OFICIAL Bibliografia pentru concursul de directori și directori adjuncți de școli din 27 iulie 2021 conține capitole din trei cărți și mai multe acte normative

32.141 de vizualizări
Foto: © Studiomay | Dreamstime.com
Câteva capitole din trei cărți despre management și despre învățare, plus Legea Educației, Statutul elevului, Regulamentul de organizare și funcționare a școlilor – ROFUIP, acestea sunt elementele din bibliografia de concurs pentru examenul național de directori de școli din 27 iulie 2021, potrivit documentului publicat în consultare publică de Ministerul Educației.

Prima carte din Bibliografie este Bush, T. (2015) „Leadership și management educațional. Teorii și practici actuale”, de la Editura Polirom. Din această carte candidații la concursul de directori de școli trebuie să citească capitolele 1, 2, 3, 4, 8.

Următoarea carte este Hattie, J. (2014). „Învățarea vizibilă”, de la Editura Trei – doar capitolul 9.

A treia carte din bibliografie este Senge, P. (Coord). 2016. „Şcoli care învaţă. A cincea disciplină aplicată în educaţie”, tot de la Editura Trei, capitolele VIII.1, IX, XII, XIII.1

Următoarele elemente sunt:

Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare – Titlurile I, II, IV (Capitolul I), V, VI, VII.

Statutul elevului aprobat prin ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4742/2016.

ROFUIP – regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.447/31.08.2020. 

Raport privind starea învățământului preuniversitar din România 2019-2020, partea I.

Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național – Partea 1: Capitolele 2, 4   Partea a 2-a: Capitolele 6, 7, 10.

Foto: © Studiomay | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Vai de mama celor care sunt în funcție și vor să participe la concurs.
    Cele mai nepotrivite date de desfășurare ale unui astfel de concurs, sunt la început de an școlar, când îți iese păr alb, și la final, când sunt examene de bac, evaluări, etc.
    Ei au ales prima variantă ….. Sau poate au anumite intenții ……

  2. Această programare a examenului pentru directori la început de an școlar va avea efecte negative asupra întregului an școlar !

  3. Această programare a concursului pentru directori de școli, suprapus peste deschiderea anului școlar, iar apoi peste tot ceea ce înseamnă inceputul de an școlar nu este nimic altceva decat o adevarata nepăsare fata cei în functie ! ( Parcă ar fi fost făcută de oricine altcineva numai de oameni din educație nu )
    Când ar trebui să învețe aceștia pentru concurs ? ! ? ! ?
    După începerea anului școlar sunt de rezolvat multe alte probleme :
    – Ședințe cu părinții și lectorate cu părinții,
    – consilii profesorale, consilii de administrație,
    – constituirea comisiilor,
    – decizii,
    – constituirea consiliului elevilor,
    – planuri manageriale, PDI-uri, planuri operaționale, regulamente Regulamente – de ordine interioară și intern,
    – protecția muncii angajați,
    – orarul școlii,
    – verificare/ avizare zeci de planificări,
    – sute de carnete de elevi,
    – fișa postului pentru angajați,
    – contracte pentru alimente, pază, wifi, etc- discutate în C.A.
    – întocmiri de documente cum ar fi: grafice de asitență la lecții, graficele de interasistențe,
    – rapoarte, situații statistice, etc,
    – interminabilele machete adrese către ISJ-uri cu termene urgente, mai ales la început de an școlar
    – Implementarea metodologiei privind ASIGURAREA SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII COPIILOR ȘI ANGAJAȚILOR ÎMPOTRIVA INFECTĂRII CU COVID 19: trasee, dezinfectanți, dispersere, distanțare, numiri responsabili, controale, asistență medicală, + binînțeles documentațiile aferente, etc
    – plus zeci și zeci de alte probleme care apar ZILNIC din partea SUTELOR de elevi dintr-o școală, mai ales la un început de an școlar !
    Rugăm factorii decizionali din minister care se ocupă de organizarea acestui concurs să reanalizeze aceste date de desfășurare.

  4. Nu știu de ce este menajat intruna de presă, dar acest Ministru al Educației mai mult încurcă borcanele în sistem…. Un Abramburel la puterea a 10 a… Tot ce propune iese prost. Orele remediale – neplătite în continuare… Deja, oamenii se pregătesc de procese pentru recuperarea banilor pentru care au prestat atâtea luni, din timpul și pe banii lor (aceste ore s-au făcut, uneori, și sâmbăta!)…. Mai bine s-ar închide în casă, o vreme, cu jaluzelele trase….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Metodologia de evaluare a profesorilor: Fișele se completează la final de semestru, iar profesorii prezintă elevilor, în prima săptămână din semestrul următor, propunerile de îmbunătățire a activității de la clasă / Fișa de feedback semestrial, modificată de minister

Evaluarea profesorilor de către elevi se realizează prin intermediul unei fișe de feedback semestrial, care este completată de către elevi în penultima săptămână a fiecărui semestru, se arată în metodologia…
Vezi articolul

DOCUMENT Concediul cadrelor didactice în vacanța de primăvară – ministerul le răspunde sindicatelor că nu impune intrarea în libere a profesorilor „atunci când prezența acestora în unitatea școlară se impune”

Ministerul Educației nu impune unităților de învățământ limitarea dreptului la concediul de odihnă al personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, se arată într-un răspuns dat de instituție celor două federații…
Vezi articolul