Aproape 120.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au luat nota 7 la Matematică, la simularea Evaluării Naționale 2023

10.187 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Rezultatele simulării probelor de la Evaluarea Națională, publicate miercuri de Ministerul Educației, arată că aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a (73%) nu au reușit să ia măcar nota 7 la proba scrisă la Matematică. În același timp, peste 1.300 de copii au obținut nota 10 la această disciplină.

Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:

I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4,99: 24,7%
    • 5 – 5,99: 14%
    • 6 – 6,99: 15,2%
    • 7 – 7,99: 17,2%
    • 8 – 8,99: 17,3%
    • 9 – 9,99: 11,4%
    • 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.

II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4,99: 40,8%
    • 5 – 5,99: 18,5%
    • 6 – 6,99: 13,8%
    • 7 – 7,99: 10,4%
    • 8 – 8,99: 9,2%
    • 9 – 9,99: 6,5%
    • 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.

III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4.99: 18,3%
    • 5 – 5,99: 12,7%
    • 6 – 6,99: 18%
    • 7 – 7,99: 20,9%
    • 8 – 8,99: 20,6%
    • 9 – 9,99: 9,3%
    • 17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.

“Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.

De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, potrivit comunicatului.

Articol în curs de actualizare.


14 comments
  1. Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:

  2. Rezultatele simularii Evaluării Naționale din România arată clar că elevii se luptă cu matematica. 73% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut un scor sub 7 la matematică, dar 1.385 de elevi au reușit să obțină nota perfectă de 10. La examenul de română s-a observat o rată de succes de 75,3%, 251 de elevi primind note complete. Aceste rezultate evidențiază nevoia de îmbunătățire, în special în domeniul educației la matematică. Sistemul de învățământ trebuie să dezvolte metode mai eficiente de îmbunătățire a performanței elevilor.

  3. Anii de pandemie se vad , din păcate !! Este un sistem “cangrenat”, ce trebuie schimbat urgent ! Dar din păcate asta nu interesează pe nimeni. Trebuiesc analizate realele probleme și găsite soluții optime , nu soluții doar pe sistemul ” ma fac ca fac “.

  4. Foarte bine punctat! Numai elevii sunt vinovati pentru sistemul dezastruos!

    In cazul copilulului meu, diferenta intre notele primite pe aceeasi lucrare, a fost de 2 puncte… cum e posibil, domnilor profesori???
    Din pacate, nu a fost un caz singular! Dezorientare totala!

  5. Rezultatul predarii matematicii abstracte. Rezultatul slabei pregatiri a profilor de mate, didactic si uman. Rezultatul anxietatii de matematica care se dezvolta in urma experientelor negative din clasa si de la teme, acasa. Rezultatul neluarii in considerare a nevoilor elevilor cu CES.

    >>vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii
    Te apuca rasul cum vor sa rezolve problema. Problema e la elevi nu la sistem, nu la profi, nu la scoala :)).

  6. Hilar, cica se va dezbate in scoala si cu fiecare copil !!!?. De rasul curcilor, o mizerie de scoala, o mocirla din care nu avem cum sa mai iesim.

  7. Ce penibili sunteti, trebuie musai sa fie negativ titlul.
    80% au luat peste 5, super. Bravo generație! Succes in continuare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cătălin Ciupală, profesor de matematică, propune calibrarea corecturii la Bacalaureat și Evaluarea Națională pe o lucrare-test, ca la BAC-ul internațional: dacă profesorul evaluator supraevaluează sau subevaluează o lucrare, atunci îi apare în platformă un steag roșu de atenționare

Cătălin Ciupală, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, din Braşov, are două propuneri privind corectarea lucrărilor de la examene naționale în platformă astfel încât să nu mai existe…
Vezi articolul

Au fost 24.366 de note greșite la Evaluarea Națională, corectate la contestații / Peste 35% dintre notele contestate au scăzut și doar 12% au rămas neschimbate

Ministerul Educației a prezentat rezultatele contestațiilor de la Evaluarea Națională 2024. Doar una din 10 lucrări a rămas cu aceeași notă primită în faza inițială, potrivit instituției. Restul lucrărilor au…
Vezi articolul

Simulări Evaluare Națională și Bacalaureat 2024. Elevii de clasele a VIII-a și a XII-a din județul Iași susțin probele pe 17-19 ianuarie 2024 / Conținuturile de examen anunțate de Inspectoratul școlar

Elevii de clasele a VIII-a și a XII-a din județul Iași susțin probele simulării județene pentru Evaluarea Națională (EN VIII) și Bacalaureat (BAC) în zilele de 17, 18 și 19…
Vezi articolul

Cine face subiectele pentru Evaluarea Națională nu cred că mai lucrează în sistem, spune un director de școală: „Ce e cu miștoul aceasta? Adică dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”

Ion Ionici, directorul Liceului Jean Louis Calderon din Timișoara, a declarat pentru Edupedu.ro că „cine face subiectele (pentru examenele naționale – n.red) nu cred că mai lucrează în sistem, adică…
Vezi articolul