Aproape 18.000 de profesori „fără pregătire” predau în școlile din România. Top 10 școli cu cele mai multe cadre didactice fără studii adecvate postului pe care-l ocupă

24.070 de vizualizări
Foto: © Photosvit | Dreamstime.com
Aproape 18.000 de profesori fără pregătire au predat în anul școlar 2019-2020, potrivit datelor Ministerului Educației publice pe site-ul data.gov.ro. Primele 10 școli cu cei mai mulți profesori fără pregătire apar în județele: Giurgiu, Brăila, Iași, Alba, Suceava, Gorj, Tulcea, Hunedoara și Arad.

Foto: captură data.europa.eu

Cadrele didactice fără pregătire sunt profesorii, educatorii și învățătorii care nu au studii corespunzătoare postului pe care-l ocupă. Conform Ministerului Educației aceștia pot fi în următoarele situații:

  1. Cu studii superioare în alt domeniu decât cel al postului.
  2. Studenți, în curs de calificare.
  3. Cu studii medii.

În statistica oficială a Ministerului Educației apare că 67% dintre cadrele didactice de la Școala Gimnazială “Academician Marin Voiculescu” din județul Giurgiu au fost „fără pregătire” în anul școlar 2019-2020.

UPDATE Conducerea școlii gimnaziale “Academician Marin Voiculescu” din județul Giurgiu a contactat Edupedu.ro și susține că datele oficiale sunt greșite: „În Școala “Academician Marin Voiculescu” nu au funcționat și nu funcționează 216 profesori, nici măcar 145 cât spuneți că sunt necalificați. Va aduc la cunoștință în felul acesta că în ultimii ani nu au existat profesori necalificați în această școală, puținii suplinitori pe care i-am avut, au fost calificați”, ne-a scris directoarea școlii, Mihaela Lăbău Stan.

Cum arată statistica Ministerului Educație pe site-ul guvernamental data.gov.ro:

Foto: captură data.gov.ro

Concret, dintr-un total de 216 profesori la Școala Gimnazială „Academician Marin Voiculescu”, 145 ar fi fost cadre didactice „fără pregătire”, potrivit Ministerului Educației.

UPDATE 2 – Conducerea Colegiului Tehnic „Petru Mușat” din Suceava, a contactat Edupedu.ro și a semnalat faptul că statistica oficială a Ministerului Educației conține date eronate. „Școala noastră nu are 93 de cadre didactice angajate și nu are 41 de profesori necalificați!”, scrie directoarea școlii, Maria Teodoreanu.

Reacția vine după ce, în statistica oficială, la Colegiului Tehnic „Petru Mușat” din Suceava, în anul școlar 2019-2020, apar 93 de cadre didactice din care 43 sunt „fără pregătire”, 27 cu gradul I, 5 cu gradul II, 10 debutante și 10 cu Definitivat.

UPDATE 3 – Reprezentanții ISJ Iași au semnalat Edupedu.ro faptul că datele din statistica oficială nu sunt reale: „Pe parcursul anului școlar 2019-2020, în Școala Gimnazială „Garabet Ibrăileanu”, Târgu- Frumos, și-au desfășurat activitatea 44 de cadre didactice. Menționăm că toate cadrele didactice din această unitate școlară au statut de cadru didactic calificat. În ceea ce privește Colegiul Tehnic de Căi Ferate „Unirea” Pașcani, inclus și el în topul pe care l-ați prezentat, menționăm că, în anul școlar 2019-2020, această unitate școlară a avut 77 de cadre didactice. Dintre acestea, doar unul a avut statut de cadru didactic necalificat și a predat 2 ore de religie penticostală”.

Reacția vine după ce Ministerul Educației a publicat date care arată că în județul Iași Colegiul Tehnic De Căi Ferate „Unirea” ar avea 43 de profesori „fără pregătire” și 173 de profesori în total, iar Școala Gimnazială „Garabet Ibrăileanu” din Târgu Frumos ar avea 37 de cadre didactice „fără pregătire” și 129 în total, potrivit acelorași date.

Datele pot fi consultate și aici în format .xls:

Datele respective sunt publicate și pe platforma de date deschise al Comisiei Europene, data.europa.eu, iar data publicării este 05.04.2021.

În județul Brăila, la Liceul Teoretic “Constantin Angelescu” Ianca sunt 59 de profesori „fără pregătire”, potrivit acelorași date oficiale.

La Colegiul Tehnic „Petru Mușat” Suceava, din 93 de cadre didactice, 41 sunt „fără pregătire”, potrivit documentului. Colegiul Tehnologic De Industrie Alimentară Arad are 35 de profesori „fără pregătire” dintr-un total de 78, se arată în statistica citată.

Județul Iași se află de două ori în acest top: Colegiul Tehnic De Căi Ferate „Unirea” are 43 de profesori „fără pregătire”, potrivit documentului Ministerului Educației și Școala Gimnazială „Garabet Ibrăileanu” din Târgu Frumos are 37 de cadre didactice „fără pregătire”, potrivit acelorași date.

Primele 10 școli cu cei mai mulți profesori „fără pregătire”, conform datelor Ministerului Educației, sunt:

JudețȘcoalăNumărul profesorilor fără pregătire Numărul total al profesorilor
Giurgiu1. Școala Gimnazială „Academician Marin Voiculescu” 145216
Brăila2. Liceul Teoretic “C. Angelescu” Ianca59130
Iași3. Colegiul Tehnic De Căi Ferate „Unirea”, Pașcani43173
Alba4. Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș4394
Suceava5. Colegiul Tehnic „Petru Mușat” Suceava4193
Gorj6. Colegiul Tehnic Mătăsari40122
Tulcea 7. Colegiul Dobrogean „Spiru Haret” Tulcea38127
Iași8. Școala Gimnazială „Garabet Ibrăileanu”, Târgu Frumos37129
Hunedoara9. Școala Gimnazială „Doctor Aurel Vlad” Orăștie36104
Arad10. Colegiul Tehnologic De Industrie Alimentară Arad3578
Sursă date: data.gov.ro

Pe de altă parte, în 2.368 de școli nu există niciun cadru didactic „fără pregătire”, din cele 6.408 școli pentru care există date în raport.

În statistica Ministerului Educației, în anul școlar 2019-2020, dintr-un total de 262.257 de cadre didactice la nivel național, situația pregătirii acestora era următoarea: 

  • 140.138 profesori aveau gradul I
  • 36.130 profesori aveau gradul II
  • 24.014 erau debutanți
  • 44.067 aveau grad definitiv
  • 17.992 erau cadre didactice fără pregătire

În anul școlar 2018-2019, de exemplu, erau 4.533 de profesori fără pregătire care predau în școlile publice, potrivit datelor obținute atunci de la Ministerul Educației.

Foto: © Photosvit | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


16 comments
  1. Probabil, știe guvernul ce scrie; și dintre cei titularizați, mulți sunt apă de ploaie, scoși la ordin de partid

  2. Vă mulțumim pentru rectificarea făcută în legătură cu ȘCOALA GIMNAZIALA „GARABET IBRAILEANU” TÂRGU FRUMOS!

  3. Bună seara! La ȘCOALA GIMNAZIALA „GARABET IBRĂILEANU” TÂRGU FRUMOS nu au existat niciodată 129 de CADRE DIDACTICE! Cât despre cei 37 de „necalificați”….NICI VORBĂ!!!

    În acaestă școală suntem 45 de profesori, dintre care doar 3 debutanți. Aceștia au luat deja definitivatul anul acesta, iar restul de dascăli are în mare parte gradul I!!!

    Din păcate, ați primit informații eronate! Pentru orice informație puteți contacta școala pentru confirmarea spuselor mele!

  4. Se vede cumva Dragnea? Este cineva în payroll și nu trebuia să fie?

  5. La Liceul Tehnologic de Industrie alimentară Arad nu au funcționat niciodată mai mult de 40-45 profesori, în ultimiii 15 ani, toți calificați !
    De unde ați scos că noi am avea 70 profesori ????! Sunt la această școală de aproape 40 ani.
    De unde asemenea date eronate?
    Intrați pe saitul școlii, http://www.indalimarad.ro și veți vedea lista profesorilor din ultimii trei ani, cu gradele didactice dobândite de fiecare

  6. „Aproape 18.000 de profesori fără pregătire au predau în anul școlar 2019-2020″… Voi nu stapaniti limba romană si expuneti statistici? Cati redactori calificati aveti?

    1. Mulțumim pentru observație, am modificat!

  7. Autorul articolului nu s-a documentat ci a înșirat niste cifre . Nu există cadre didactice necalificate. În opinia autorului articolului , un inginer predă istoria sau geografia. Asta înseamnă necalificat Suplinitorii sunt calificati. Ii recomand autorului să se informeze câte posturi /disciplină sunt scoase la concursul de titularizare și câți candidați sunt, ca să înțeleagă de ce sunt mulți suplinitori și nu titulari pe post.. Probabil la inspectorate sau minister sunt persoane necalificate care încurcă termenii si nu cunosc organigrama unei școli.

    1. Un inginer care predă geografia este necalificat. De fapt e chiar fantastic cum o fi reuşit această performanță de a preda o disciplină la care nu are voie să participe la examen şi fără să solicite restrângere sau completare de normă.

  8. Profesorii calificați nu vor să lucreze în acele licee/colegii/scoli pentru ca sunt conduse de anormali/comunisti/pile si atmosfera de lucru e imposibilă. La Col. CfR Pașcani pute efectiv in cladire de nespalatați dar care semnează reclamații la adresa profesorilor calificați. Directoarele economiste ratate de profesie nu fac decat să scadă calificativele profesorilor calificati si sa ia in brațe profesorii necalificați care sunt mai putin incomozi.

  9. 1. Credeti ca acel curs de 2 semestre de psihopedagogie este suficient ca sa te faca un om „calificat” pentru meseria de profesor? Ceea ce te califica este dorinta de implicare si progres intr-un domeniu in care investitia angajatorului in resursa umana este 0!
    2. Cum ajung angajatii necalificati pe aceste posturi? Cine sunt ei? Ce examene au dat? Ce calificari au?
    La care dintre etapele de mobilitate au fost scoase posturile la concurs? Care este motivul pentru care postul este „liber”?
    Unde se afla scolile- mediul rural/urban? La ce nivel predau cei necalificati- primar, gimnazial, liceal?

    Ati expus doar niste date, din cate vad in comentariile precedente, nici macar nu sunt veridice. Acesta nu este un articol de analiza prin care sa se incerce intelegerea cauzelor si implicatiilor profunde ale fenomenului…

  10. Bună ziua!
    Nu știu din ce statistici ați luat dvs aceste informații, însă în Școala „Academician Marin Voiculescu” nu au funcționat și nu funcționează 216 profesorii, nici măcar 145 cat spuneți ca sunt necalificați. Va aduc la cunoștință in felul acesta și va voi aduce la cunoștință și în mod oficial ca in ultimii ani nu au existat profesori necalificați în aceasta scoală, putinii suplinitori pe care i-am avut, au fost calificați. Vom continua demersul pt un drept la replica și o statistica reala a cadrelor didactice din aceasta unitate. Nu este posibil sa publicați o asa minciuna și nici nu vom accepta sa stricați imaginea unei unități de prestigiu din orașul Giurgiu.

  11. Este o mare eriare! Lucrez la Scoala Gimnazială Acad Marin Voiculescu Giurgiu de 15 ani, nu are niciun necalificat. In primul rand nu are 200 de cadre didactice, ci aprox 70, toti calificati, chiar si suplinitorii sau cei la plata cu ora. Ar fi bine sa rectificati pentru ca faceti o mare nedreptate celei mai bune scoli din judet

  12. De unde ati scos numerele acestea (ma refer la nr de cadre din scoala/nr cadre necalificate)? Accesand site.ul primei scoli veti vedea ca sunt ttecute doar putin peste 60 de cadre didactice…pana la 216 e cale lunga…

  13. Și cei cu pregătire,nu au posturi din cauza ‘directorilor” de la unitățile școlare!!!Despre ce vorbim?Locurile sunt oprite pentru proștii „acceptați”!

  14. Cum se poate? La modul cel mai serios…Eu citesc pentru gradul de sapamana viiitoare si am cosmaruri ca nu iau 8. Ma bucur ca judetul in care sunt nu e in top.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Domeniile de studii universitare cu cei mai mulți studenți din România: Afacerile, ingineria, medicina se detașează în fața celorlalte / Dreptul, domeniu pentru care România lipsește din clasamentele internaționale, conduce din punct de vedere al ofertei de studii 

Doar șase domenii de licență, dintr-un total de circa 80 câte există în România, atrag un sfert dintre totalul studenților pe care îi pot primi, în anul I, universitățile din…
Vezi articolul

Ministerul strategiilor degeaba. Niciuna dintre cele patru strategii pe Educație din perioada 2015-2020, evaluate la 4,4 milioane de euro, nu și-a atins indicatorii propuși, iar „Ministerul Educației nu deține date despre sumele cheltuite pentru implementarea acestora” – raport al Guvernului

Ministerul Educației nu deține date referitoare la sumele cheltuite efectiv pentru implementarea acestor strategii, potrivit raportului „Diagnoza învățământului preuniversitar”, făcut de specialiști din Ministerul Finanțelor, Banca Mondială și Ministerul Educației.…
Vezi articolul

Rezultate slabe, inechitate, infrastructură precară – tablou sumbru al educației românești, prezentat într-un proiect de Strategie pentru protecția drepturilor copilului, propus de Ministerul Familiei / Măsurile propuse, formulate sumar și în termeni generici

Sistemul național de educație este “desființat”, din punct de vedere al rezultatelor și al modului cum îi formează pe copii și sprijină drepturile acestora, într-un proiect de Strategie Națională pentru…
Vezi articolul

Csaba Asztalos, președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării: O diferențiere în sensul în care se permite școlilor private să desfășoare cursuri e un tratament diferențiat nejustificat. Adică o discriminare

„O diferențiere între stat și privat în sensul în care se permite școlilor private de a desfășura școala este un tratament diferențiat nejustificat. Adică o discriminare”, a declarat pentru Edupedu.ro…
Vezi articolul

„În 2-3 ani vom intra pe o pantă descendentă care nu își va mai reveni” în evoluția demografică a României, ceea ce impune „să investim mai mult în educație, în prevenirea abandonului școlar și universitar” – rectorul Politehnica Timișoara, Florin Drăgan

„Problema principală este că în doi-trei ani vom intra pe o pantă descendentă care nu își va mai reveni”, din punct de vedere al evoluției demografice în România, apreciază, într-un…
Vezi articolul

INTERVIU Un președinte extremist înseamnă sfârșitul democrației – avertizează Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie: Este halucinant că 40% dintre românii care au mers la urne au votat un candidat suveranist

Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie, atrage atenția că „un președinte extremist înseamnă sfârșitul democrației”. Într-un interviu acordat Edupedu.ro, profesorul de istorie a identificat trei cauze care au condus…
Vezi articolul