Aproape 58 de milioane de lei, proiect cu fonduri europene, pentru standardele de evaluare în educație până la finalul anului viitor. Ministerul Educației: Va asigura o evaluare unitară la nivel național atât pentru evaluările curente și sumative, cât și pentru examene

2.660 de vizualizări
Rezultate finale Evaluarea Națională 2020
Foto: INQUAM Photos – Bogdan Dănescu
Ministerul Educației demarează implementarea proiectului „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar – STANDEV”, anunță instituția într-un comunicat. Semnarea contractului de finanțare între Ministerul Educației (prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație – CNPEE) și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, a fost anunțată, pe surse, în urmă cu 10 zile, de Edupedu.ro.

Standardele curriculare și standardele de evaluare eu drept scop evaluarea unitară a elevilor, indiferent de școala pe care o urmează, doar prin raportare la programa școlară. Profesorii ar trebui să știe în urma acestui demers pentru ce anume trebuie să dea o anumită notă și vor ști in ce masura competențele urmarite de programă sunt dezvoltate la copil și în clasă.

Proiectul ar urma să fie implementat până la finalul lunii decembrie 2023, se mai arată în comunicat. Dar nu este nicăieri menționat faptul că va fi elaborată o platformă de evaluare, așa cum a anunțat ministrul Sorin Cîmpeanu în mai multe declarații publice, și cum anunța și instituția pe care o conduce în comunicatul din 11 iunie.

„Prin intermediul acestui proiect se va asigura o evaluare unitară în sistemul de învățământ preuniversitar la nivel național atât pentru evaluările curente și sumative, cât și pentru examenele și concursurile naționale din învățământul preuniversitar, în contextul programului România Educată, parte a procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.

Valoarea totală a proiectului, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, este de 57.925.588,84 lei”, anunță instituția.

„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea calității serviciilor educaționale în sistemul de învățământ preuniversitar prin elaborarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea și revizuirea unui sistem național coerent și fiabil de standarde curriculare de învățare și de standarde de evaluare, construit pe bază de soluții digitale/de tip TIC, până în 2023.

Elaborarea standardelor curriculare de învățare și a standardelor de evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar, inclusiv evaluarea externă digitală, vizează creșterea calității în educație, asigurarea aceluiași nivel de educație de bază pentru toți, comparabilitatea nivelurilor de performanță ale școlilor din diferite medii educaționale ale țării, precum și comparabilitatea cu rezultatele evaluărilor internaționale de tipul PISA, PIRLS, TIMSS etc”, scrie în comunicatul ministerului. 

”Grupul-țintă vizat de proiect este compus din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, experți în dezvoltare curriculară, experți în evaluare, inspectori școlari, membri ai consiliilor consultative pe discipline din inspectoratele școlare, metodiști CCD/ISJ și elevi.

Printre rezultatele urmărite se regăsesc: 

  • crearea unei baze de date cu itemi, template teste, bază de date cu rezultate psihometrice;
  • curbe caracteristice, platformă desfășurare evaluare etc. (25.200 de itemi elaborați și pilotați, 116 teste elaborate și pilotate);
  • formarea de experți pentru standardele de curriculum și cele de evaluare din CNPEE, Ministerul Educației, universități și alte unități de învățământ;
  • formarea de experți în testare și în evaluarea digitală standardizată;
  • programe de formare pentru elaborarea de itemi pentru fiecare disciplină;
  • 1.260 de seturi de standarde curriculare de învățare și de evaluare; 
  • elaborarea unui ghid privind utilizarea standardelor curriculare de învățare și a standardelor de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial;
  • pilotarea standardelor;
  • formarea a 4.600 de cadre didactice;
  • elaborarea unui plan-cadru al evaluărilor naționale.

Pentru întreg personalul didactic din învățământul preuniversitar, standardele curriculare de învățare și standardele de evaluare reprezintă o resursă importantă care orientează acțiunile educative în scopul sprijinirii și stimulării învățării, dezvoltării normale și depline a elevilor. 

În cel mai larg sens, standardele reprezintă un set de afirmații măsurabile, care reflectă așteptările privind ceea ce ar trebui să știe și să poată să facă elevii, din perspectiva competențelor specifice, pentru fiecare disciplină, în cadrul fiecărei etape de formare/dezvoltare a competențelor generale”.


4 comments
  1. >>bază de date cu rezultate psihometrice
    Cum o fi asta? Ce are psihometria cu tarlaua traktoristului? Sa-i verifice cineva alcoolemia :)).

    >>57.925.588,84 lei.
    Cata precizie, lol.

    E destul de vaga gargara din comunicatul de presa. In principiu, cei mai buni profi din tara asta ar trebui sa alimenteze permanent baza de date cu itemi. Ar mai trebui sa existe niste profi judecatori care sa stabileasca dificultatea si importanta fiecarui item. Cu acest input sistemul teleghidat ar trebui sa creeze teste standardizate si/sau echivalente sau ce o produce el. Nu e foarte clar ca va produce teste standardizate si/sau echivalente.

    Nici nu ar trebui sa produca (doar) teste standardizate pentru ca astea nu pot masura nici pe departe performanta unui elev, nu pot masura gandirea critica, nici team spirit, nici creativitatea etc.

  2. Si iata ca Brio primeste fonduri sa “salveze” educatia romaneasca. Sper ca cei din minister vor avea intelepciunea accepte mai multe companii de tehnologii educationale in consortiul castigator si sa nu dea totul pe mana celor cativa ”experti” de la Brio.

    1. Nu pare să fie licitație. Dacă citim rezultatele pe care le urmăresc, ne dăm seama că vor să angajeze oameni din sistem să facă ceva asemănător Brio.

  3. Domnule Cîmpeanu, vă rog să părăsiți funcția de ministru având în vedere faptul că pregătirea voastră în domeniu lipsește cu desăvârșire. Dumneavoastra, ținând cont că ați urmat o facultate de agronomie, nu aveți ce căuta în Ministerul Educației!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, de Ziua Educației: Lipsa de respect față de acest domeniu, în frunte cu actualul ministru al educației, este atât de mare, încât avalanșa lor de mesaje, cu ocazia acestei zile, nu are acoperire în realitate

Lipsa mesajelor de Ziua Mondială a Educației din partea clasei politice, care coincide cu ziua când se votează și moțiunea de cenzură împotriva guvernului Cîțu, arată „lipsa de respect” față…
Vezi articolul

Ministerul Educației a scos informatica din aria de discipline STEM prin legea educației Deca-Iohannis. Științele, tehnologiile, ingineria și matematica primesc cu 33% mai mulți bani pentru bursele studenților, facultățile de informatică nu

Nicio facultate cu programe de studii în informatică din țară nu va putea primi cu 33% mai mulți bani pentru fondul de burse și protecție socială per student, așa cum…
Vezi articolul

“Economica Ripensis” – noul concurs online cu temă info-economică pentru liceeni, organizat de Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din Universitatea de Vest Timișoara / Înscrieri până pe 30 martie

Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor (FEAA) din cadrul Universității de Vest din Timișoara dă startul înscrierilor pentru concursul Economica Ripensis, concurs dedicat elevilor de ciclu liceal. Prima…
Vezi articolul

Peste 150 de reprezentanți ai ONG-urilor din educație și ai companiilor s-au întâlnit cu ministrul Sorin Cîmpeanu și echipa sa pentru discuții pe viitoarea lege a Educației. Grupul format din societatea civilă și cei din business se numește „O Voce pentru Educație” și vrea să „contribuie la reformarea educației din România”

Peste 150 de „ONG-uri educaționale, sectorul de business, alături de Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, împreună cu echipa sa din Minister” s-au înrtâlnit astăzi timp de mai multe ore la un…
Vezi articolul
Școli particulare - copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală

Structura anului școlar 2019-2020: Școala debutează pe 9 septembrie, cu o săptămână mai devreme decât propusese ministerul, iar semestrul al II-lea începe după vacanța de iarnă – Președintele Asociației Elevilor din Constanța

Structura anului școlar 2019-2020 vine cu modificări importante față de modul în care au fost proiectate până acum perioadele de vacanțe și cursuri. Următorul an școlar ar putea începe în…
Vezi articolul