Antrenamentul muzical nu te face automat mai bun la matematică sau la alte discipline – Laboratorul de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București

794 citiri
Foto: Pexels.com
“Este posibil ca presupusele efecte pozitive ale pregătirii muzicale a copiilor asupra abilităților cognitive, cum ar fi memoria și succesul academic, să nu existe, așa cum s-ar fi crezut anterior”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București, citând un studiu publicat în Medicalxpress.com.

Aceștia precizează că rezultatele vin ca urmare “a unei meta-analize pe un număr de 54 de studii publicate între anii 1986 și 2019” și concluziile sunt aceleași, “chiar dacă vorbim de vârste diferite ale participanților, durata antrenamentului muzical sau tipurile de abilități – cum ar fi cele verbale, non-verbale sau de viteza de procesare a informației”.

“Cu toate acestea, antrenamentul muzical poate fi util copiilor în alte moduri, prin posibilitatea de a le spori acestora stima de sine sau abilitățile sociale. Distincția pe care o fac autorii se leagă de faptul că, învățând muzică și devenind mai buni în această arie, copiii nu vor deveni automat mai buni și la matematică sau la alte discipline”, explică Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
  1. La noi, în clasele mari sau mici se face doar teorie, în sensul cunoașterii instrumentelor și a istoriei muzicii, teoria notelor muzicale în mod rudimentar, practica vocală este puțină iar instrument doar la școlile de muzică. Teoria notelor muzicale are legătură cu matematica și se pot cataliza reciproc. Ceea ce contează însă este învățarea practică la un instrument accesibil pentru toți, cum ar fi fluierul “dulce” pentru clasele mici ( până în a 6-a cel mult). Apoi, doar opțional pentru cei interesați, cu o ofertă mai bogată de instrumente. Muzica nu e de scos ci, din nou, de schimbat când, ce și cum se predă. Cât privește desenul artistic el este potrivit până în clasa a 8-a, apoi din nou, opțional. Ambele materii, muzică și desen, încă își au rostul, atât pentru simțul artistic care dinamizează orice altă materie, cât și pentru socializare, și pentru toate clasele dar nu așa cum se predau acum ( doar teoretic și obligatoriu după școala generală). Vorbesc din experiența într-un alt sistem de învățământ decât românesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Publicarea tezelor de doctorat se poate realiza de către Ministerul Educației fără “consimțământul” autorilor – anunță Autoritatea de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, care se “delimitează” de afirmațiile Monicăi Anisie

Publicarea tezelor de doctorat se poate realiza de către Ministerul Educației, fără “consimțământul” autorilor, anunță Autoritatea de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, care se “delimitează” de afirmațiile Monicăi…
Vezi articolul

Profesorii şi ceilalţi bugetari “pot fi ȋndreptățiţi la solicitarea diferențelor salariale ȋn procent de 21%” după trecerea contribuţiilor de la angajat la angajator de la 1 ianuarie 2018 – Studiu publicat în Revista Română de Statistică

“Personalul plătit din fonduri publice poate fi ȋndreptățit la solicitarea diferențelor salariale ȋn procent de 21%”, arată un studiu care analizează conflictele de muncă privind aplicarea Legii salarizării în sectorul…
Vezi articolul