Biserica Ortodoxă Română, reacție virulentă la legile Deca: Ideologia de gen a fost propusă „fără discernământ” în legile învățământului / Obligația de a promova „diversitatea sexuală” în școală este total „abuzivă” și „nocivă”

7.855 de vizualizări
Patriarhul Daniel / Foto: Basilica.ro
Patriarhul Daniel / Foto: Basilica.ro
Reacție virulentă a Bisericii Ortodoxe Române la proiectele de legi ale educației publicate de ministrul Ligia Deca. Patriarhia Română susține, într-o luare de poziție oficială, că ideologia de gen a fost propusă „fără discernământ spre introducere în noile legi ale învățământului”. La o zi după ce Edupedu.ro a publicat pe surse o adresă comună prin care cultele religioase din România i-au cerut ministrei Educației ca diversitatea să nu mai fie definită în proiectul legii învățământului și ca profesorii să nu mai fie obligați să o promoveze, Patriarhia Română își anunță oficial poziția.

Reacția Bisericii Ortodoxe Române (BOR) vine în contextul în care proiectul legii învățământului preuniversitar publicat de ministra Ligia Deca prevede la articolul 2 că „Sistemul de învățământ preuniversitar are la bază următoarele valori: […] b) Diversitatea – respectarea și valorizarea diferitelor perspective culturale, etnice, identitare, a sensibilității și a empatiei, alături de întărirea și pozitivarea imaginii de sine individuale și colective”. De asemenea, Articolul 11 din același proiect de lege aflat acum pe circuitul de avizare al Guvernului Ciucă, înainte de aprobare, statuează, la aliniatul 1, că „în unitățile de învățământ preuniversitar și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale, precum și în cadrul activităților desfășurate în mediul online de unitățile de învățământ preuniversitar, sunt interzise discriminările pe criterii de vârstă, etnie, sex, origine socială, orientare politică sau religioasă, orientare sexuală sau alte tipuri de discriminare […]”.

Poziția oficială a Patriarhiei Române, cu privire la legile învățământului inițiate de ministrul Educației, Ligia Deca:

„Poziția Bisericii Ortodoxe Române și a celorlalte culte religioase din România (care au transmis recent o „Adresă comună” ministrului Educației), poziție față de problema ideologiei în general și, în context, a „ideologiei de gen”, propuse fără discernământ spre introducere în noile legi ale învățământului, în special, este una limpede și constant exprimată:

  • învățământul public din România trebuie/ ar trebui să rămână total ocrotit de orice formă de ideologizare (studiul religiei acceptate de Stat NU constituie o asemenea formă, întrucât religia creștină este fundamentul real al culturii umaniste europene și așa trebuie înțeleasă în școală. Știința europeană însăși a încolțit nu în pofida creștinismului, ci chiar în solul său, datorită lui);
  • „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviație psiho-somatică numită „transgenderism” nu constituie miezul unei științe reale, ci este o artificială construcție ideatică, așa-zis culturală, orientată în răspăr cu realitatea, cu logica, cu biologia, cu antropologia, cu ordinea firii structurată de cele două sexe: masculin și feminin/ feminin și masculin;
  • obligația de a promova „diversitatea sexuală” în școală, de a li se prezenta copiilor ca „normalitate” posibilitatea aberantă de a-și schimba genul din masculin în feminin sau „neutru” (genuri strict gramaticale, nu biologice), dar și prezentarea unor forme de sexualitate marginală ca „firești” este una total abuzivă și nocivă pentru formarea intelectuală și morală a unor tineri care trebuie să se pregătească în anii de acumulări culturale pentru viața și societatea reale, nu utopice, sprijinite pe familia naturală datorită căreia istoria omenească a mers și merge mai departe;
  • în mod cert există și un foarte mic procent de persoane transgender la scara umanității, așa cum există și alte minorități sexuale. În natură apar uneori devieri de la normă: rarisime și marginale, pentru care trebuie să existe, desigur, toată înțelegerea și sprijinul firești. De aici nu rezultă că aceste persoane s-ar putea simți discriminate de folosirea corectă a gramaticii și a genului masculin și feminin în comunicarea publică, mai ales în școala ca spațiu al formării în spiritul realității și adevărurilor elementare, așa cum nu rezultă că alte forme de sexualitate decât heterosexualitatea ar trebui să fie prezentate unor copii în cadrul formator al școlii ca posibile „modele” de viață intimă;
  • prezentarea ignorantă/ peiorativă în noile legi ale învățământului a sintagmei „dogme religioase” sfidează miezul teologic al creștinismului fertil cultural și social. Dogma religioasă nu este un construct ideologic situat la polul opus adevărului, ci un adevăr revelat și apoi formulat care constituie o „geamandură” sau un „far” pentru reflecția teologică, reflecție inclusiv de ordin moral. Cineva ca Lucian Blaga însuși (mai greu de contestat de ideologii anticreștini) afirmă în perfectă cunoștință de cauză că „dogma are o iraționalitate bine întemeiată”. Există, desigur, și supra-raționalitate, există, desigur, și o știință filosofică destul de cunoscută numită „metafizică”. Ceea ce poate spune câte ceva despre „dogmă”.

Nu trebuie nicio clipă uitat că ideologia (oricare ar fi ea) rămâne mereu un atentat la ordinea fără de care societatea începe să se surpe. Istoria mai mult sau mai puțin recentă este copleșitor de grăitoare în acest sens.

Vasile Bănescu
Biroul de Presă al Patriarhiei

DOCUMENT Cultele religioase din România i-au cerut Ligiei Deca să elimine din proiectele legilor învățământului definiția diversității și obligativitatea ca profesorii să o promoveze

Adresa comună semnată de 13 reprezentanți ai bisericilor recunoscute de statul român, care a fost trimisă ministrului Educației, Ligia Deca:

Foto: Edupedu.ro
Foto: Edupedu.ro
Foto: Edupedu.ro
Foto: Edupedu.ro
Citește și:
Diversitatea să nu mai fie definită în proiectul legii învățământului, iar profesorii să nu mai fie obligați să o promoveze, îi cer Ligiei Deca reprezentanții cultelor religioase, la inițiativa Patriarhiei ortodoxe. Acestea mai solicită ca sintagma „orientare sexuală” să fie ștearsă din document
Religia să poată fi aleasă ca disciplină de examen la Bacalaureat, solicită cultele religioase

8 comments
  1. Ideile, credințele și ideologiile religioase (și cele politice, precum comunismul, fascismul si nazismul) au caracter si comportament de virus. Așa cum am creat viruși cibernetici, al caror singur scop este răspândirea, infectarea și coruperea computerelor, tot așa am creat viruși mentali, al caror singur scop este acela de a se răspândi, infecta și corupe mințile oamenilor, în așa fel încât persoanele infectate de religie (sau politic) devin vectorii acestor idei-virus și se comportă în așa fel încât să infecteze și să corupă, la rândul lor cât mai mulți oameni. Aceasta corupere a minții umane de către religie si politică, pe langă faptul ca transformă persoanele in vectori pentru ideile-virus, mai și denaturează personalitatea lor în așa fel încât cei infectați de religie capată o aroganță fără margini, din faptul că ei cred că doar ei dețin adevărul și că doar prin însușirea ideologiei lor, oamenii pot fi fericiți în timpul vieții și după moarte, doar ideologia lor creaza valori morale și conduce la pace și bună-înțelegere, cand, de fapt, realitatea ne demonstrează exact opusul, adică religiile au cauzat discriminare, intoleranță, conflicte, violență, razboi si suferință. Religia este cea mai mare țeapă, cea mai mare păcăleală, cea mai mare minciună și cea mai mare piedică pentru educație, progres, toleranță și bună înțelegere. Religia a deturnat, distorsionat și monopolizat morala; a produs dezbinare, discriminare, ură, violență și războaie. Biserica a totrturat și executat pe toți cei care aveau alte opinii. Religia este un virus al minții umane, un malwere care continuă să infecteze și să corupă mințile umane; este o boală a omenirii, iar Dumnezeu nu este altceva, decât expresia ignoranței și a friciilor noastre; El este arhetipul mafiotului, căruia trebuie sa-i plătești taxă de protecție ca să nu-ți rupă picioarele; El este dictatorul absolut, tiranul absolut, Bau-Bau-l de care s-a folosit Biserica pentru a controla oamenii și pentru a acapara putere și avere. Creștinismul este un cult al morții, al chinurilor și al groazei; este un cult al inculturii, al ignoranței, al cenzurii, al paranoiei și al intolranței, obsedat de controlul și supravegherea oamenillor, obsedat de părțile și viețiile intime ale oamenilor, obsedat de dușmani reali sau imaginari (demoni), obsedat de păcate (=infracțiuni închipuite), obsedat de proslăvirea și de îmbunarea zeului lor, gelos și răzbunător. Zeul creștin este aprig, gelos, răzbunător, paranoic, intolerant, obsedat de sexualitate, ipocrit și vanitos. Credințele și superstițiile sunt moartea rațiunii și a logicii, renunțarea la curiozitate și cercetare, la dezbatere și dialog.

  2. Băi frate…. „mânia proletară” dezlănțuită. Tipic unor figuri din presă. Dacă scrie clar, de mai multe ori în acea adresă că e vorba despre „cultele religioase recunoscute în România”, în titlu de aici și în articol, dăi înainte cu BOR – Biserica Ortodoxă Română cu Patriarhia Română… care a reacționat „virulent”.
    Normal că dintre toate cele 13 culte care semnează adresa, nu avea să-și aroge Muftiu poziția de frunte și să zică … „DA, eu, BOR și încă vreo câțiva avem o problemă cu anumite aspecte din propunerea de lege a educației”. Normal că BOR cu aproape 90 din populație ortodoxă să fie în fruntea demersului, dar asta nu înseamnă că ăilalți sunt de-a moaca acolo.
    Hai mai lăsați-o cu jurnalismul ăsta tendențios ce ține să devină tendință … interesată. Fiți echilibrați, echidistanți, deontologici și cu ștaif gazetăresc că vă stă mai bine așa și nu vă descalificați.

  3. Subiectul asta este deja fumat pe afara ! Hai sa nu tinem trena in toate domeniile de fiecare data.

    Dl. Dan Ilie Ciobotea sa isi vada de “binefacerile” lui in continuare si de zgarie-nori lui.
    Sa nu dea apa la moara.

    Ca in viata reala daca bagi batul prin gard nu va iesi catelul sa te muste, iese binarul sau curcubeul. Si mai bine nu il bagi. Lasa-i sa exsiste ca si noi si ceilalti, in patratica fiecaruia.

  4. Popii astia se fac ca nu inteleg ca si ei promoveaza o ideologie de gen. Una traditionala, de tip femeia slaba la cratita si la crescut copii, barbatul puternic seful suprem in familie. Femeia cu fusta si barbatul cu pantaloni. Fetita cu papusi si baiatul cu masinute. Fata cu par lung, baiatul cu par scurt.

    Ideologia traditionala de gen este promovata nu numai de BOR & Co. ci si de puternicii barbati din stat: Dulapul von Cotroceni si Ciuca cel Smecher.
    (Ideologia dulapului este insa ceva mai speciala, barbatul la somn si femeia la munca.)

    Tupeul popilor pare legitim in acest context.

  5. E prea tirziu pentru BOR si celelalte culte. Au pierdut lupta cu secularismul in momentul in care au abdicat de la rolul de diruguitori morali si exclusivi ai societatii. Momentul acesta s-a intimplat cu zeci de ani in urma cind au aparut noile religii demonice deghizate drept stiinte: psihologie, sociologie, politologie, evolutie, stiinte ale educatiei, ale comunicarii, etc.
    Biserica orbita din lacomie de bani si departata de Dumnezeu nu si-a dat seama ca este jucata asa ca vor pati ceea ce merita: or sa-si vada cladirile lor impunatoare darimate sau transformate in depozite sau cluburi de noapte.

  6. Se exagerează de ambele părți punându-se un accent supraevaluat pe sex. Ideologia de gen exacerbează sexul iar biserica îl transformă în ceva odios. Faptul că biserica este atât de obsedată de sexualitatea umană e de factură psihiatrică. Nu degeaba au probleme prin mai toate mănăstirile de taici din țară. Acolo închid repede ochii, în schimb capătă imediat atitudini atroce când e vorba de copii. E ca un fel de pedofilie voalată. Ce treabă au ei cu sexualitatea copiilor? Ăsta nu ar trebui să fie un subiect de discuție pentru nimeni, niciodată. Educația sexuală e un cu totul alt subiect. Să lase intimitatea oamenilor în pace.

  7. Toti europenii aia occidentali saracii, cum fac ei educatie fara discernamant. Ce bine ca pe noi ne salveaza BOR, care se stie ca le are cu educatia din stravechi timpuri… 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Iată cum încep să își arate efectele negative textele din proiectul România Educată, spune Anca Tîrcă, expert în educație, despre bursele de merit pentru elevii cu medii sub 5: Cred că sunt greșeli pe care Ministerul le face din cauza faptului că nu face analize înainte

“Bursele de merit acordate elevilor sub media 5 reprezintă unul dintre efectele negative ale textului România Educată”, spune Anca Tîrcă, expert în educație. Ea a spus într-o intervenție la TVRInfo…
Vezi articolul

De ce n-au mers tinerii la vot? Se simt din ce în ce mai puțin reprezentați, figurile politice nu sunt în mediile lor de socializare și au adesea o agendă paralelă cu dorințele lor – analiza Consiliului Tineretului din România

Tinerii se simt din ce în ce mai puțin reprezentați, figurile politice nefiind prezente în mediile lor de socializare și având adesea o agendă paralelă cu dorințele lor, scrie într-o…
Vezi articolul

Franța pregătește încă de acum începutul de an școlar din 1 septembrie. Schimbări la grădiniță, fonduri descentralizate pentru formarea personalizată a profesorilor și reforme în liceele tehnologice pentru apropierea de realitatea socio-economică, printre măsuri

O școală a excelenței și a cunoașterii de concepte fundamentale, o școală a egalității și a diversității; o școală pentru bunăstarea elevilor – acestea sunt cele trei paliere pe care…
Vezi articolul

Etapele managementului cazurilor ușoare de violență între elevi. În ce situații se aplică, ce trebuie să facă părinții, profesorii și directorul școlii – proiect al ministerului Educației

Procedura privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor și personalului școlii a fost pusă în dezbatere publică de Ministerul Educației. Aceasta contine responsabilitățile părinților, profesorilor, directorilor în sesizarea,…
Vezi articolul
Dragos Iliescu / Foto: Facebook

Top 5 măsuri educaționale cu impact. Dragoș Iliescu, expert în testare: Sunt școli care ignoră știința și merg pe o ideologie de genul “să lăsăm copiii să devină ce vor, să nu îi forțăm și anxietăm”

Măsurile care au cel mai mare impact la clasă, în procesul de învățare, și care sunt validate de cercetările științifice ca investiții cu eficiență maximă au fost publicate, ca bază…
Vezi articolul