”.

„Cu toate acestea, antrenamentul muzical poate fi util copiilor în alte moduri, prin posibilitatea de a le spori acestora stima de sine sau abilitățile sociale. Distincția pe care o fac autorii se leagă de faptul că, învățând muzică și devenind mai buni în această arie, copiii nu vor deveni automat mai buni și la matematică sau la alte discipline”, explică Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.


2 comments
  1. Ai dreaptate MINA.
    Uite te rog articolul original este la adresa: https://link.springer.com/article/10.3758/s13421-020-01060-2
    Desigur, a invața a canta la un instrument nu face pe nimeni mai bun la matematica – in mod automat! Dar, invatand un nou limbaj – cum este limbajul muzical (citirea și descifrarea semnelor de pe portativ), „traducerea” lor in gesturi/mișcări care actioneaza asupra instrumentului și impreuna creeaza sunete – succesiv sau simultane și succesive care creeaza melodii/muzică. Faptul că tot acest lung proces de desfăsoară uneori în doar fractiuni de secundă pentru a reuși a suna acea muzică, presupune că persoana care manipuleaza instrumentul – sau Vocea – și a ajuns la acest nivel de execuție a studiat mult; și asta înseamna că are putere de concentrare, voință, răbdare, tenacitate, atenție, memorie vizuală și auditivă, deci calități necesare și la matematica, precum și la învățarea oricărui alt nou limbaj (muzical) sau uman.
    Cam asta ar fi… în câteva cuvinte… fara sa adaug si acel castig de siguranta de sine, si folosirea timpului in mod placut si util și faptul ca persoana care cantă (instrumental sau vocal), se simte ca si cum ar fi in compania cuiva, chiar si atunci cand este singura!

  2. La noi, în clasele mari sau mici se face doar teorie, în sensul cunoașterii instrumentelor și a istoriei muzicii, teoria notelor muzicale în mod rudimentar, practica vocală este puțină iar instrument doar la școlile de muzică. Teoria notelor muzicale are legătură cu matematica și se pot cataliza reciproc. Ceea ce contează însă este învățarea practică la un instrument accesibil pentru toți, cum ar fi fluierul „dulce” pentru clasele mici ( până în a 6-a cel mult). Apoi, doar opțional pentru cei interesați, cu o ofertă mai bogată de instrumente. Muzica nu e de scos ci, din nou, de schimbat când, ce și cum se predă. Cât privește desenul artistic el este potrivit până în clasa a 8-a, apoi din nou, opțional. Ambele materii, muzică și desen, încă își au rostul, atât pentru simțul artistic care dinamizează orice altă materie, cât și pentru socializare, și pentru toate clasele dar nu așa cum se predau acum ( doar teoretic și obligatoriu după școala generală). Vorbesc din experiența într-un alt sistem de învățământ decât românesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

FOTO Fosile de dinozauri ce au trăit cu scurt timp înainte de dispariția totală a dinozaurilor, acum 66 de milioane de ani, au fost descoperite în Geoparcul UNESCO Țara Hațegului, de către cercetători de la Universitatea din București și Universitatea ELTE din Budapesta

Fosile de dinozauri din familia Rhabdodontide cu o vârstă de aproximativ 70 de milioane de ani au fost descoperite pe teritoriul Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului, anunță Universitatea din București.…
Vezi articolul

Institutele de cercetare care vor fi comasate vor fi stabilite pe baza unor “criterii orientative”, în două luni de la intrarea în vigoare a noii Legi privind măsuri fiscal-bugetare / Fuziunile trebuie să se încheie cu jumătate de an înaintea termenului limită propus pentru evaluarea institutelor / 15% țintă de reducere a cheltuielilor prin comasări – proiect de lege  

Institutele de cercetare care, până cel târziu la sfârșitul anului viitor, vor fi evaluate drept neperformante trebuie să fuzioneze cu alte organizații de cercetare sau să se desființeze, potrivit proiectului…
Vezi articolul

Consiliul Cercetării are o nouă conducere: Alexandru Babeș, cercetător în Neurobiologie la București, care a mai fost în 2011 și 2016 președintele organismului care poate propune retragerea acreditării unei întregi școli doctorale – SURSE

Ministrul Educației a aprobat o nouă componență a Consiliului Național al Cercetării Științifice, organism de experți în cercetare cu rol important în evaluarea internă a universităților și în clasificarea departamentelor.…
Vezi articolul

BREAKING Cele mai bune universități din România în 2024: Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea din București, UMF „Carol Davila” și Politehnica București  – Metaranking universitar / Clasamentul a fost publicat cu discreție totală pe un site al UBB / Rectorul David spune că ia în calcul întreruperea metarankingului, după 10 ani de funcționare

Universitatea Babeș-Bplyai din Cluj-Napoca și Universitatea din București conduc cel mai nou metaranking al instituțiilor românești de învățământ superior, realizat pe baza rezultatelor lor în cele mai importante clasamente internaționale…
Vezi articolul