Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost actualizată. Noutăți legate de afișarea informațiilor în statul de plată tipărit pentru persoanele cu mai multe încadrări

23.303 vizualizări
Foto: captură – EduSal
În aplicația de salarizare pentru profesorii și angajații din Învățământ a fost actualizată afișarea informațiilor în statul de plată tipărit pentru persoanele cu mai multe încadrări, potrivit unui document trimis către inspectoratele școlare. Conform sursei citate, a fost actualizat și calculul pentru contribuțiile plafonate pentru personal angajat în decursul lunii și cu salariul sub salariul minim pe economie.

Modificările aduse la versiunea 2.45.2 constau în: 

  • Actualizare D205
  • Actualizare afișare informații în statul de plată tipărit pentru persoanele cu mai multe încadrări
  • Actualizare calcul contribuții plafonate pentru personal angajat în decursul lunii și cu salariul sub salariul minim pe economie”, se arată în document.

Amintim că Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, că salariul profesorilor „este primit pentru 8 ore pe zi, pentru 40 de ore pe săptămână” și „nu se reduce la numărul de ore de predare”. „Salariul implică și pregătirea pentru predare, activități administrative”, a completat acesta.

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat pentru Edupedu.ro că „legat de salarizare, nu avem nicio promisiune pentru 2025”. Declarația vine în contextul în care marți, 11 februarie, a avut loc o întâlnire la Guvern cu sindicatele din Educație.

Amintim că salariile profesorilor și ale angajaților din educație sunt înghețate în anul 2025, deși profesorilor le-au fost promise creșteri după greva istorică din mai-iunie 2023, pe o nouă lege a salarizării amânată de atunci.

Adoptarea unei abordări comune, astfel încât salariile cadrelor didactice să ajungă la sumele promise după greva generală, a fost convenită la o întâlnire a sindicatelor din Învățământ cu conducerea Ministerului Educației, potrivit unei informări a Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI). Întâlnirea a avut loc pe 10 ianuarie 2025.

Recent, Sindicatul Învățământ Preuniversitar (SIP) Hunedoara a transmis că „nu există un orizont temporal clar definit în ceea ce privește salarizarea potrivit grilelor negociate în a doua jumătate a anului 2023”. În documentul sindicatului se arată că acțiunile de protest se vor organiza abia după alegerile prezidențiale.

Citește și:
Daniel David: Salariul profesorilor este primit pentru 8 ore pe zi, pentru 40 de ore pe săptămână și nu se reduce la numărul de ore de predare. Salariul implică și pregătirea pentru predare, activități administrative


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Anton Hadăr: Marcel Ciolacu și miniștrii Muncii și Finanțelor ne-au confirmat că vor fi la ședința de la sediul FSLI cu toți colegii noștri din sindicatele din țară / Despre Ligia Deca încă nu știu nimic

Anton Hadăr, liderul Federației „Alma Mater”, a declarat la Radio România Actualități (RRA) că Marcel Ciolcu, ministrul Muncii și Ministrul de Finanțe au confirmat că vor veni la ședința sindicatelor…
Vezi articolul

LISTĂ Concursurile sportive organizate de federații, pentru care elevii pot lua bursă de merit în anul școlar 2025-2026 – aprobate prin protocol de ministerul Educației și Agenția Națională pentru Sport

Lista campionatelor naționale în sporturi olimpice organizate de federațiile sportive, pentru care elevii pot obține bursă de merit în anul școlar 2025-2026, pe baza premiilor obținute în anul școlar curent…
Vezi articolul

Președintele Federației Naționale a Părinților, despre cazurile de violență în școli din ultimele zile: „Acești copii trebuie duși în niște centre de reeducare cu o pregătire specială, țintită”

Președintele Federației Naționale a Părinților (FNP), Iulian Cristache, a spus că centrele de reeducare pentru elevi sunt o soluție la cazurile de agresiune la adresa profesorilor. „Dacă vorbim de ce…
Vezi articolul