BREAKING Mediile din clasele V-VIII, eliminate din calculul mediei de admitere la liceu 2023, anunță Sorin Cîmpeanu, cu o săptămână înainte ca elevii vizați de schimbare să înceapă clasa a VIII-a

25.018 vizualizări
Foto: Cătălina Păun – Agerpres Foto
Modificare majoră pentru admiterea la liceu 2023, anunțată pe Facebook de ministrul Educației. Acesta a scris într-un mesaj pe rețeaua de socializare că „a fost eliminată media claselor V-VIII din calculul mediei de admitere la liceu”. Anunțul lui Sorin Cîmpeanu vine cu o săptămână înainte ca elevii vizați de schimbare să înceapă clasa a VIII-a.

Mesajul ministrului Cîmpeanu: „În acord cu partenerii de dialog social, a fost eliminată media claselor V-VIII din calculul mediei de admitere la liceu. Astfel, ierarhizarea absolvenților se va realiza doar pe baza mediei obținute la evaluarea națională”.

În proiectul de ordin de ministru, obținut tot astăzi de Edupedu.ro, media claselor gimnaziale rămânea în calculul mediei de admitere la liceu 2023 și reprezenta 20% din aceasta, ca și până acum.

Decizia ar fi fost luată în comisia de dialog social, unde sunt reprezentanții sindicatelor, ai elevilor și ai părinților.

Amintim că ministrul Educației declara încă de la finalul lunii mai 2022 că mediile din gimnaziu “mai degrabă nu” ar trebui să conteze pentru admiterea la liceu.

  • O analiză Edupedu.ro pe baza rezultatelor la Evaluarea Națională 2022 a arătat că elevii care au mediile sub 3 la Evaluarea Națională au mediile la clasă cu cel puțin 4 puncte mai mari față de cele de la examen.

Articol în curs de actualizare


57 comments
  1. Baiatul meu va da examen in 2023 ptr admitere la liceu. Nu sustin ca am 100% dreptate dar trebuie sa imi spun opinia despre dezastrul din invatamantul romanesc.
    1. Eu cred ca este corect ca mediile din clasele 5-8 sa nu conteze.
    2. Inspectorii scolari ar trebui sa se mai miste din birouri si sa faca vizite … INOPINATE … la cursuri. Sa inspecteze … pe bune. Nu dintr-alea anuntate si pregatite din timp numai ca “sa dea bine”.
    3. Trebuie facut un sistem clar/coerent de analiza a perfomantelor profesorale. In baza lui si cu postul scos la concurs cel putin odata la trei ani un profesor isi poate pastra catedra sau nu. Dar trebuie un concurs … CORECT. Si asa cum elevii pot opta ptr un liceu sau altul tot asa si profesorii trebuie sa aleaga scoala la care vrea sa predea. Asta numai daca se are si nota/calificarea corespunzatoare. S-ar putea ca unii sa abandoneze meseria profesorala dar poate ca asta sa fie spre binele elevilor.
    4. Scolile ar trebui clasificate cumva in urma performantelor elevilor, profesorilor dar si ca dotare materiala a lor. Nu stiu cum s-ar face asta (ideea mi-a venit chiar acum) dar de exemplu nu cred ca unui primar i-ar conveni sa aiba intr-un oras numai scoli si licee clasate in categoriile inferioare. De situatia scolilor de la sate … no comment! Sau a unui inspectorat scolar care are o situatie dezastruoasa pe raza judetului. Ptr ca salariile profesorilor sunt decente (cel putin).
    5. Nu exista la nivel ministerial o strategie clara pe termen lung (10-15 ani). Nu cred ca piata muncii si prioritatile societatii se schimba mai repede.Toata lumea o spune dar nimeni nu ia masuri si fiecare ministru “trebuie sa schimbe” ceva ca sa isi justifice prezenta in functie chiar daca asta nu este in beneficul copiilor. AJUNGE … ei isi bat joc de copiii nostri.

    1. Adică ce susții tu înseamnă ca profesorul sa nu mai aibă dreptul la a avea salariu pe perioada nedetermianata, sa nu își poata permite o locuința, sa stea toată viața in chirie…dar hai sa fim corecți, sa se aplice și la tine atunci, sa se aplice la toată lumea, nimeni sa nu mai aibă dreptul la a avea o viața liniștita din punctul acesta de vedere…și dacă mai ai norocul sa ai și un parinte bolnav și stai și in chirie, s-ar putea sa nu ai suficienți bani pentru medicamente, pentru ca trebuie sa plătești chiria la timp, altfel te da afara și chiar moare parintele bolnav dacă sta in strada sau dacă se muta din chirie in chirie, din cauza stresului…

  2. Rusine sa le fie ministrilor, eu trec clasa a VIII a si vreau sa spun ca am muncit mult anii acestia toate clasele in care am fost am luat media anuala cu peste 9.60, si dintr o data aflu ca numai conteaza mediile, o mare bataie de joc. Ministrul ne joaca pe degete ca pe marionete.

    1. Dacă ești bun și la evaluarea naționala vei obține cea ce ți-ai propus !cu siguranța ești bun din momentul in care tu ai obținut medii de peste 9 ,așa ca nu are rost sa îți faci probleme din momentul in care tu ești bun la învățătura !0

  3. Anul acesta intru clasa a VIIIa. După toate schimbările inutile care ne vor scădea productivitatea, viitorul nostru la liceu stă ca într-un fir de ață. Mediile din V-VIII erau cele care ne ajutau enorm la repararea mediei de admitere și nu că ăsta ar fi problema, ca trebuie să invatam mai mult. Problema este ca ne anunță în ultimul moment. Și se tot spune că aceste decizii sunt discutate si cu Consiliul Național al Elevilor. Dar Consiliul National transmite mai departe vestea catre Consiliile Județene si apoi Școlare? Ca sa ne spunem si noi opinia pentru PROPRIUL NOSTRU VIITOR APROPIAT. Raspunsul e NU. Sunt în Consiliul Școlar al scolii la care invat si nu ni se spune nimic. Nu avem nimic de zis impotriva lui Ceaușescu…. A, scuze, am greșit… Cîmpeanu. Nu aveti decat sa ma criticati. Asta e adevarul.

    1. Mie sincer mi se pare foarte ok si o schimbare in bine. Mediile nu mi se pare ca sunt un feedback real al performantei elevilor de fiecare data, chiar daca asta ar trebui sa insemne. De multe ori profesorii nu acorda note pe feedback real din cauza lipsei de profesionalism sau pentru ca nu au mai citit legea de ani de zile. Ce sa mai zic de notele pe caiet. Asa macar ai o sansa sa iei un 10 curat si daca ai invatat constant si nu te-ai bazat pe copiat poate fi o inbunatatire. Plus ca n-o sa te mai poata supara cu nimic profesoara aia de la o materie neimportanta care iti tot strica media…

  4. Sunt profesor de pe vremea când media din gimnaziu nu conta pentru intrarea la liceu. Nu învață mai mult copiii de acum. Poate doar trișează mai cu talent. Iar părinții nu îi îndeamnă pe copiii lor să învețe, ci îi critică pe profesori că sunt prea exigenți. Existența a 3, 4 elevi într-o clasă cu media 10 în cei patru ani de gimnaziu este clar nefirească. Introducerea mediei din gimnaziu în calculul mediei de intrare la liceu nu a fost nicidecum un câștig, ba dimpotrivă.
    Este o măsură bună, printre foarte puținele măsuri bune.

    1. EU as dori sa vad reforme legat de pastrarea posturilor cand ai alt job…..eu as desfiinta examenul de titularizare-un examen inutil, statul doar arunca banii degeaba , si as da afara frecatorii de menta pe la inspectorate, o institutie total inutila din multe puncte de vedere.

  5. Buna ziua.
    Încep așa: Ordinele se executa nu se discuta! Discuțiile au avut loc ani de zile așa că ar trebui să urmați și să ascultați! De ce?
    Pentru că: Drept este că cel care este drept să fie urmat și necesar este ca cel care este puternic sa fie ascultat faci Dreptatea fara putere este neputincioasă și Puterea fără dreptate este Tiranică.
    Discuții sunt de ani de zile așa că Voi discutați o decizie, ordin și o hotărâre.
    Adică discuții fără rost sau sterile. In loc să ascultați și să urmați prin Adaptare, Flexibilitate și Rezilienta, Voi ce faceți? Doar contestați că niște iresponsabili fara Obligații și doar Drepturi. Nu e așa?
    Pai, familia mea crede in Educație, Munca și Rezultate. Așa că vom reuși în orice sistem de pe planeta! De ce? Pentru că credem în ceea ce este adevărat și etic. Restul sunt povesti de adormit și mințit pe cei cu capul in galaxia Andromeda.
    Hai, ca avem treabă și Hai la munca, învățat și la rezultate!
    😂🤣

  6. Dacă elevii nu vor învăța la celelalte discipline,profesorii pot sa și desfasoare orele de curs cu metode noi de învățare.Demonstrati că sunteți profesioniști nu învinuiți de rezultate slabe ale învățământului ,doar elevii,părinții,ministerul .

  7. Predictibilitate 0, corectitudine 0. Schimbam regulile in timpul jocului. Masura e foarte buna, aplicarea de anul acesta e imorala.

  8. Tind sa cred ca nu intelegeti, ce conteaza evaluarea, predarea, munca depusa de profesor sau elevi daca nu tine nimeni cont de ea decat de un examen de 2 ore. Practic ani de munca si rezultate sunt aruncati la gunoi. Sunt de acord ca unii obtin note mari cu interventii si pile si sacose dar mai sunt si altii care muncesc pentru asta. In fond toate materiile sunt importante pentru ca nu poti dezvolta o tara doar cu romana si matematica. Inginerii se bazeaza pe fizica, chimie , biologie, etc. Iar prostia aia cu examen de admitere la liceu e o prostie imensa, segregare si separare, cel putin acum e o egalitate de sanse si evaluare uniforma.

    1. Eu trec în clasa a VIII-a și pot spune că ai mare dreptate, cu această măsură toată munca elevilor din toți cei 4 ani nu mai contează, ceea ce va contacta vor fi acele 2 ore în care trebuie să fim perfecți. Sunt copii care au muncit pentru rezoltatele bune, iar acum munca lor este aruncată pe fereastră.

  9. Cândva, se ajungea la liceu pe bază de examen, acum de ce nu vă place doar Evaluarea Națională. Examen susțineau generațiile care se cred că ” ei su făcut școală adevărată “, de cultură generală trebuie să vă ocupați și dvs. dragi părinți. Implicați-vă in educația lor, discutați generalități, jucați jocuri de cultură generală, urmăriți documentare, nu le transmiteți mesajul că dacă nu se ia în considerare nota nu trebuie să învățați, sau să credeți că profesorul la clasa nu își dă interesul.

  10. Ca profesor, predand si ce nu tine de Romana, vad CLAR ranjete si batjocuri, invatat zero, respect zero, prezenta zero, “solutia e “faire semblant que” pentru supravietuire psihica”. Caci hartuirea, dispretul si nesimtirea vor trece de limite!
    Ca matusa de copii care au avut pana AZI, 29.08 10 pe linie anual, am ramas muta, stop cadru! Mi s-a rupt filmul! Nu stiu ce va zice mama lor, sau ei insisi. In fine ideea e ca invata pentru ei insisi deja. Oricum mate si romana conteaza. Deci competentele cheie is la gunoi, digicomp si alfabetizarea digitala, castele in Spania, nu imi revin inca! Fugi vis urat!

  11. Foarte bine că nu se mai ține cont de mediile claselor V-VIII în ceea ce privește admiterea la liceu. De acest lucru se vorbește de mulți ani, nu de azi de ieri.
    Cei care au trecut clasa cu sacoșa și plicul cu bani, normal că se revoltă.
    FELICITĂRI PENTRU DECIZIE!
    NU MAI PLECAȚI URECHILE LA PILE !

  12. Minunat!
    Cum sa conteze scoala cu un asa ministru!
    Nu ne comparam cu nordicii,la ei elevii si parintii sunt educati si invata din bun simt.
    La noi va fi jale!
    Inculti,needucati si meditati la greu pt examen!
    Rusine din nou domnule ministru!
    Liber la manele in clase inca de la gimnaziu!
    Felicitari parintilor care au sustinut acest lucru,vor contribui la nesimtirea poporului roman care e deja plin de inculti si nesimtiti.

  13. Vor conta doar romana si matematica ca doar pe acelea le dau la evaluarea nationala, eu propun sa se scoata toate celelalte materii din programa ca oricum nu va mai invata nimeni la ele, pentru ca nu conteaza, de fapt la ce sa mai vina la scoala copii ?
    Aaa, sa stea pe social media pe telefon ca si asa nu mai invata demult ceva.
    Mai bine inchide scolile, si faci si economie la buget

    1. subscriu, Profu21.
      Eu in schimb, as merge pe ideea, de ce matematica la evaluarea nationala? De ce nu limbi straine, chimie, biologie, arte plastice, altceva pe ce ramura doreste si exceleaza copilul, de ex. daca doreste pe uman, stiinte sociale, filologie, de ce sa dea la matematica examen si nu la o limba straina? Fiecare copil sa dea examen acolo pe ramura care doreste, vrea la mate-info, atunci sa sustina examen la mate si informatica, doreste la stiinte sociale sa dea la istorie, geografie la ce se axeaza acea ramura , nu credeti ca sunt prea multe pregatiri in particular la matematica? Si culmea nici macar nu sunt impozitati, poate si chiar ar trebui astfel de profesori sa isi deschida un PFA sa plateasca impozite si ei la stat pentru un venit in plus. Am putea chiar sa-i asociem cu medicii care luau spaga, acum s-a introdus, luare si dare de mita, pedepsa cu inchis😄, aaa doar sa le marim si lor salariile ca la medici, 30000lei, dar totusi nui putem pune in aceeasi oala, fiecare cu nivelul de contributie, ore lucrate pe zi🤷‍♀️ sa nu uitam un profesor poate avea chiar si 2 ore pe zi, concedii + vacante ca la copii, chiar nu se poate alinia salariile medici=profesori. Si atunci…pregatire, 4 ore pe saptamana = 800 RON, bani neimpozitati, asta doar la un copil….calculati voi…cat incaseaza un profesor la pregatire. Poate ANAF-ul ar trebui si ei sa se sesizeze. În concluzie, lasati copii sa se bucure de copilarie, muncesc 7-10 ore pe zi, ar trebui ME sa-i plateasca sa le dea si lor salarii, muncesc cat un adult, RUSINE sistemului de invatamânt , 16-18 obiecte la clasa 6-7-8, RENUNTATI la obiectele de umplutura, introduceti Educatie Nutritionala, sa invete sa faca alegeri mai sanatoase pe partea de alimentatie, 80% din boli de aici deriva si scoateti 3 – 4 obiecte care oricum elevii nu au nevoie de ele in viitor, dar sa aibe si profesorii justificare la salarii. Zi cu lumină catre cei in masura de a face o schimbare in acest sistem invatamânt in favoarea copiilor. Copii sa mearga la scoala de placere.

  14. F bine domnule Campeanu. Sa vada parintii si elevii ce aproba…Campeanu doar reprezinta profesorii…pe ei nu ii intreaba nimeni. Mi se pare f buna masura…nici nu mai trebuie examen la intrare in colegii…se vor bate pentru zecimale etc…se vor face liste lungi de elevi in asteptare la meditatiile profesorilor f buni…adevarata concurenta. Iar profesorilor de romana si matematica sa nu le aplicati vreo sanctiune…daca nu se potriveste media generala din timpul anilor la obiectele respective cu nota de la evaluare nationala…sau sa fie macar apropiata…vorbesc de o evaluare corecta.

    1. Ce prostie! Așa poate să se noteze cu calificative și la celelalte metrii. Cui îi mai pasă? Hai să aruncăm munca elevilor de 3 ani pe fereastră.

  15. Nepăsare imensă, efectiv își bate joc de elevii harnici ….
    Neavând alte idei, vine cu această utopie …
    În primul rând nu faci așa ceva începând cu 2023 (ar fi trebuit aplicată măsura asta pentru cei care intră în clasa a V-a) …. elevii știau că această medie va conta pentru ei, au învățat pentru asta, acum vine neica nimeni și le spune că nu mai contează munca lor de 3 ani ….
    În al doilea rând, cutură generală nu vor mai învăța chiar deloc de acum încolo …. dacă nu mai contează deloc media (putea să mai micșoreze procentul, dar nu …. )
    În al treilea rând, viitorul copiilor stă în 2 ore de evaluare națională … (evaluare tipic comunistă, nu contează că un copil are probleme de sănătate, în familie, n cauze), elevul trebuie să fie perfect în acele 2 ore… în loc să îi evalueze anual …. să progreseze în fiecare an elevul …
    Eu nu știu dacă acest ministru își dă seama de inepția acestei schimbări în acest moment, ori este răutate, ori incompetență crasă …. cum să îmi conving copilul să rămână în țara asta cu astfel de specimene la conducere …. poate se sesizează și primul ministru sau dl președinte … să ia atitudine …

  16. Nu ar trebui sa ne mai mire nimic,asa se fac lucrurile la noi! Mai sunt cateva zile pana incepe scoala mai este loc e inca vreo modificare!!!!
    Eu am un copil care intra acum in clasa a8a si nu cred ca deciziile luate asa,in pripa,chiar inainte de a incepe scoala,nu il avantajeaza deloc.
    Poate e o idee buna ,dar aceasta masura trebuia sa- i vizeze pe cei ce incep acum clasa a5a

  17. Felicitări, domnului ministru! A reușit într-un timp așa scurt să distrugă tot. Nimeni nu înțelege că orice în viață se face printr-o motivație. Ce motivație va avea elevul să învețe în condițiile în care nota nu contează? Există două scenarii: ori nu vă pasă de nivelul de pregătire al elevilor sau doriți să-i găsiți vinovați pe profesori pentru faptul că elevii nu învață când vor fi susținute acele teste așa zise standardizate? Tind să cred că ambele. Occidentul are nevoie de forță de muncă slab calificată, iar societatea are nevoie de un vinovat pentru incompetența unor politicieni vremelnici. Mulțumim domnului ministru!

      1. Sunt elevi care acum trec clasa a VIII-a. Această schimbare nu îi va ajuta. În primul rând ar fi fost mai bine dacă această măsură s-ar fi aplicat pentru elevii care acum trec clasa a V-a, nu și pentru cei care trec clasa a VII-a.
        În al doilea rând dacă media de la celelalte materii nu se mai ia în considerare elevii ar puterea să nici nu mai vină la ore. Oricum nu se învăța mult la celelalte discipline, dar acum, cu această schimbare, o să se învețe și mai puțin. În plus, sunt elevii care au muncit să aibă note mari timp de 3 ani de zile și pentru ce???
        Eu sunt elev în clasa a VIII-a și din punctul meu de vede această schimbare, venită pe ultima sută de metrii, nu ajută elevii și nu promovează cultura generală, din contră, va promova badjocura față de materiile pe care elevii le cunsideră degeaba.

  18. În liceu nu mai învață decât la materiile de bac şi pentru admitere în facultate, dacă există.
    (cazul fericit)
    Datorită acestei măsuri, nu vor învăța din generală. Cultura generală va fi la mare căutare.
    25% nu era oricum o pondere foarte mare, dar măcar era.
    Dacă un elev bun clachează la examen, atunci asta este. Ce contează psihicul copilului?

    1. Masura este una buna, una normala. Eu de exemplu am prins etapa cand se dadea examen la fiecare liceu in parte, nu se luau in considerare mediile din clasele V-VIII si calitatea învățământului era mai buna decat cea de acum. Oricum acum notele sunt umflate artificial de profesorii din gimnaziu iar cine doreste sa invete va invata la fel cum am invatat generatii întregi. Un profesor bun va sti sa atraga copiii si sa aduca calitate in procesul de invatare. Sa inveti la desen sau la muzica mai mult decat este necesar deoarece profesorii au pretentia si orgoliul ca trebuie respectata materia lor si sa nu poti sa te concentezi suficient la materiile din care dai examen de admitere, nu este chiar cel mai bun lucru. Cultura generala este esențială, cine este responsabil va învăța dar nu este necesar sa o obtinem in felul fortat din ultima vreme.

  19. Probabil ca pentru foarte multi este o masura buna.In opinia mea aceasta lege trebuie sa fie pusa in vigoare doar si strict pentru copiii care intra in clasa a V a anul acesta.Pentru ca sunt foarte multi copii care s au chinuit pentru medii mari in toti acesti ani si acum apare o lege care schimba radical situatia.

    1. “S-au chinuit ” ……pt cultura lor generală , nu vi se pare?! Dar cu mentalitatea asta, ca se chinuie doar pt note, venită din partea unui adult, e grav…..de aia stăm tot mai “bine” la capitolul cultură…

  20. Acest sindicat al parintilor cu cine s-a consultat,ori se consulta inainte de a lua decizii privind activitatea scolara? Am intrebat si eu mai multi parinti daca au fost consultati de acest sindicat al parintilor si cu mirare unii au intrebat daca exista asa ceva, iar altii au zis ca nu…ca nici nu stiu daca exista la nivel de unitate scolara si mai ales nu stiu cine este persoana/persoanele care ar trebui sa comunice….Deci este acest sindicat al parintilor in masura sa stabileasca anumite reguli? La fel si cu Aceasta asociatie a elevilor…care este statutul lor….cum functioneaza… multi elevi habar nu au de aceasta…

    1. Ii umplu pe toti de 10, nici nu ma mai zbat. Oricum nu invata. Ei se fac ca invata, eu ma voi face ca evaluez.

      1. Din punctul de vedere al fiecarui. Cine invata, va avea si la evaluare nota mare. De foarte multe ori, notele primite la scoala nu sunt obiective.

        1. Dar dacă elevul care învață se simte rau in perioada respectiva (zilele susținerii examenului) sau a avut, cu vreo doua zile înainte, un deces al vreunui parinte sau bunic, Doamne ferește??? Cum se va mai putea concentra copilul respectiv??? Vorbesc in situația in care chiar am întâlnit astfel de cazuri…

      1. Nu stiu ce se vor face profesorii de alte specialitati (de exemplu geografie, istorie,educatie sociala,biologie,etc.)care aveau pretentii exagerate(de exemplu lucrari scrise din toata materia unui semestru,adica o teza mascata sub numele de lucrare). Copiii invatau mult mai mult ca la romănă si matematica pt. că nota era masura tuturor lucrurilor si elevii erau foarte obositi si scarbiti de atat efort.Pretentiile acestor profesori erau ca elevii sa memoreze si virgula,ca altfel scadeau nota .Copiii stiu sa trieze esentialul de balast si vor invata atat cat va fi necesar asa fel ca ceea ce le va fi de folos să-și insuseașcă temeinic.

        1. Nu vor mai invata nimic. Pretentiil erau de bun simt, dar asta e. Cum il convingi pe un adolescent ca trebuie sa stie geografie , istorie, limba romana? Nu mai ai parghii de constrangere.Niciun copil nu invata de placere, toti invata de nevoie. Dar cum nevoia a disparut… Adio scoala!

        2. Nu cred în “pretenții exagerate”. As spune ca din respect fata de educație, evaluarea trebuie sa fie una riguroasă. Fie ca vorbim de geografie, istorie sau educație tehnologică. Și cred, de asemenea, ca un elev poate excela la română sau matematică dacă are exercițiul învățării și baza culturală corespunzătoare ( consolidată din “restul” disciplinelor). Superficialitatea evaluării promovează incultura. Zic și eu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Altă șansă pentru a susține excelența nu există”, afirmă Sorin Cîmpeanu referitor la examenele de admitere la Colegiile Naționale / „Am făcut meditații ca să intru la Colegiul Sf. Sava din București”, spune ministrul

Posibilitatea prin care Colegiile Naționale să poată introduce admiterea la liceu, trecută în proiectul legii Învățământului Preuniversitar, a stârnit un val de critici în ultima perioadă, iar în cadrul podcastului…
Vezi articolul

Broșura de admitere la liceu 2019 a fost publicată în București, cu aproape o lună întârziere: Vezi locurile la liceu care urmează să fie ocupate prin repartizare computerizată

Broșura de admitere la liceu 2019 a fost publicată de Inspectoratul Școlar București, cu aproape o lună întârziere, din cauza Ministerului Educației care a amânat până după alegeri repartizarea cifrelor…
Vezi articolul