Avizele suplimentare pentru profesorii suplinitori și titulari, prevăzute în metodologia de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026

24.305 vizualizări
Documente obligatorii pentru educatori în anul școlar 2024-2025
Foto: Pexels.com
Toate avizele suplimentare pentru profesori se găsesc în metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Este vorba atât despre cadrele didactice suplinitoare, cât și despre cadrele didactice titulare. Începând cu etapa de completare de normă didactică de predare, solicitanții trebuie să prezinte în perioadele de înscriere şi de verificare a dosarelor/validare a fişelor de înscriere avizele, atestatele şi documentele justificative necesare. Vezi mai jos, în articol, lista avizelor, conform metodologiei-cadru de mobilitate.

Art. 4 – „(2) Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate care necesită atestate şi avize suplimentare, începând cu etapa de completare de normă didactică de predare, solicitanții, inclusiv cadrele didactice titulare, trebuie să prezinte în perioadele de înscriere şi de verificare a dosarelor/validare a fişelor de înscriere la aceste etape conform Calendarului mobilităţii personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2024-2025, denumit în continuare Calendar, avizele, atestatele şi documentele justificative necesare, după cum urmează:

a) avizele eliberate de federaţiile, asociaţiile, centrele care organizează alternative educaţionale în România, precum şi documentele care atestă parcurgerea și finalizarea cel puțin a unui modul de pedagogie specifică emise de federaţiile, asociaţiile, centrele care organizează alternative educaţionale: Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena, pedagogie curativă etc., pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul alternativ;

b) avizele eliberate de cultele recunoscute oficial de stat, pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate de „Religie”, conform prevederilor art. 87 alin. (3) şi 191 alin. (8) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, în care se precizează etapa de mobilitate pentru care au fost eliberate;

c) avizul Inspectoratului General al Poliţiei (IGP)/Autorităţii Rutiere Române (ARR), pentru ocuparea catedrelor de pregătire/instruire practică din domeniul „Transporturi/Conducerea autovehiculelor”;

d) avizul cultului sau avizul special al cultului recunoscut oficial de stat, în baza prevederilor art. 176 alin. (4) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, şi art. 35 alin. (1) din Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor, republicată, pentru ocuparea tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din cadrul seminariilor/liceelor vocaționale teologice şi a posturilor didactice/catedrelor constituite din discipline teologice de specialitate, în care se precizează etapa de mobilitate pentru care au fost eliberate;

e) avizul Ministerului Apărării Naţionale, avizul Ministerului Afacerilor Interne sau avizul Ministerului Justiţiei, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate de la liceele militare, din unităţile de învățământ preuniversitar din sistemul de apărare, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională şi din unităţile de învățământ subordonate Ministerului Justiţiei, în care se precizează etapa de mobilitate pentru care au fost eliberate;

f) acordul directorului liceului pedagogic eliberat în baza criteriilor stabilite de consiliul de administrație al unității de învățământ, avizat de inspectorul şcolar care coordonează activitatea liceelor pedagogice din cadrul ISJ/ISMB, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate de la clasele/grupele din profilul pedagogic, de la liceele cu profil pedagogic, constituite din discipline aferente calificărilor care conferă dreptul de încadrare în funcţii didactice de predare, în care se precizează etapa de mobilitate pentru care a fost eliberat;

g) documente justificative privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 18 alin. (1) privind stagiul atestat de pregătire teoretică şi practică în educaţie specială pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul special;

h) avizul eliberat de conducerea unităţilor de învăţământ particular, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unităţile de învăţământ particular care necesită aviz, în care se precizează etapa de mobilitate pentru care a fost eliberat;

i) documente justificative privind cuprinderea în programe recunoscute de Ministerul Educației, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;

j) avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unitățile de învăţământ care şcolarizează exclusiv în învăţământ tehnic şi au o pondere majoritară a învăţământului dual;

k) începând cu etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizul operatorului economic pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate de discipline tehnologice sau de pregătire-instruire practică de la clasele/grupele din învăţământul dual.”, se arată în metodologie.

Etapa de întregire a normei didactice de predare și avizele suplimentare

Conform metodologiei de mobilitate, în etapa de întregire a normei didactice de predare, atestatele/avizele suplimentare sunt prezentate doar pentru ocuparea unor ore la discipline care nu sunt înscrise în documentul de numire/transfer/repartizare:

Art. 4 – „(3) În etapa de întregire a normei didactice de predare atestatele/avizele suplimentare sunt prezentate doar pentru ocuparea unor ore la discipline care nu sunt înscrise în documentul de numire/transfer/repartizare. În mod excepţional, avizele eliberate de conducerile unităţilor de învăţământ particular, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unităţile de învăţământ particular, precum şi documentele justificative privind cuprinderea în programe recunoscute de Ministerul Educației, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, pot fi prezentate şi în timpul şedinţelor de repartizare. În situaţia în care doi sau mai mulţi candidaţi deţin aviz/atestat pentru același post didactic/aceeași catedră, ocuparea postului didactic/catedrei se realizează în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor/punctajelor.”

Adresa Inspectoratului Școlar Județean Neamț poate fi consultată mai jos:

Citește și:
Evaluarea profesorilor care participă la etapele de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Care sunt criteriile și cum se acordă punctajele pentru studii, grade didactice, activitate metodică și vechime. Descarcă fișa de evaluare
DOCUMENTE Procedurile pentru completarea normei didactice și pentru restrângere de activitate, prin transfer, încep în luna martie / Modele de cerere
noiembrie 2022 – OFICIAL Avizele și atestatele suplimentare pentru profesori, indiferent dacă sunt titulari sau nu, introduse în Legea Educației, după ce până acum erau doar în metodologia de mobilitate / Actul a fost contestat inițial de președintele Iohannis, dar Curtea Constituțională a respins reclamația


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetătorul Sergiu Pașca de la Universitatea Stanford – pe prima pagină în ultima ediție a revistei Nature, cu o strategie ce ar putea servi ca tratament pentru sindromul Timothy, caracterizat prin afecțiuni ale inimii, autism și epilepsie

O cercetare realizată de omul de știință Sergiu Pașca și echipa sa de la Departamentul de Psihiatrie și Științe Comportamentale – Universitatea Stanford din SUA este prezentată pe prima pagină…
Vezi articolul

FOTO Festivalul de literatură pentru copii și adolescenți Apolodor: Peste 2 mii de elevi și aproape 100 de profesori și învățători s-au întîlnit în școli și teatre din Botoșani și au discutat cu scriitori români despre „locul cărții în procesul educativ”

Peste 2 mii de copii și adolescenți au venit la ateliere și întâlnirile cu scriitori români de cărți pentru copii, la Botoșani, în cadrul Festivalului de Literatură pentru Copii și…
Vezi articolul

INTERVIU Profesoara de matematică Daniela Vasile, DataMathLab: Dacă stăm să reanalizăm cum ajunge matematica la elevi – care este o disciplină atât de frumoasă, elegantă – atunci din punct de vedere structural ar trebui să le creăm profesorilor și oportunități de training. Acest curs îi ajută să schimbe practica

Profesoara de matematică Daniela Vasile trage un semnal de alarmă asupra stării educației matematice din România, care pe evaluările interne și internaționale este la cel mai redus nivel din ultimii…
Vezi articolul

Ministrul Educației, concluzie după Bac: „Curriculumul va trebui radical revizuit” / Este greu de înțeles cum un profesor care observă la clasă, ani de-a rândul, că un elev nu e capabil să facă operații dintre cele mai simple nu a reușit să intervină pentru a corecta

Revizuirea radicală a curriculumului este una dintre concluziile declarate de Ministerul Educației, Sorin Cîmpeanu, după publicarea rezultatelor la Bacalaureat 2022. Acesta a anunțat la TVR Info că a descoperit în…
Vezi articolul

Ligia Deca, ministrul care acceptă o alocare de 2,1% din PIB pentru Ministerul Educației, spune că s-a întors în România, după studii în străinătate, pentru a se “dedica construirii unui buget echitabil, care să susțină un învățământ mai bun, incluziv, de calitate” 

Ministrul Educației, Ligia Deca, a spus luni, într-un discurs susținut la Parlament pe tema proiectului de buget pe 2023, că ea s-a întors în țară, după studii “la o universitate…
Vezi articolul