Apelul național de proiecte Erasmus+ 2023, pentru școli și universități, lansat oficial

2.649 de vizualizări
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com
Atât apelul național de proiecte Erasmus+ pentru anul viitor, cât și cel la nivel european cu procedurile Comisiei Europene, alături de ghidul oficial al acestui program de mobilitate pentru 2023 au fost publicate recent pe platforma erasmusplus.ro. Documentele sunt atașate la finalul articolului.

Aceste documente stabilesc calendarele (termenii limită pentru anul respectiv) și pașii prin care o școală, un liceu sau o universitate pot depune candidaturi și se pot înscrie în proiecte de mobilitate cu profesorii și elevii, respectiv studenții. În ele sunt prevăzute condițiile pentru parteneriate între unitățile de învățământ, durata parteneriatelor, sumele alocate plecărilor din țară, dar și detalii despre fiecare din domeniile eligibile: „Tineret”, „Sport”, „Educație școlară”, „Universitar”, „Formare profesională (VET) și Educația Adulților”, potrivit informațiilor din apelul național de proiecte.

Pentru ca o organizație sau instituție de învățământ să aplice pentru un proiect Erasmus+, fie în calitate de coordonator, fie în calitate doar de participant, ea trebuie să obțină un cod OID (Organisation ID) pe care îl folosește la identificarea pe rețeaua participanților, unde se regăsesc detalii despre ea, istoricul și o descriere, pentru găsirea de parteneri în viitoare proiecte.

În ceea ce privește școlile și cele două tipuri de finanțare care pot fi primite, în ghid se precizează următoarele:

„Școlile și alte organizații active în învățământul școlar pot solicita finanțare în două moduri:

Proiecte pe termen scurt pentru mobilitatea elevilor și a personalului – aceste proiecte oferă solicitanților posibilitatea de a organiza diverse activități de mobilitate pe o perioadă de șase până la optsprezece luni. Proiectele pe termen scurt reprezintă cea mai bună alegere pentru organizațiile care solicită un grant Erasmus+ pentru prima dată sau pentru cele care doresc să organizeze doar un număr limitat de activități.

Proiecte acreditate pentru mobilitatea elevilor și a personalului – aceste proiecte sunt disponibile numai organizațiilor care dețin o acreditare Erasmus în domeniul învățământului școlar. Această componentă specifică de finanțare permite organizațiilor acreditate să beneficieze în mod regulat de finanțare pentru activitățile de mobilitate care contribuie la punerea în aplicare treptată a planului lor Erasmus. Acreditările Erasmus sunt disponibile tuturor organizațiilor care doresc să organizeze activități de mobilitate în mod regulat. Experiența anterioară în cadrul programului nu este necesară pentru depunerea cererii”, scrie în document, la paginile 109-125 care vizează învățământul preuniversitar.

Ce înseamnă o mobilitate pentru școli

„Activitățile de mobilitate din cadrul unui proiect de mobilitate pot fi de ieșire sau de intrare. Cele mai multe tipuri de activități disponibile sunt activități de mobilitate de ieșire. Aceasta înseamnă că organizația solicitantă va acționa ca organizație de trimitere: va selecta participanții și îi va trimite către o organizație-gazdă din străinătate. Utilizarea acestor oportunități pentru a organiza schimburi bidirecționale sau activități comune cu una sau mai multe școli partenere este puternic încurajată. În acest caz, fiecare școală participantă ar trebui să solicite finanțare Erasmus+ sau poate adera la un consorțiu existent.

Pentru a facilita procesul de găsire a partenerilor, Erasmus+ oferă instrumente pentru găsirea de parteneri în străinătate pe Platforma europeană pentru educația școlară. În plus, există tipuri speciale de activități de intrare care permit organizațiilor solicitante să invite în cadrul organizației experți sau cadre didactice în curs de formare. Scopul activităților de intrare nu este de a crea schimburi bidirecționale, ci mai degrabă de a aduce persoane care pot contribui la dezvoltarea și internaționalizarea organizației solicitante”, se explică în ghidul pentru 2023.

Un proiect Erasmus+ desfășurat de școli trebuie să aibă în vedere cele 4 „dimensiuni orizontale” promovate în program: Incluziune și diversitate, Practici responsabile și durabile din punct de vedere al mediului, Transformarea digitală în educație și formare și Participarea la viața democratică, potrivit ghidului de mai jos.

DOCUMENT Descarcă apelul național la propuneri de proiecte (publicat de la data de 27 decembrie 2022), în format .pdf:
DOCUMENT Descarcă Ghidul programului Erasmus+ 2023 (actualizat pe 21 decembrie 2022), în format .pdf, în limba română:

DOCUMENT Apelul european la propuneri de proiecte care cuprinde procedurile administrative ale Comisiei Europene:

DOCUMENT Ghidul programului Erasmus+ 2023 (actualizat pe 21 decembrie 2022), în format .pdf, în limba engleză:

DOCUMENT Corigendum la Ghidul programului Erasmus+ 2023 (21 decembrie 2022), în format .pdf:

„Pentru a creşte calitatea la nivel naţional a activităţilor din cadrul proiectelor şi programului Erasmus+, Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) [N. Red. agenția care se ocupă de aprobarea acestor proiecte în România] organizează o serie de ateliere şi cursuri de formare, livrate online sau în format fizic (în funcţie de situaţia sanitară) prin intermediul reţelei de formatori Erasmus+”, în vederea scrierii de proiecte, mai este notat în documentul despre apelul național pentru 2023.

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ecaterina Andronescu îl contrazice pe propriul secretar de stat și pe șeful Agenției de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar și susține că a scos din OUG prevederea care discrimina școlile private față de cele de stat

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat duminică la Realitatea TV că a scos din proiectul de OUG adoptat săptămâna trecută de guvern prevederea care scutea școlile de stat de obligația…
Vezi articolul

Ce trebuie să conțină portofoliul profesional al profesorilor pentru Definitivat 2025. O scrisoare de intenție, cel puțin 10 proiecte didactice, planificările calendaristice anuale, pe unități de învățare, printre documentele necesare – lista completă

Portofoliul profesional al profesorilor care s-au înscris la definitivat 2025 este evaluat în ziua în care este efectuată cea de-a doua inspecție de specialitate, după cum prevede metodologia-cadru din 31…
Vezi articolul

Cursurile pentru profesori – componentă importantă în procesul de transformare digitală a școlilor / Profesorii pot deveni creatori autentici de conținut educațional prin formările EDUS, susținute de formatori cadre didactice (P)

Transformarea digitală a școlilor nu se poate face doar prin platforme și echipamente, ci mai ales prin oameni. De aceea, pilonul 3 al noii viziuni EDUS a devenit firesc una…
Vezi articolul

Sindicatele îi întreabă pe profesori și angajații din școli dacă acceptă să închidă greva generală din Învățământ pentru voucherele anuale și pentru promisiunea de creștere salarială în anul viitor, solicitări făcute de sindicate și acceptate de Guvern / Condiția impusă de Executivul Ciucă – duminică la 9 să anunțe încheierea grevei

Sindicatele își întreabă oamenii din teritoriu dacă propunerile acceptate de Guvern, la solicitarea lor, sunt acceptabile pentru membrii, în așa fel încât greva generală să fie închisă. Guvernul ar fi…
Vezi articolul