BREAKING Evaluări anuale ale elevilor din clasele pregătitoare – a IV-a au fost introduse în noul proiect “România Educată”. Testările, parte a salarizării pe bază de performanță – DOCUMENT

28.460 de vizualizări
Înscrierea în clasa pregătitoare 2020
Foto: Pexels.com
Elevii din învățământul primar, de la clasele pregătitoare și până la clasa a IV-a, vor susține în fiecare an o evaluare națională, care să analizeze mai atent activitatea învățătoarelor, să aducă modificări mai rapide în actul de predare, acolo unde este nevoie, și să devină instrumente de salarizare pe bază de performanță, a anunțat consilierul prezidențial Ligia Deca.

Testarea anuală din învățământul primar va fi adoptată de Guvern săptămâna viitoare, prin intermediul unui memorandum care va aproba noul proiect “România Educată”.

Evaluarea anuală din învățământul primar nu va avea ca obiectiv “să streseze” elevii și va fi aplicată pe baza unor “modele supravegheate metodologic de Ministerul Educației”, a declarat Ligia Deca astăzi, 6 iulie 2021.

Testările acestea anuale nu vor înlocui Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, se arată în noua formă a proiectului România Educată, a cărei formă sintetizată a fost pusă la dispoziția presei de Administrația Prezidențială.

Noul raport prevede, concret, că aceste evaluări anuale de la clasele pregătitoare – a IV-a vor fi “axate pe competențele cheie, așa cum sunt definite de profilul național al absolventului de învățământ primar. Vor include și un raport din partea unui consilier școlar. Se continua completarea evaluării psiho-educationale ca parte a portofoliului educațional”.

FOTO DOCUMENT Noul proiect “România Educată”, forma sintetică discutată la Cotroceni:

Foto: Pexels.com

Citește și:
BREAKING BAC unic pe model PISA, pe care îl pot susține și elevii de la școala profesională – în noul proiect “România Educată”, anunță consilierul prezidențial Ligia Deca
Înființarea de colegii universitare la care să se poată intra fără BAC – prevedere a noului proiect “România Educată”
UPDATE Inspecțiile școlare nu vor mai putea fi făcute de Inspectoratele școlare, ci de noul ARACIP – prevedere a proiectului “Romania Educată” care va fi adoptat de Guvern

7 comentarii
  1. Daca scopul este sa se cunoasca abilitatile invatatorilor atunci un chestionar simplu pe care sa-l inteleaga un copil de clasa 0-4 conceput online si dirijat catre minister direct ar putea fi util in evaluarea invatatorilor. Dar, un test de tipul evaluare nationala nu isi are sens, se cheltuiesc bani degeaba pentru supraveghere si evaluare in loc sa se utilizeze aceste fonduri pentru instruirea invatatorilor in utillizarea IT, cursuri online si alte puncte slabe.

  2. Cat timp elevii de 6-11 ani sunt tratati in continuare precum handicapatii, fiind notati cu calificative, testarile voastre anuale vor cadea precum nuca in perete.

  3. Eu zic sa evaluam copii de la vârsta de un an sa fim siguri că ajung genii. Prin reforma in loc sa simplificam lucrurile mai rău le complicam ca de obicei . De aceea de 30 de ani calitatea învățământului este într-o scădere continuă.

  4. Orice fel de test cu urmări sau nu va stresa elevii dincolode limitele normale pentru ca așa e Românu’ e bătut în cap si vrea ca plodu lui sa fie fruntaș la munca socialista , de genul “eu l-am facut eu îl omor”. Cand o sa înțelegeți odată ca examinarea punctuala e cea mai proastă metoda de evaluare. Trebuie să fie per proiect, adică elevul face un proiect si il explica. Se testează proiectul și elevul pentru a asigura ca el l-a făcut. Si proiecte individuale si cat mai specifice nu examen lafel pentru toți ca nu suntem toti Eminescu sau Coandă ! Sigur e mult mai simplu și mai puțin stres pt dnii profesori ce fug de muncă si responsabilitate precum dracul de tămâie. Si pe astia ii apară guvernele ca de, elevii sunt sclavii pe tarla si nu au drepturi de nici un fel. [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

    1. Tot la profesori ați ajuns? Nu profesorii au propus alte examinări. De ce credeți că nu ar vrea să evalueze mai degrabă proiecte decât teste clasice?
      Nu ne apără ministerul, domnule Florin. Ministerul nu pare să apere pe nimeni, nu pare să facă nimănui vreo favoare, din moment ce profesorii și elevii se simt în egală măsură defavorizați. De fapt, ministrul nu are un proiect coerent de reformă, face schimbări la întâmplare. Noi, profesorii, nu suntem inamici, nu suntem nici incapabili, facem ce putem într-un sistem veșnic în schimbare, cu părinții și copiii derutați și ostilizați.

    2. Inca nu ti-a zis nimeni “de dulce”? Nu va mai dura mult. Am sa ma abtin sa incep eu. Sunt profesor de ala care fuge de munca, asa cum spui tu, dar inca mai am bun simt. Referitor la testari…acestea sunt evaluate de invatatorul/ profesorul de la clasa, asadar total neinteresanta ideea de salarizare pe criterii de performanta la testari. Om fi noi cinstiti, dar nu prosti. Avem si noi guri de hranit. Cand testele vor fi corectate de profesori evaluatori impartiali, din faimosul corp de evaluatori, atunci mai vorbim. Cata vreme noi predam, noi evaluam…asumati-va orice. Eu am fost intr-un an la aceeasi testare: profesor la clasa, profesor supraveghetor si profesor evaluator. Din fericire, eu sunt foarte corect de obicei. Dar am auzit de invatatori care efectiv au rezolvat subiectele elevilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

PARADOX Una dintre priorităţile bugetare ale Ministerului Educaţiei este susţinerea manualelor Editurii Didactice şi Pedagogice, desi acelaşi minister a renunţat la manualele unice

În proiectul de Buget pe 2019, adoptat de Guvern, una dintre priorităţile Ministerului Educaţiei la capitolul învăţământ preuniversitar este “susţinerea Societăţii Editura Didactică şi Pedagogică S.A.”. Este apoi precizat şi…
Vezi articolul