BREAKING Bibliografia pentru concursul de directori a fost publicată

17.417 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Bibliografia pentru concursul de directori a fost publicată în consultare publică, ca anexă la un proiect de ordin prin care Ministerul Educației vrea să modifice și să completeze metodologia existentă. Proiectul a fost publicat pe edu.ro.

În bibliografie sunt câteva capitole din trei cărți despre management și despre învățare, plus Legea Educației, Statutul elevului și Regulamentul de organizare și funcționare a școlilor – ROFUIP.

Bibliografia propusă este următoarea:

  1. Bush, T. (2015) Leadership și management educațional. Teorii și practici actuale. Iași: Ed. Polirom. – Capitolele 1, 2, 3, 4, 8.
  2. Hattie, J. (2014). Învățarea vizibilă. București: Editura Trei. – Capitolul 9
  3. Senge, P. (Coord). 2016. Şcoli care învaţă. A cincea disciplină aplicată în educaţie. Bucureşti, Editura Trei – Capitolele VIII.1, IX, XII, XIII.1
  4. Legea educației naționale nr 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data înscrierii la concurs – Titlurile I, II, IV (Capitolul I), VI, VII
  5. Statutul elevului aprobat prin ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4742/2016, în vigoare la data înscrierii la concurs
  6. ROFUIP – regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.447/31.08.2020, cu modificările și
    completările ulterioare, în vigoare la data înscrierii la concurs
  7. Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național, document aprobat prin OMEC 3239/05.02.2021 privind aprobarea documentului de politici educaționale
  8. Repere pentru proiectarea, actualizarea și evaluarea Curriculumului național. Cadrul de referință al Curriculumului național – Partea 1, Capitolele 2, 4, Partea a 2-a: Capitolele 6, 7, 10

Bibliografia în format .pdf – proiect:

Față de prima versiune a Bibliografiei, publicată tot în dezbatere publică pe 4 iunie, cărțile sunt aceleași, capitolele sunt aceleași, chiar și legislația este identică. A fost eliminat doar Raportul privind Starea învățământului preuniversitar în anul școlar 2019-2020.

Au mai rămas 19 zile până la anunțarea concursului și 50 de zile până la proba scrisă, potrivit calendarului concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, sesiunea 2021.


9 comments
  1. Din câte știu eu, directorul de școală ( în funcție ), este cel care se ocupă de organizarea unui bun început de an școlar atât premergător datei de 13 sept – pregătit sălile de clasă, laboratoare, văruit, dezinfectat, centrale termice, autorizații, reparații, încadrări, consilii profesorale și de administrație, pune în practică procedurile pentru COVID, etc dar și după 13 sept – ședințe cu părinții, de pregătit PDI, Planuri manageriale, planuri operaționale, ROI, colective de elevi, masă elevi, contracte, cataloage, carnete de elevi, orarul școlii, iarăși consilii profesorale/ de admin, etc Întreb și eu : CE OM NORMAL LA CAP, CU INTEN’II BUNE PROGRAMEAZĂ UN ASTFEL DE CONCURS ÎN ACEASTĂ PERIOADĂ ? ! ? ! ? ! ?

  2. 1. Numărul de infectați cu COVID începe să crească semnificativ. Cine ne garantează securitatea noastră pe durata concursului ? ! ?
    2. Dintotdeauna prima dată susțineau examen inspectorii generali, apoi inspectorii, iar abia apoi directorii, pentru că cei care și-au dovedit competența ocupării unui post au capacitatea și prestanța să examineze alți candidați pentru alte posturi. Este SIMPLU și LOGIC ! Dar vii tu inspector NUMIT ( de 1 an de zile ) și examinezi un director care are ani buni vechime/experiență în spate…. + un alt examen în 2016. JENANT ! Alooooo, d-nule Câmpeanu, de ce puneți căruța înaintea boilor ?
    3. Directorii în funcție au de pregătit începutul de an școlar: consiliile profesorale în care trebuie să prezinte încadrările, consilii de administrație, decizii, treburi administrative din școală pentru ca școala să arate cum trebuie la început de nou an școlar că doar va veni presa, reprezentanți din primării și ISJ -uri, etc, plus că trebuie să fim prezenți la școală/serviciu, timp în care contracandidații stau bine merci acasă și învață de rup ! ! ! E normal d-nule ministru ? ! ?
    4. Dacă punctele 2 și 3 denotă o evidentă politizare, mă întreb, oare chiar nu se găsesc în jurul d-lui ministru câțiva oameni. consilieri care să-i spună că e mult prea evidentă intenția politizării acestor posturi ?
    5. Cui folosește acest BUSH și la ce ? Crede cinea că această memorare a unor cărți denotă competențe manageriale mai bune ? 🙂 ?

  3. O altă prostie! Hai să vedem cine tocește mai mult și mai bine niște chestii pe care le-au scris alții, acum câțiva ani buni, despre experiențele lor de prin Noua Zeelandă, SUA și Singapore. Lasă băi tată legislația și PDI-ul ăla plus interviul în care explici, dacă ai cui, ce vrei să faci, cu ce resurse și în ce orizont de timp. De teorie suntem sătui toți. Slab și Cîmpeanu ăsta…

  4. Am participat la concursul anterior de Directori. O mascaradă. Comisi…hahaha…din primărie și școală au punctat doc-le din dosar…..Ce e aia Articol la Conferință Internațională? Depunctat! Inspectorul care era în co,isie avea grijă să nu îți permită să scoți o vorba…că vezi Doamne ești în concurs.
    Personal, tot ce pot să sper este că nu toate școlile au devenit “Școli de familie” – veri, nași, etc. Sunt în familie…se votează, răsvotează, același Consiliu de Administrație de peste 10 ani.
    Raport financiar nu mai exisă, nu este necesar. Parcă au moștenit de la părinți școala. Bieții copii..cresc tot colorați..psd,pnl,udmr și mai știu care. Asta este!

  5. >> cu modificările și completările ulterioare
    Asta e crima si pedeapsa. Intr-o tara civilizata bibliografia ar fi pusa la dispozitie contra cost, cu toate completarile si modificarile la zi.
    Las la o parte ca tractoristu’ a zis ca nu trebuie sa invete legislatie :).

    Prima carte e teorie pura. Nimic aplicat. Exemple nu se oboseste sa dea. In capitolul I de ex. scrie ceva despre viziune, nimic insa despre cum ajungi la ea. Nu ma mira ca citesc pe peretii de la intrarea in scoala tot felul de oboseli numite viziuni. A elabora o vizune pentru o scoala este o treaba complexa daca te apuci sa o definesti down-top.

    Senge ar trebui citit, fara idoiala, din punct de vedere istoric, ca fapt divers, ca propunere de miracol organizational. Dar nu pentru un examen. Viziunea lui e idilica si nu ofera nici un cadru de actiune.

  6. Nu știu la ce folosesc toate acestea. Legislația suferă modificări, iar dacă apar probleme de natură administrativă sau comportamentală, cu ce te ajută Bush, Hattie, Senge? Când sunt inspecții tematice, frontale, controale de la ISU, DSP, poliție, Aracip, mă apuc să le spun ce scrie prin cărți? În altă ordine de idei, după 8 ore de muncă, vii acasă și trebuie să te ocupi și de familie, da? Când ai timp de citit?E o bătaie de joc! Noi trebuie să ocupăm un post prin concurs, dar la nivel de minister cum se ocupă posturile?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiadă de matematică cu probleme, la clasele a V-a și a VI-a. Părinții acuză umflarea notelor în anumite județe. Radu Gologan: Am cerut copii ale lucrărilor notate cu peste 25 de puncte

Olimpiadă cu probleme, anul acesta, la matematică. Ecaterina Andronescu a modificat regulamentul de organizare a olimpiadei județene și în locul numărului fix de “câștigători” pe fiecare clasă care se calificau…
Vezi articolul

Profesorul de fizică Laurențiu Badea: „Asta ni se transmite de la nivelurile ierarhice superioare”, informal, că trebuie să existe o notă pe modul / Mai mulți profesori spun că modulele actuale au impact negativ asupra predării, evaluării și gradului de încărcare resimțit de elevi

Efectul trecerii de la semestre la module se vede în majoritatea școlilor din România, iar în cele mai multe acest efect înseamnă o abundență a evaluărilor, arată într-un material experții…
Vezi articolul

Trei directori de şcoli sunt internaţi cu COVID, în Timiș, iar alți 120 de angajați ai școlilor au fost infectați în ultimele două săptămâni, anunță inspectorul școlar general: „Îngrijorător pentru noi este că avem foarte mulţi profesori care au devenit pozitivi” / Rata de vaccinare e de 57% în școlile din județ

„Îngrijorător pentru noi este că avem foarte mulţi profesori care au devenit pozitivi”, a declarat șeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Timiş, Marin Popescu pentru Agerpres. Popescu a menționat că în…
Vezi articolul