Aproape 120.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au luat nota 7 la Matematică, la simularea Evaluării Naționale 2023

10.446 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Rezultatele simulării probelor de la Evaluarea Națională, publicate miercuri de Ministerul Educației, arată că aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a (73%) nu au reușit să ia măcar nota 7 la proba scrisă la Matematică. În același timp, peste 1.300 de copii au obținut nota 10 la această disciplină.

Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:

I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4,99: 24,7%
    • 5 – 5,99: 14%
    • 6 – 6,99: 15,2%
    • 7 – 7,99: 17,2%
    • 8 – 8,99: 17,3%
    • 9 – 9,99: 11,4%
    • 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.

II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4,99: 40,8%
    • 5 – 5,99: 18,5%
    • 6 – 6,99: 13,8%
    • 7 – 7,99: 10,4%
    • 8 – 8,99: 9,2%
    • 9 – 9,99: 6,5%
    • 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.

III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4.99: 18,3%
    • 5 – 5,99: 12,7%
    • 6 – 6,99: 18%
    • 7 – 7,99: 20,9%
    • 8 – 8,99: 20,6%
    • 9 – 9,99: 9,3%
    • 17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.

“Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.

De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, potrivit comunicatului.

Articol în curs de actualizare.


44 comments
  1. Hilar, cica se va dezbate in scoala si cu fiecare copil !!!?. De rasul curcilor, o mizerie de scoala, o mocirla din care nu avem cum sa mai iesim.

  2. Rezultatele arată o diferență semnificativă între performanțele la Limba Română și Matematică, sugerând că sistemul educațional trebuie să acorde mai multă atenție dezvoltării competențelor matematice ale elevilor.

  3. Hilar, cica se va dezbate in scoala si cu fiecare copil !!!?. De rasul curcilor, o mizerie de scoala, o mocirla din care nu avem cum sa mai iesim.

  4. Thanks. Hilar, cica se va dezbate in scoala si cu fiecare copil. De rasul curcilor, o mizerie de scoala, o mocirla din care nu avem cum sa mai iesim.

  5. Hilar, cica se va dezbate in scoala si cu fiecare copil !!!?. De rasul curcilor, o mizerie de scoala, o mocirla din care nu avem cum sa mai iesim.

  6. Rezultatul predarii matematicii abstracte. Rezultatul slabei pregatiri a profilor de mate, didactic si uman. Rezultatul anxietatii de matematica care se dezvolta in urma experientelor negative din clasa si de la teme, acasa. Rezultatul neluarii in considerare a nevoilor elevilor cu CES.

    >>vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii
    Te apuca rasul cum vor sa rezolve problema. Problema e la elevi nu la sistem, nu la profi, nu la scoala :)).

  7. Amuzant (în sens rău)! Se pare că se va dezbate în cadrul școlii, cu fiecare elev. E de un ridicol strigător la cer, o jalnică formă de învățământ, un nămol din care nu mai găsim calea de ieșire.

  8. Rezultatele arată o diferență semnificativă între performanțele la Limba Română și Matematică, sugerând că sistemul educațional trebuie să acorde mai multă atenție dezvoltării competențelor matematice ale elevilor.

  9. Rezultatele arată o diferență semnificativă între performanțele la Limba Română și Matematică, sugerând că sistemul educațional trebuie să acorde mai multă atenție dezvoltării competențelor matematice ale elevilor.

  10. Felicitări tuturor elevilor pentru efortul și rezultatele obținute! 👏
    Se vede clar că munca și perseverența dau roade. Mulțumiri și profesorilor care au ghidat cu răbdare și dedicare fiecare pas. Sper ca aceste rezultate să fie un impuls pozitiv pentru toți elevii să își urmeze drumul cu încredere și ambiție! 🎓✨

    thank u bro

  11. Aceste rezultate la Matematică sunt cu adevărat alarmante și evidențiază o problemă profundă în învățământ. Este îngrijorător că o mare majoritate a elevilor se află sub un prag rezonabil de competență.

  12. Felicitări tuturor elevilor pentru efortul și rezultatele obținute! 👏
    Se vede clar că munca și perseverența dau roade. Mulțumiri și profesorilor care au ghidat cu răbdare și dedicare fiecare pas. Sper ca aceste rezultate să fie un impuls pozitiv pentru toți elevii să își urmeze drumul cu încredere și ambiție! 🎓✨

  13. Hilar… cică se va dezbate în școală și cu fiecare copil. De râsul curcilor! O școală jalnică, o adevărată mocirlă din care pare imposibil să mai ieșim.

  14. Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:

  15. Rezultatele simularii Evaluării Naționale din România arată clar că elevii se luptă cu matematica. 73% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut un scor sub 7 la matematică, dar 1.385 de elevi au reușit să obțină nota perfectă de 10. La examenul de română s-a observat o rată de succes de 75,3%, 251 de elevi primind note complete. Aceste rezultate evidențiază nevoia de îmbunătățire, în special în domeniul educației la matematică. Sistemul de învățământ trebuie să dezvolte metode mai eficiente de îmbunătățire a performanței elevilor.

  16. Anii de pandemie se vad , din păcate !! Este un sistem „cangrenat”, ce trebuie schimbat urgent ! Dar din păcate asta nu interesează pe nimeni. Trebuiesc analizate realele probleme și găsite soluții optime , nu soluții doar pe sistemul ” ma fac ca fac „.

  17. Foarte bine punctat! Numai elevii sunt vinovati pentru sistemul dezastruos!

    In cazul copilulului meu, diferenta intre notele primite pe aceeasi lucrare, a fost de 2 puncte… cum e posibil, domnilor profesori???
    Din pacate, nu a fost un caz singular! Dezorientare totala!

  18. Rezultatul predarii matematicii abstracte. Rezultatul slabei pregatiri a profilor de mate, didactic si uman. Rezultatul anxietatii de matematica care se dezvolta in urma experientelor negative din clasa si de la teme, acasa. Rezultatul neluarii in considerare a nevoilor elevilor cu CES.

    >>vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii
    Te apuca rasul cum vor sa rezolve problema. Problema e la elevi nu la sistem, nu la profi, nu la scoala :)).

  19. Hilar, cica se va dezbate in scoala si cu fiecare copil !!!?. De rasul curcilor, o mizerie de scoala, o mocirla din care nu avem cum sa mai iesim.

  20. Ce penibili sunteti, trebuie musai sa fie negativ titlul.
    80% au luat peste 5, super. Bravo generație! Succes in continuare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La ce mă ajută matematica, în viața de zi cu zi? Profesorul Sorin Borodi: 10 probleme de matematică cu aplicabilitate în viața reală, care ar putea fi date la Evaluarea Națională sau Bacalaureat

„Găsim în viaţa reală miliarde de situaţii care nu ţin nici de fizică, nici de chimie şi nu sunt puerile. Matematica trebuie să le “tranşeze”, a scris profesorul de matematică…
Vezi articolul

Vizualizarea lucrărilor de la Evaluarea Națională 2024. În zilele de 11 și 12 iulie, elevii din București vor depune o cerere semnată de părinte la centrul unde au dat examenul. Descarcă modelul de cerere / Solicitarea de vizualizare nu poate conduce la modificarea notelor

Elevii care vor să își vadă lucrările de la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a (EN VIII) 2024 vor depune/transmite electronic o cerere semnată de părinte/ tutorele legal la…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre Evaluarea Națională la clasa a VIII-a folosită pentru admiterea la liceu: Am încercat s-o regăsesc în această formă în alte sisteme și nu am găsit. O să vedem cu ce soluție venim

Ministrul Educației, Daniel David, susține că actuala formă a Evaluării Naționale la clasa a VIII-a nu are un corespondent în alte sisteme educaționale ca formă de admitere la liceu. Oficialul…
Vezi articolul

Daniel David: Nu e corect ca Evaluarea Națională să acopere doar două materii, deși există 8 competențe cheie. Asta nu înseamnă că trebuie să dai cinci sau opt examene / Ministrul este de acord cu examen separat de admitere la liceu, după Evaluarea Națională

Ministrul Educației spune că elevii trebuie evaluați pentru toate competențele din profilul absolventului. „Nu poți să spui pe de-o parte că vrei să promovezi cele 8 competențe cheie, dar la…
Vezi articolul