Aplicația Adobe Acrobat va fi folosită pentru elevii cu CES, ca soluție pentru problemele semnalate de părinți după simularea la Evaluarea Națională, anunță Federația părinților – Edupart

3.065 de vizualizări
Foto: © Buurserstraat386 | Dreamstime.com
Procedura de egalizare a șanselor pentru elevii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES) va fi aplicată cu ajutorul aplicației Adobe Acrobat, pentru ca elevii cu CES să poată redacta cu ușurință lucrarea,, după ce părinții acestor elevi au semnalat probleme în urma susținerii simulării pentru Evaluarea Națională, a anunțat, marți, Federația Națională a Părinților – Edupart. Aceasta anunță, totodată, lansarea unui site de suport pentru elevii cu Tulburări Specifice de Învățare (TSI).

Potrivit acesteia, “având în vedere problemele semnalate de către părinții elevilor cu CES, care au solicitat redactarea pe calculator a lucrării la proba de limba şi literatura română, după susținerea simulării la Evaluarea Națională, cu sprijinul Centrului Național de Politici şi Evaluare în Educație, a fost identificată soluția pentru redactarea direct în broșura de examen. Astfel, prin aplicația Adobe Acrobat, utilizând instrumentul „completează și semnează”, elevii cu CES pot redacta, cu ușurință,lucrarea.”

Organizația anunță și lansarea de către Asociația Coordonate Umane a site-ului www.coordonateumane.ro, site ce înglobează o serie întreagă de informații cu privire la legislația specifică, instrumente asistive de suport şi resurse educaționale de suport pentru elevii cu TSI.

Comunicatul integral:

“FEDERAȚIA NAȚIONALĂ A PĂRINȚILOR – EDUPART aduce la cunoștința opiniei publice, în vederea diseminării informațiilor către toți factorii implicați: cadre didactice, părinți şi elevi, câteva aspecte privind aplicarea Procedurii de egalizare a șanselor pentru elevii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES).

Având în vedere problemele semnalate de către părinții elevilor cu CES, care au solicitat redactarea pe calculator a lucrării la proba de limba şi literatura română, după susținerea simulării la Evaluarea Națională, cu sprijinul Centrului Național de Politici şi Evaluare în Educație, a fost identificată soluția pentru redactarea direct în broșura de examen. Astfel, prin aplicația Adobe Acrobat, utilizând instrumentul „completează și semnează”, elevii cu CES pot redacta, cu ușurință,lucrarea.

Mulțumim Ministerului Educației Naționale și specialiștilor din cadrul CNPEE pentru deschiderea de care au dat dovadă, implicându-se în găsirea unei soluții rapide și eficiente pentru ca elevii cu CES să poată beneficia de o egalizare de şanse reală.

Toate demersurile întreprinse de federație pentru elevii cu CES, prin implicarea activă a partenerilor noștri, Asociația Coordonate Umane, demersuri ce au fost intensificate în ultimele luni, au reliefat necesitatea existenței unei resurse de informare și sprijin permanent pentru elevii ce prezintă Tulburări Specifice de Învățare (dislexie, disgrafie, discalculie), pentru părinții acestora și pentru cadrele didactice care lucrează cu acești elevi.

În acest sens, suntem bucuroși să anunțăm lansarea de către Asociația Coordonate Umane a site-ului www.coordonateumane.ro, site ce înglobează o serie întreagă de informații cu privire la legislația specifică, instrumente asistive de suport şi resurse educaționale de suport pentru elevii cu TSI.

Platforma își propune să devină o ancoră pentru toți elevii, părinții și profesorii care au nevoie de îndrumare, consiliere și suport în ceea ce privește TSI, să colecteze materiale structurate (scheme, hărți mentale, scheme conceptuale), și să constituie o resursă gratuită și accesibilă tuturor celor interesați.

FEDERAȚIA NAȚIONALĂ A PĂRINȚILOR-EDUPART va continua să se implice activ pentru ca toți elevii cu CES să beneficieze de un act educațional în condiții de echitate, incluziune și egalizare de șanse.”

Foto: © Buurserstraat386 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii din clasele mici și copiii de grădiniță ar putea fi testați de părinți, acasă, iar elevii de liceu și-ar putea auto-administra testele pe bază de salivă, potrivit lui Sorin Cîmpeanu: N-ai cum să știi câți profesori sunt împotriva testării

Ministrul Educației vrea o aplicare diferențiată a testării elevilor mici și copiilor de grădiniță, față de cei din liceu, potrivit declarațiilor făcute luni seara la Digi24. Ministrul a spus că…
Vezi articolul

Franța: Au început probele scrise de la Bacalaureat. Elevii din ultimul an de liceu susțin examene la ”specialități”, două materii alese de ei, care contează o treime din nota finală

Zile de foc pentru elevii din ultimul an de liceu din Franța. Prima generație pentru care se aplică, respectând calendarul oficial, reforma Bacalaureatului inițiată de fostul ministru al Educației, Jean-Michel…
Vezi articolul

Monica Anisie: Secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar este în concediu de odihnă pentru a putea desfășura alte activități, având în vedere că suntem în campanie electorală/106 cadre didactice spitalizate și 293 în carantină

Secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar Luminița Barcari se află în concediu de odihnă „pentru a putea desfășura alte activități având în vedere că suntem în campanie electorală”, a declarat…
Vezi articolul

Colegiul Psihologilor din România nu a avizat sistemul de scanare a palmelor ce ar fi urmat să fie folosit de inspectoratul școlar Cluj pe 100 de elevi pentru determinarea profilului de orientare în carieră / În 2018 a recomandat ca dispozitivul să nu fie utilizat de către psihologi

Dispozitivul de scanare a palmelor elevilor pentru profilul de orientare în carieră care ar fi urmat să fie testat pe 100 de elevi din județul Cluj nu a fost avizat…
Vezi articolul

Un ghid pentru profesori referitor la abordarea egalității de gen la clasă – ținta unei campanii de petiții către inspectorate și Ministerul Educației / Luciana Antoci, ISJ Iași: Același conținut, semnături diferite, același scenariu ca într-o campanie anti-mască desfășurată în pandemie

Un material destinat profesorilor, intitulat “Egalitatea de gen – predarea și integrarea în învățământul preuniversitar”, realizat de un grup de cercetătoare și lansat la începutul acestui an școlar, a devenit…
Vezi articolul