Proiect susținut de Complexul Educațional Laude-Reut

Au fost desemnați cei 20 de câștigători ai concursului de eseuri, pe tema combaterii antisemitismului și a extremismului, organizat de Complexul Educațional Laude-Reut. Peste 700 de elevi au participat la competiție

2.416 vizualizări

Complexul Educațional Laude-Reut (CELR) a anunțat numele celor 20 de elevi și studenți câștigători ai concursului de eseuri „Adevăr și memorie. Antisemitism și Holocaust în România”, organizat de instituția de învățământ în cadrul proiectului „1700 de ani de istorie și cultură evreiască în Germania”, o inițiativă a guvernului federal german derulată în mai multe state europene.

  • Competiția s-a desfășurat în cadrul proiectului „1700 de ani de istorie și cultură evreiască în Germania”, organizat de guvernul federal german la nivelul întregii Uniuni Europene
  • Concursul a atras un număr-record de participanți, respectiv 705 elevi și studenți care au trimis eseuri
  • Lucrările câștigătoare vor fi publicate într-un volum dedicat proiectului „1700 de ani de istorie și cultură evreiască în Germania”, care va apărea în luna mai
  • Câștigătorii vor pleca într-o vizită de o săptămână în Israel, unde vor fi prezenți la Centrul Yad Vashem și Muzeul Holocaustului din Ierusalim

Cele 20 de lucrări au fost selectate de către un juriu format din istorici și profesori de istorie, din rândul a 705 de eseuri trimise de participanți. Fiecare dintre aceștia a avut dreptul de a participa cu câte un singur material.

Câștigătorii vor primi premii din partea partenerilor proiectului: reprezentanțele diplomatice la București ale Germaniei, Statelor Unite ale Americii și Israelului, BCR, Fundația Magna cum Laude-Reut, Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”, Asociația Jean Waldman și WZO – Department for Combating Antisemitism and for Promoting Diaspora Community Resilience.

De asemenea, în luna iulie cei 20 de elevi și studenți vor merge într-o vizită de o săptămână în Israel, pentru a vizita o serie de importante obiective turistice, precum și Centrul Yad Vashem și Muzeul Holocaustului din Ierusalim.

„Acest concurs și volumul dedicat principalelor teme ale proiectului «1700 de ani de istorie și cultură evreiască în Germania» – respectiv combaterea antisemitismului și a extremismelor, precum și promovarea valorilor toleranței și bogăția interferențelor culturale evreo-germane –, încheie în mod strălucit unul dintre cele mai importante proiecte culturale la care am avut onoarea de a fi coparticipanți”,

a declarat Tova Ben Nun-Cherbis, fondator și președinte al Complexului Educațional Laude-Reut.

„Ne bucurăm că acest concurs, o inițiativă a instituției noastre, a atras un număr atât de mare de participanți, peste 700 de elevi și tineri, și am fost încântați de calitatea eseurilor primite, precum și de dedicarea pe care acești copii o arată față de valorile umaniste care au clădit civilizația noastră. Ura și intoleranța nu au loc în societatea secolului XXI. Cu atât mai mult în aceste momente, sperăm că viitorul acestei generații va fi unul al păcii, democrației și cooperării între popoare.”

Alături de alte 16 texte despre combaterea antisemitismului și a extremismului, lucrările câștigătoare vor fi incluse într-un amplu volum dedicat proiectului „1700 de ani de istorie și cultură evreiască în Germania”, publicația urmând a fi lansată pe 30 mai.

Concursul de eseuri „Adevăr și memorie. Antisemitism și Holocaust în România” s-a adresat elevilor de liceu, profesorilor de Istorie, discipline socio-umane, Limba română sau limbi moderne, precum și studenților de la facultăți de Istorie sau discipline socio-umane ale universităților din România.

Juriul, condus de prof. dr. Mihai Manea, inspector școlar pentru disciplina Istorie din cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului București, a fost format din inspectori și profesori de istorie din toată țara, alături de un reprezentant al Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”.

Lista câștigătorilor concursului de eseuri „Adevăr și memorie. Antisemitism și Holocaust în România”:
  1. Ilinca Bogza, Colegiul Național Elena Cuza, București (profesor coordonator Corina Păun)
  2. Andreea Vaida, Colegiul Național Mihai Eminescu, Satu Mare (profesor coordonator Gigelia Silaghi)
  3. Alessia Maria Agherasimoae, Colegiul Tehnic Gheorghe Cartianu, Piatra Neamț (profesor coordonator Roxana Gorduza-Burduja)
  4. Iulia Boișteanu, Liceul Economic de Turism, Iași (profesori coordonatori Marie-Jeanne Stoian, Raluca Munteanu)
  5. Alexandru Lupu, Liceul Economic de Turism, Iași (profesori coordonatori Marie-Jeanne Stoian, Raluca Munteanu)
  6. Andreea Chelaru, Colegiul Național George Coșbuc, București
  7. Adrian Grămadă, Liceul Teoretic Jean-Louis Calderon, Timișoara (profesor coordonator Ionuț Retca)
  8. Andreea Sherine Iordache, studentă, Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, Universitatea din București
  9. Fabian Lascu Hațegan, Colegiul Economic Dionisie Pop Marțian, Alba Iulia (profesor coordonator Constantin Adrian Simion)
  10. Denisa Ioana Lichtenstein, Colegiul Național Militar Mihai Viteazul, Alba Iulia (profesor coordonator Anca Nicolae Dan)
  11. Yaleen Zosmer, Complexul Educațional Laude-Reut, București (profesor coordonator Diana Gherasimiuc)
  12. Victor Ovidiu Plutașu, Colegiul Național Dimitrie Cantemir, Onești (profesor coordonator Luminița Cristina Onofrei)
  13. Eszter Ilona Tabak, Școala Mihai Viteazu, Sfântu Gheorghe
  14. Daria Elena Țicu Toma, Colegiul Național Alexandru Odobescu, Pitești (profesor coordonator Camelia Cioacă)
  15. Ecaterina Comârlău, Vaslui (profesor coordonator Mirela Brăescu)
  16. Luiza Maria Domocoș, Liceul Teologic Baptist Emanuel, Oradea (profesor coordonator Ramona Iștoc-Zembrea)
  17. Ștefania-Evelina Motaș, Liceul Teoretic Mihail Kogălniceanu, Vaslui (profesor coordonator Lucian Sava)
  18. Flavius Schmidt, Liceul Nikolaus Lenau, Timișoara
  19. Tali Malievsky, Leo Baeck Education Center, Haifa, Israel
  20. Andreea Cosmina Mândică, Colegiul economic Virgil Madgearu, Ploiești (profesor coordonator Aurelia Banu)

**********

Despre Complexul Educațional Laude-Reut

În cele peste două decenii de existență sub tutela Fundaţiei R.S. Lauder, Complexul Educațional Laude-Reut, acreditat pentru toate nivelurile de învăţământ, a atins performanțe neobișnuite, garantate de oferta educațională, dar și de pregătirea individualizată a elevilor, de către profesori selectați cu exigență, ceea ce i-a permis obținerea autonomiei grație îndeplinirii criteriilor de performanță stabilite de fondatori.

Oferta educațională Laude-Reut include învățământ teoretic bilingv (cu predare în română și engleză) la profilurile real și umanist, bacalaureat la limba ebraică, proiecte și parteneriate internaționale (cu Ministerul Educației din Israel, cu programele Comenius și Grundtvig ale UE, precum și festivalul de comunicare de marketing Cannes Lions), vizite internaționale de studiu, schimburi de elevi și profesori cu școli din Europa și Israel, pregătire academică timpurie: cursuri de Business și Legal English, comunicare, media, diplomație, relații internaționale, public speaking și debate.

Cursurile sunt furnizate și certificate de parteneri academici de prestigiu din România și din străinătate: Institutul Diplomatic Român din cadrul Ministerul Afacerilor Externe, Cannes Lions România, British Council, Lauder School of Government, Diplomacy and Strategy din cadrul Raphael Recanati International School a Reichman University (Israel). Pe lângă promovabilitatea de 100% la examenul de bacalaureat, în sesiunea din iulie, timp de 9 generații de la înființarea liceului, rezultatele academice deosebite şi procentul impresionant de elevi olimpici la disciplinele din trunchiul comun, Laude-Reut are un punct forte în oferta extracurriculară consacrată drept punct de referință pentru sistemul de învățământ preuniversitar din România: artă și multimedia pentru grădiniță și școala primară, business, media și diplomație pentru liceu, ore şi cluburi de limbi străine (engleză, ebraică, franceză, spaniolă, italiană, germană, chineză), de jurnalism, fotografie, informatică, robotică, arte, teatru, dans, instrumente muzicale, matematică, șah, sport etc.


1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Opt elevi din Odessa învață deja la Școala Gimnazială “Al. S. Pușkin” din Brăila / Copiii erau puțin speriați în prima zi, dar s-au împrietenit cu elevii noștri români, care s-au străduit să vorbească în limba rusă cât de corect pot ei, spune directoarea școlii

8 elevi ucraineni, veniți din Odessa, merg la Școala Gimnazială “Al. S. Pușkin” din județul Brăila, unde majoritatea elevilor sunt din comunitatea ruso-lipoveană. Unii profesori vorbesc limba rusă, și predau…
Vezi articolul