EXCLUSIV Sondaj IRES: Guvernul și Ministerul Sănătății sunt pe ultimul loc în topul încrederii părinților în instituții cu privire la deciziile de începere a cursurilor. 80% din părinți vor să fie implicați direct în discuțiile locale

1.287 de vizualizări
Foto: gov.ro
Guvernul este pe ultimul loc în clasamentul încrederii cetățenilor în instituții, atunci când vine vorba despre deciziile cu privire la desfășurarea anului școlar 2020 – 2021. Concret, 48% dintre părinții din România au încredere “foarte puțină sau deloc” în Executiv, în ceea ce privește planurile de începere a școlii în septembrie. În topul neîncrederii urmează Ministerul Sănătății și apoi Ministerul Educației.

Concluziile aparțin sondajului de opinie “Înapoi la școală”, realizat de IRES în parteneriat cu Edupedu.ro, Fundația viață și lumină și Fepal. Studiul a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) în perioada 10 – 14 august 2020, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), prin consultarea a 1.175 de părinți cu copii de vârstă școlară (5-19 ani) care vor frecventa cursurile în anul școlar 2020-2021.

De cea mai mare încredere în ochii părinților cu privire la deciziile de derulare a noului an școlar se bucură chiar școala. 61% dintre părinți au multă și foarte multă încredere în școală că va lua cele mai bune decizii în ceea ce privește desfășurarea anului școlar 2020-2021, în contextul pandemiei COVID-19. Școala este urmată, în topul încrederii, de Asociația de părinți și de Primărie.

Autorii studiului notează că “încrederea în instituțiile direct implicate în acest proces crește odată cu apropierea de nivelul local. Conform propunerilor venite din partea Ministerului Educației și Cercetării, chiar nivelul local este cel care trebuie să ia hotărârile decisive în ceea ce privește modul de desfășurare a cursurilor în anul școlar care va urma. Doar că atunci când vine vorba de școală – chiar dacă este instituția creditată cu cea mai mare încredere de către părinți – nu aceasta este instituția care deține informațiile la zi cu privire numărul de cazuri din localitate”.

80% dintre părinții chestionați au declarat că nu au fost contactați de școală sau profesori pentru a fi anunțat despre condițiile în care se vor desfășura cursului noului an școlar.

Dintre aceștia, 78% doresc să fie implicați de școala copilului în discuțiile locale privind modul în care se vor desfășura cursurile în această toamnă.

Accesul elevilor din România la școala online:
  • 15% dintre părinții din România declară că lipsa unei conexiuni de internet (lipsa totală sau cu o calitate corespunzătoare) nu le permite copiilor lor să facă școală online. Acești copii se află cu preponderență în mediul rural.
  • Este vorba de aproximativ 450.000 de elevi care nu au acces la școală online, din cauza limitelor conexiunii sau a lipsei acesteia.
  • Majoritatea părinților din mediul rural au un telefon inteligent care poate fi folosit pentru școala online, dar aceasta nu înseamnă că au pentru fiecare copil din familie, notează autorii studiului.
  • Mai mult de un sfert (28%) dintre părinți declară că dispozitivele pe care le dețin nu sunt suficiente ca număr, disponibilitate și funcționalitate pentru școala online, deficitul cel mai mare fiind înregistrat în mediul rural.
  • Dintre părinții care declară că nu au dispozitive pentru școala online, doar 40% plănuiesc să achiziționeze unul, iar 7 din 10 așteaptă să primească un astfel de echipament din partea statului.

 

Descarcă de aici, integral, Sondajul de opinie realizat de IRES ‘Înapoi la școală’ – august 2020

Sondajul IRES Înapoi la șco…


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
începerea școlii, predare bilingvă

Numărul orelor alocate pentru discipline în proiectul de planuri-cadru de liceu nu ține cont de „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”, perioade „degrevate de cursuri” / În trunchiul comun, principala țintă a criticilor privind eliminarea sau restrângerea unor materii, 120 de ore prevăzute în proiect nu vor exista, de fapt

Alocarea orelor pentru disciplinele din trunchiul comun (TC), la care se raportează și celelalte segmente ale planurilor-cadru pentru liceu, ia în calcul și intervalele ocupate de Școala Altfel și Săptămâna…
Vezi articolul

Profesoara Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației: Iulia Cociuba a dat o lecție uriașă de curaj profesorilor ei, aceia care reclamă un statut profesional respectat în societate, dar care nu au, adesea, curajul să lupte împotriva mediocrității și a intereselor de masă

„Am spus-o de multe ori, nu avem o cultură a copilului”, scrie profesoara Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației, într-o reacție pentru portalul totuldespremame.ro la discursul îndrăzneț…
Vezi articolul

Doar două universități românești au și strategii distincte de dezvoltare durabilă, și măsuri de verificare că strategiile nu rămân doar pe hârtie / Două din cinci universități nu au măsuri de reducere a consumului de hârtie, prin digitalizare – analiză realizată de Alianța organizațiilor studențești

Doar patru universități românești au raportat strategii distincte pentru dezvoltare durabilă și tot patru spun că elaborează rapoarte pentru a vedea cum sunt respectate măsurile asumate, arată o „Analiză privind…
Vezi articolul