Aproape 120.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au luat nota 7 la Matematică, la simularea Evaluării Naționale 2023

10.186 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Rezultatele simulării probelor de la Evaluarea Națională, publicate miercuri de Ministerul Educației, arată că aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a (73%) nu au reușit să ia măcar nota 7 la proba scrisă la Matematică. În același timp, peste 1.300 de copii au obținut nota 10 la această disciplină.

Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:

I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4,99: 24,7%
    • 5 – 5,99: 14%
    • 6 – 6,99: 15,2%
    • 7 – 7,99: 17,2%
    • 8 – 8,99: 17,3%
    • 9 – 9,99: 11,4%
    • 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.

II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4,99: 40,8%
    • 5 – 5,99: 18,5%
    • 6 – 6,99: 13,8%
    • 7 – 7,99: 10,4%
    • 8 – 8,99: 9,2%
    • 9 – 9,99: 6,5%
    • 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.

III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
    • 1 – 4.99: 18,3%
    • 5 – 5,99: 12,7%
    • 6 – 6,99: 18%
    • 7 – 7,99: 20,9%
    • 8 – 8,99: 20,6%
    • 9 – 9,99: 9,3%
    • 17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.

“Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.

De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, potrivit comunicatului.

Articol în curs de actualizare.


14 comments
  1. Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:

  2. Rezultatele simularii Evaluării Naționale din România arată clar că elevii se luptă cu matematica. 73% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut un scor sub 7 la matematică, dar 1.385 de elevi au reușit să obțină nota perfectă de 10. La examenul de română s-a observat o rată de succes de 75,3%, 251 de elevi primind note complete. Aceste rezultate evidențiază nevoia de îmbunătățire, în special în domeniul educației la matematică. Sistemul de învățământ trebuie să dezvolte metode mai eficiente de îmbunătățire a performanței elevilor.

  3. Anii de pandemie se vad , din păcate !! Este un sistem “cangrenat”, ce trebuie schimbat urgent ! Dar din păcate asta nu interesează pe nimeni. Trebuiesc analizate realele probleme și găsite soluții optime , nu soluții doar pe sistemul ” ma fac ca fac “.

  4. Foarte bine punctat! Numai elevii sunt vinovati pentru sistemul dezastruos!

    In cazul copilulului meu, diferenta intre notele primite pe aceeasi lucrare, a fost de 2 puncte… cum e posibil, domnilor profesori???
    Din pacate, nu a fost un caz singular! Dezorientare totala!

  5. Rezultatul predarii matematicii abstracte. Rezultatul slabei pregatiri a profilor de mate, didactic si uman. Rezultatul anxietatii de matematica care se dezvolta in urma experientelor negative din clasa si de la teme, acasa. Rezultatul neluarii in considerare a nevoilor elevilor cu CES.

    >>vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii
    Te apuca rasul cum vor sa rezolve problema. Problema e la elevi nu la sistem, nu la profi, nu la scoala :)).

  6. Hilar, cica se va dezbate in scoala si cu fiecare copil !!!?. De rasul curcilor, o mizerie de scoala, o mocirla din care nu avem cum sa mai iesim.

  7. Ce penibili sunteti, trebuie musai sa fie negativ titlul.
    80% au luat peste 5, super. Bravo generație! Succes in continuare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Analiză a rezultatelor după simularea Evaluării Naționale. Bogdan Rațiu, profesor de limba română: Elevii înțeleg cuvintele, pot localiza informația, problema e la cunoștințe. Cred că ar trebui să provocăm mai mult gândirea critică a elevului

“Elevii înțeleg cuvintele și localizează informația, dar problema e la cunoștințe de teorie literară și lingvistică, dar și la punctuație și gramatică”, spune Bogdan Rațiu profesor de limba și literatură…
Vezi articolul

Zi de foc la propriu și la figurat, la prima probă de la Evaluarea Națională. ANM anunță maxime de 27 de grade marți la ora 9, când începe proba de Limba română și de 35 de grade pe parcursul zilei / Prognoza meteo și temperatura în fiecare oraș

Zi de foc la propriu și la figurat, la prima probă de la Evaluarea Națională (EN VIII) 2024. Administrația Națională de Meteorologie (ANM) anunță maxime de 27 de grade marți,…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de “specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de “specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul