Aplicația de inteligență artificială ChatGPT, blocată pe platformele și în rețelele de internet ale școlilor din New York – prima reacție majoră la programul care sperie sistemele de educație

4.804 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Departamentul pentru Educație din orașul New York a blocat, săptămâna aceasta, accesul elevilor și profesorilor la sistemul de inteligență artificială ChatGPT, lansat într-o versiune nouă la finalul anului trecut și care a produs, prin rezultatele sale, speculații că poate da peste cap modelele actuale de învățare, potrivit publicației de informații pe teme de educație Chalkbeat, care a anunțat decizia. Măsura a fost luată de teama “impactului negativ” pe care platforma AI îl poate avea asupra școlii.

O altă publicație americană de specialitate, Education Week, discută măsura luată în New York, cel mai mare district educațional din SUA, care ar putea fi luată drept exemplu și în alte orașe și state, lucru considerat greșit de unii specialiști.

  • Edupedu.ro a scris pe larg despre ChatGPT aici

Potrivit Chalkbeat, departamentul pentru educație din orașul New York a luat măsura a fost luată “din cauza preocupărilor legate de impactul negativ pe care [ChatGPT] l-ar putea avea asupra învățării și preocupărilor legate de siguranța și acuratețea conținutului” furnizat de sistemul AI. Și aceasta pentru că, deși poate scrie eseuri pe care unii specialiști le consideră suficiente pentru o notă bună sau chiar pentru a fi incluse în unele publicații academice, ChatGPT, care este într-o fază incipientă de dezvoltare, include și multe erori, informații false sau lucruri “inventate”.

Departamentul citat precizează că elevii și profesorii nu vor mai putea accesa aplicația de pe aparatele și cu ajutorul rețelei de internet oferite de sistemul public de școli. Pe de altă parte, școlile vor putea primi, la cerere, acces la acest site, dacă vor să analizeze tehnologia folosită de aplicație.

“Deși instrumentul poate fi capabil să ofere răspunsuri rapide și ușoare la întrebările primite, el nu contribuie la dezvoltarea competențelor de gândire critică și de rezolvare a problemelor, care sunt esențiale pentru succesul academic și succesul în viață”, mai comentează departamentul menționat, pentru publicația Chalkbeat.

Publicația Education Week arată, la rândul său, că alte districte școlare din SUA ar putea urma exemplul New Yorkului, însă avertizează, prin vocea mai multor experți citați, că aceasta nu ar fi o soluție.

  • Interzicerea ChatGPT în școli “e o idee proastă pentru că ChatGPT face parte din viață, iar noi vrem să pregătim elevii pentru viață”, spune unul dintre experții citați, Andreas Oranje.
Citește și:
Exerciții de inteligență artificială cu Mihai Viteazul, radicali, Sorescu, Harari și poluarea din Ploiești / Cât de amenințător sau promițător este pentru școală și profesori ChatGPT, cel mai recent sistem AI disponibil la liber pe Internet, care riscă să îngroape temele și spune că poate “înlocui profesorii”?

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii maghiari din Transilvania: sub 50% au acces la învăţământ digital interactiv, în timp ce majoritatea primesc temele prin SMS, e-mail sau site-uri de socializare / 40% din părinţi vor recuperarea clasică a orelor, chiar și în lunile de vară

Mai puțin de jumătate dintre elevii maghiari din Transilvania au acces la metode digitale interactive de predare, dar peste 60% au continuat să învețe primind temele prin SMS, e-mail sau…
Vezi articolul