BREAKING Creștere de 10.000 de locuri la liceu, pentru elevii care vor trece anul viitor în clasa a IX-a, echivalentul reînființării a peste 400 de clase – proiect

6.379 de vizualizări
Foto: RBLS
Ministerul Educației prevede o creștere cu 10.000 a numărului de locuri de la clasa a IX-a de liceu pentru anul școlar viitor, 2022-2023, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere publică. Cifrele de școlarizare arată că dacă anul acesta aveam 120.600 de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență zi, pentru anul școlar următor propunerea este de 130.600 de locuri. Asta înseamnă reînființarea a 416 clase cu 24 de elevi, în medie, per clasă, față de anul trecut.

“Modificarea cifrelor aferente unor niveluri și forme de învățământ prin realocarea acestora în vederea suplimentării cifrei de școlarizare la învățământul liceal cu frecvență zi, cu 10.000 locuri“, prevede nota de fundamentare.

Cifrele de școlarizare sunt propuse ținând seama de efectivele de copii/elevi pentru fiecare nivel de învățământ, precizează documentul

“Cifra totală de școlarizare pentru învățământul preuniversitar propusă pentru anul școlar 2022 – 2023, cu excepția învățământului preuniversitar militar, se menține la nivelul celei aprobate pentru anul școlar 2021-2022“.

Autorii documentului spun că au analizat cifrele rezultate în urma “centralizării propunerilor inspectoratelor școlare, evoluției demografice a populației școlare și fluxurile de intrări – ieșiri ale acesteia în sistemul educațional“.

Ministerul Educației a și scăzut anumite cifre de școlarizare după ce a “constatat o scădere a numărului de elevi care solicită școlarizarea“:

  • Vor fi cu 4.000 de locuri mai puține la învățământul liceal pentru clasa a IX-a, cu frecvență seral și cu frecvență redusă “deoarece se constată o scădere a numărului de elevi care solicită școlarizarea la aceste forme de învățământ“.
  • Diminuarea la învățământul de masă cu 1.500 de locuri la stagii de pregătire practică și cu 500 locuri la învățământul special la stagii de pregătire practică având în vedere faptul că elevii aleg învățământul profesional.
  • Diminuarea cu 1.500 de locuri la învățământul sportiv – nivel primar și gimnazial, deoarece din solicitările inspectoratelor școlare se constată o scădere a numărului de elevi pentru acest segment.
  • Diminuarea cu 2.500 de locuri la învățământul obligatoriu cu frecvență redusă – nivel primar și gimnazial și program educațional ”A doua șansă”, deoarece se constată că elevii nu mai sunt atrași de forma de învățământ frecvență redusă.

Documentul remarcă o creștere a numărului de copii care frecventează învățământul profesional – “se observă că numărul de elevi cuprinși la începutul anului școlar, în învățământul profesional a crescut substanțial și continuu în perioada 2012 – 2021. Astfel, în anul școlar 2021-2022 numărul de elevi cuprinși în învățământul profesional este cu peste 85.000 mai mare decât în anul școlar 2012-2013, ceea ce reprezintă o creștere de peste 5 ori“.

Articol în curs de actualizare


1 comment
  1. Un excelent proiect. Asa va creste si calitatea invatamantului de stat, elevi buni din scoli, Chembrige, Franceza vor fi tentati sa frecventeze licee bune venind cu limba invatata, un plus necesar pregatiri europene. Excelent. Eu daca as fi ca se intampla voi aduce copilul fara problem, ar continua intensiv limba moderna si ar asimila experienta profesorilor Romani. Bravo. Succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Concursul de directori la București

Nereguli la Olimpiada Națională de Muzică, semnalate de părinți: Ministerul Educației a modificat numărul de locuri pentru trei licee fără justificare, în afara regulamentului / Secretar de stat: Nu există niciun motiv de nemulțumire pentru nimeni

Locurile alocate pentru 3 colegii de artă, la Olimpiada Națională de Interpretare vocală, instrumentală și studii teoretice muzicale pentru clasele IX-XII, au fost modificate fără justificare de Ministerul Educației (ME),…
Vezi articolul

Admitere liceu 2021. Cum alegem profilul potrivit? Psiholog școlar: Există mai multe prejudecăți care-i determina pe părinți să ignore realitatea. Costurile unei alegeri greșite sunt multiple: scăderea stimei de sine, frustrare, atacuri de panică, depresie, conflicte în familie, sacrificii, bani pe meditații

Săptămâna aceasta, vineri, 16 iulie, este prima zi când absolvenții claselor a VIII-a și părinții lor pot completa fișa cu opțiuni pentru licee în funcție pentru repartizarea computerizată care va…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică: Transferul cunoștințelor și jonglarea cu cunoștințe între domenii, arii, materii, nu se poate face decât în anumite condiții, care nu vor fi, după părerea mea, îndeplinite deloc de actualele planuri-cadru / Se fragmentează foarte mult învățarea prin multe materii care se propun la CDEOȘ

Profesorul Cătălin Ciupală, care predă matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, a spus că „transferul cunoștințelor și jonglarea cu cunoștințe între domenii, arii, materii, nu se poate face…
Vezi articolul

Rezultatele TIMSS la matematică, contrast izbitor cu concluziile evaluării din proiectul ROSE / Cercetătorul Dacian Dolean: dna Preoteasa a fost informată greșit – centilul 37 nu înseamnă că performanța elevilor e echivalentă notei 3,7. Performanța elevilor de la liceele tehnologice e doar puțin mai slabă decât media pe țară

Rezultatele TIMSS 2023 analizează comparativ competențele de matematică și științe (biologie, fizică, chimie) în rândul elevilor, iar anul acesta România a participat atât cu elevii de clasa a VIII-a, ca…
Vezi articolul