Evaluarea profesorilor care participă la etapele de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Care sunt criteriile și cum se acordă punctajele pentru studii, grade didactice, activitate metodică și vechime. Descarcă fișa de evaluare

12.397 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Unele inspectorate școlare au publicat fișa de evaluare a profesorilor care participă la etapele de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. La secțiunea de studii, 10 puncte de acordă pentru absolvenţii în specialitate ai învăţământului universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau ai ciclului II de studii universitare de masterat. Vezi mai jos cum se punctează activitatea metodică și științifică.

În evaluarea profesorilor sunt vizate următoarele secțiuni, potrivit metodologiei-cadru:

  1. Nivelul studiilor;
  2. Definitivat, grade didactice, categorii;
  3. Rezultatele obţinute în activitatea didactică;
  4.  Activitatea metodică şi ştiinţifică dovedită prin documente justificative;
  5. Criterii de vechime; 

Iată care sunt criteriile și punctajele pentru nivelul studiilor, conform metodologiei-cadru de mobilitate:

A. Absolvenţi ai şcolii normale/liceului pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice cu diplomă/certificat de absolvire/ certificat de competenţe profesionale. 6 p

B. Absolvenţi ai colegiului pedagogic universitar (institutori) cu diplomă de absolvire şi absolvenţi ai şcolii normale/liceului pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice şi ai studiilor universitare de scurtă durată. 8 p

C. Absolvenţi ai colegiului pedagogic universitar (institutori) cu diplomă de absolvire şi absolvenţi ai şcolii normale/liceului pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice şi ai studiilor universitare de scurtă durată care şi-au echivalat studiile conform art. 149 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 8,5 p

D. Absolvenţi ai şcolii normale/liceului pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice cu diplomă/certificat de absolvire sau ai colegiului pedagogic universitar (institutori) şi ai studiilor universitare de lungă durată sau ai ciclului I de studii universitare de licenţă ori ai ciclului II de studii universitare de masterat. 9 p

E. Maiştri-instructori, absolvenţi de şcoală postliceală/şcoală de maiştri cu diplomă/certificat de absolvire/certificat de competenţe profesionale. 5 p

F. Absolvenţi în specialitate ai învăţământului universitar de scurtă durată sau ai institutului pedagogic cu durata de 3 ani cu diplomă de absolvire. 8 p

G. Absolvenţi în specialitate ai învăţământului universitar de scurtă durată sau ai institutului pedagogic cu durata de 3 ani, cu diplomă de absolvire, care şi-au echivalat studiile conform art. 149 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 8,5 p

H. Absolvenţi în specialitate, cu diplomă, ai ciclului I de studii universitare de licenţă. 9 p

I. Absolvenţi în specialitate, cu diplomă, ai ciclului I de studii universitare de licenţă, care au finalizat cu diplomă o altă licenţă sau studii postuniversitare/programe de conversie profesională cu durata de cel puţin 3 semestre sau cu dobândirea a cel puţin 90 de credite transferabile. 12 p

J. Absolvenţi în specialitate ai învăţământului universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau ai ciclului II de studii universitare de masterat. 10 p

K. Absolvenţi cu diplomă în specialitate ai învăţământului universitar de lungă durată sau ai ciclului II de studii universitare de masterat şi cu:

  • 1. o altă licenţă; 4 p
  • 2. studii postuniversitare de specializare sau studii de conversie profesională cu durata de cel puţin 3 semestre; 3 p
  • 3. studii academice postuniversitare cu durata de cel puţin 3 semestre; 3 p
  • 4. studii aprofundate de specialitate cu durata de cel puţin 3 semestre; 2,5 p
  • 5. masterat în sistem postuniversitar sau un alt masterat în cadrul ciclului II de studii de studii universitare; 3 p
  • 6. cursuri de perfecţionare postuniversitară cu durata de cel puţin 3 semestre; 2 p
  • 7. studii postuniversitare de specializare, academice postuniversitare cu durata mai mică de 3 semestre; 2 p
  • 8. studii aprofundate de specialitate, cursuri de perfecţionare postuniversitară cu durata mai mică de 3 semestre. 1 p

Pentru rezultatele obţinute în activitatea didactică, punctajele se acordă astfel: Calificativele obţinute în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi (2021/2022 şi 2022/2023) şi echivalentul acestora în puncte:

  • – Foarte bine – 10 p;
  • Bine – 7 p;
  • Satisfăcător – 2 p;
  • Nesatisfăcător – 0 p

NOTĂ: „a) Pentru absolvenţii promoţiei 2023 şi debutanții aflaţi în primul an de activitate se ia în considerare calificativul parţial din anul şcolar 2023-2024.

b) Pentru absolvenţii promoţiei 2022 şi debutanții aflaţi în al doilea an de activitate se iau în considerare calificativul pentru anul şcolar 2022-2023 şi calificativul parţial din anul şcolar 2023-2024.

c) În cazul întreruperii activităţii la catedră, în perioada ultimilor doi ani şcolari, se iau în considerare calificativele pentru ultimii doi ani şcolari în care cadrul didactic şi-a desfăşurat activitatea.

d) În cererea fiecărui cadru didactic se va trece media punctajului celor două calificative, cu excepţia situaţiilor de la punctul a).”, se arată în metodologia-cadru.

Fișă de evaluare a personalului didactic pentru ierarhizarea candidaților aflați la etapele de mobilitate, an școlar 2025-2026 – ISMB

Fișă de evaluare a activității profesionale, didactice și științifice a cadrelor didactice aflate în situații de reducere de activitate la nivelul unităților pentru anul școlar 2025-2026 ISJ Neamț

Calendarul pentru completarea normei didactice de predare și transferarea profesorilor aflați în restrângere de activitate, potrivit metodologiei-cadru

5) Completarea normei didactice de predare a personalului didactic la nivelul inspectoratului școlar şi transferarea personalului didactic aflat în restrângere de activitate:

a) afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a listei tuturor catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete;

b) afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a listei cadrelor didactice care intră în reducere de activitate, începând cu data de 1 septembrie 2024;

c) afişarea la sediile unităţilor de învăţământ a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin transfer/pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratele şcolare; Termen: 22 februarie 2024

d) înregistrarea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, cadrelor didactice aflate în reducere de activitate, la inspectoratele şcolare; verificarea și avizarea dosarelor depuse de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 23-28 februarie 2024

e) afișarea pe pagina web a inspectoratului şcolar a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluționarea reducerii de activitate; Termen: 29 februarie 2024

f) înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate; Zilele: 1 şi 4 martie 2024 

g) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate, în consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea punctajelor finale pe pagina web a inspectoratului şcolar; Termen: 5 martie 2024

h) organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar; Perioada: 29 februarie-6 martie 2024

i) depunerea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice aflate în restrângere de activitate, pentru obținerea acordurilor/acordurilor de principiu în vederea soluționării restrângerii de activitate la unităţile de învăţământ, CMBRAE/CJRAE; Perioada: 29 februarie-5 martie 2024

j) analiza în consiliile de administrație ale unităților de învățământ a solicitărilor și comunicarea acordului/acordului de principiu pentru transfer/refuzului motivat cadrelor didactice și inspectoratului școlar; Termen: 6 martie 2024

k) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor privind acordurile/acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, de către personalul didactic care solicită transfer consimțit între unitățile de învățământ, la unitatea de învățământ; Perioada: 6-7 martie 2024

l) soluționarea contestaţiilor privind acordurile/acordurile de principiu pentru transfer emise de unitățile de învățământ în consiliul de administrație al unității de învățământ și comunicarea acordului/acordului de principiu pentru transfer/refuzului motivat cadrelor didactice și inspectoratului școlar; Perioada: 7-8 martie 2024

m) depunerea acordurilor/acordurilor de principiu cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 6-11 martie 2024

n) soluționarea în ședință de repartizare, în ordine, a:

  • (i) cererilor cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată/nedeterminată, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie pe perioadă determinată;
  • (ii) cererilor cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, prin transfer;
  • (iii)cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;
  • (iv)cererilor cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, prin detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată; Termen: 12 martie 2024

o) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a restrângerilor; Perioada: 12-13 martie 2024

p) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 14 martie 2024

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare, cu respectarea prevederilor art. 5 alin (5) din Metodologie. Perioada: 14-18 martie 2024 

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ordinea etapelor de mobilitate în învățământ 2024. Noutăți: Profesorii care se titularizează în 2024 vor preda obligatoriu un an în școala în care sunt repartizați, inspectoratele școlare decid viabilitatea posturilor

5 comments
  1. Bataie de joc. Mult zgomot pentru nimic la propriu. Daca nu ai spate politic, nicio sansa sa obtii un pretransfer. Stai ca prostul sa faci ditamai dosarul cu zeci de foi, iti ia o luna sa il pui la punct. Ca sa ce?!
    E facut in asa fel incat acordul de principiu sa fie dat,, cui trebuie”, sa te duci la inspecție degeaba ca apoi sa afli ca postul a ajuns la o debutanta de 2 ani in invatamant care a primit continuitate si apoi s-a transferat cu acordul scolii. Pile si iar pile.
    Invatamantul pilelor. Meritocratie zero.

  2. Corect, ar fi mult mai relevant un concurs de cunoștințe decât unul de dosare, chit ca ar rămâne cu buza umflată cei care insinuează ca ei fac muncă nenormata zi lumină, doar ca relevantă este activitatea de la clasă, nu comisiile și comitetele. Apropo de reducerea birocrației, sunt atâția care s ar opune….din ce motiv, ar rămâne fără obiectul muncii. Sunt mulți care se înghesuie pe funcții pentru ca asa reușesc sa obțină punctaje pentru un transfer la o școală bună, daca ar da examen de cunoștințe, l ar pica.
    În altă ordine de idei,sper ca domnul ministru sa desființeze posibilitatea schimbului de posturi. Nelucrand în sistem și fiind nou,ii spun eu,aceste schimburi sunt afaceri cu acte în regulă, adică se cumpără pe mii de euro. Aici avem de a face cu alți șmecheri, cei care doresc sa fenteze și concursul de dosare.

  3. Ar trebui desfiintate etapele acestea odata si toate catedrele sa fie scoase la concurs in acelasi timp pentru toti !

    Diferentierea candidatilor in grila de mai sus se face de fapt prin punctele de la capitolul IV, pe criterii nerelevante in fond, pt a caror indeplinire ar trebui sa fi stat numai in simpozioane, comisii, comitete, proiecte, colective de elaborare de legi, metodologii, monografii🙄etc, sa fi fost director, inspector etc…Cum zicea Caragiale:”…Adică partidul nostru: madam Trahanache, dumneata, nenea Zaharia, noi şi ai noştri ”

    Pana sa le desfiinteze (nu ca ar avea cineva de gand sa faca asta !), pt moment mult mai relevanta ar fi clasificarea candidatilor pe baza unor inspectii NEANUNTATE la cateva ore, timp de cateva zile, aleator poate, si o lucrare de control din materia pe care ar trebui s-o predea la scoala ( si nivelul) la care vrea sa se “pretransfere”. Asa, in dulcele stil clasic, din teorie si aplicatii (probleme, exercitii, activitati). Ar fi mari surprize in multe cazuri !

    Dar din nou, cine sa faca aceste inspectii? Cei pusi politic, care raspund la ordine si interventii de sus aproape inainte ca acestea sa aiba loc??? Stiu ei de ce nu renunta la Inspectorate: inca mai au de lucru, pile de pus peste tot, multe si mult de castigat…😒

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele de la probele orale și inspecții, de la concursul de Titularizare, nu au fost publicate de Ministerul Educației în termenul legal / Lista inspectoratelor școlare care au afișat notele

Afișarea rezultatelor la probele practice și a inspecțiilor speciale la clasă nu a fost făcută de Ministerul Educației pe platforma dedicată concursului, deși termenul era luni, 4 iulie, conform calendarului…
Vezi articolul

Reducerea birocrației pentru bursele sociale. Școlile vor solicita eliberarea documentelor care atestă veniturile părinților / Bursa socială va fi primită automat de către elevii din familii care beneficiază de venit minim de incluziune, pe bază de cerere

Ministra Educației, Ligia Deca, a anunțat că procesul de acordare a burselor sociale a fost debirocratizat în noul proiect al legii învățământului preuniversitar. „Elevii proveniţi din familii care beneficiază de…
Vezi articolul

Peste 20 de mii de semnături în 5 zile pentru petiția prin care zeci de licee pedagogice cer Ministerului Educației, Parlamentului și Președintelui să nu desființeze specializarea de învățător de la aceste școli

În cinci zile s-au strâns 21.600 de semnături pentru a susține petiția online prin care 29 de licee pedagogice cer să nu se desființeze specializarea de învățător de la aceste…
Vezi articolul

Sute de elevi din județul Botoșani vor învăța în anul școlar 2021-2022 în clase simultane. Inspectorul școlar general: Învățământul simultan nu este decât o soluție de avarie și trebuie, încet – încet, desființat

Sute de elevi din judeţul Botoşani vor învăţa, în anul şcolar 2021 – 2022, în clase simultane, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean,…
Vezi articolul