Mediile din gimnaziu “mai degrabă nu” ar trebui să conteze pentru admiterea la liceu, afirmă Sorin Cîmpeanu

5.950 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
“Vom urmări cu interes, cu mare interes acest aspect, dacă e cazul să mai conteze mediile din gimnaziu pentru admiterea în liceu”, a spus sâmbătă, la Digi 24, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Potrivit acestuia, “în lipsa unei evaluări standardizate, notele și-au pierdut foarte mult din relevanță”. El a spus că “mai degrabă nu” mai este cazul să conteze mediile din gimnaziu pentru admiterea la liceu.

Întrebat dacă va exista o propunere ca media din anii de școală să fie evaluată la evaluarea națională, el a răspuns: “Dar dacă se dovedește că aceste evaluări standardizate au succes, dacă se dovedește că într-adevăr putem fi eficienți în dorința noastră de relevanță a acestor note, atâtea cât vor rămâne, nu exclud posibilitatea de a fi luate în considerare.”

Media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere la liceu (media de la Evaluarea Națională având o pondere de 80). Amintim că eliminarea mediei din clasele de gimnaziu pentru admiterea la liceu a fost luată în calcul de fostul ministru al Educației, Monica Anisie, înainte de criza produsă de pandemie, la sfârșitul lui 2019, dar premierul de atunci, Ludovic Orban, a spus atunci că orice schimbare în organizarea examenelor trebuie făcută la început de ciclu.

O analiză Edupedu.ro pe baza rezultatelor la Evaluarea Națională a arătat, anul trecut, că mediile din clasele V-VIII obținute de elevii care au înregistrat medii sub 3 la Evaluarea Națională au fost, în peste 90% din cazurile analizate, mai mari cu cel puțin 4 puncte, uneeori diferențele între cele două medii ajungând chiar și la 6 puncte.

Sorin Cîmpeanu, la Digi 24:

Moderator: Media din anii de studiu va conta și la Evaluarea Națională [de clasa a VIII-a]? Va conta în continuare la Evaluarea Națională?

Sorin Cîmpeanu: Este un aspect pe care mi-aș dori să-l clarificăm. Atunci când pachetul legislativ va fi în consultare publică, vom urmări cu interes, cu mare interes, acest aspect; dacă e cazul să mai conteze mediile din gimnaziu pentru admiterea în liceu.

Moderator: Poziția dumneavoastră care este?

Sorin Cîmpeanu: Mai degrabă nu.

Moderator: ‘Nu’ pentru că există un factor subiectiv? Adică sunt școli care dau note maxime copiilor ca să aibă mai multe șanse la evaluarea națională.

Sorin Cîmpeanu: În mod evident până acum există un factor subiectiv. În lipsa unei evaluări standardizate, notele și-au pierdut foarte mult din relevanță. Dacă și-au pierdut foarte mult din relevanță, să le mai și premiem luându-le în calcul la examene din momente importante ale copiilor, nu cred că este fair (n. red. corect).

Moderator: Deci vom propune ca media din anii de școală să fie eliminată de la evaluarea națională – este poziția dumneavoastră a ministrului.

Sorin Cîmpeanu: Dar dacă se dovedește că aceste evaluări standardizate au succes, dacă se dovedește că într-adevăr putem fi eficienți în dorința noastră de relevanță a acestor note, atâtea cât vor rămâne, nu exclud posibilitatea de a fi luate în considerare.”

Citește și:
ANALIZĂ Mediile din V-VIII ale elevilor care au luat sub media 3 la Evaluarea Națională sunt cu 5-6 puncte mai mari față de cele de la examen. Un elev din București a luat media 2.95 la Evaluare și are 9.79 în cei patru ani de gimnaziu
Eliminarea mediei claselor V-VIII pentru admiterea la liceu, luată în calcul de ministrul Educației

5 comments
  1. Note mari date la piloși. Sunt elevi care au 10 la toate materiile dar sunt vai de capul lor. Suntem pe primul loc la analfabetism funcțional asta spune multe.
    Să se dea examen pentru admiterea la liceu.
    Să existe subiecte de evaluare unice pentru toți elevii pe parcursul anilor de școală, așa cum sunt propuse cele pentru română, matematică și istorie. Ca să nu mai comenteze pilele.

  2. Admitere la liceu.Fiecare liceu sa-si selecteze elevii prin examen.Asa nu ar mai fi repartizarea aiurita a calculatoarelor , nu ar mai fi discuții ca evaluarea nu e corect făcută la gimnaziu și fiecare elev merge la ce liceu dorește și întra în urma promovării examenului de admitere. Cum era cu câțiva ani buni în urma.Toate reformele de după revoluție au fost de prost augur pt.invatamantul romanesc.

  3. In sfarsit, lucrurile par sa duca in directia buna. Incep sa-mi schimb parerea despre domnul ministru, daca reuseste sa faca o schimbare profunda in sistem, jos palaria! Copiii nostri nu dobandesc competente, ci anxietati la ce este acum in scoli. Sunt obositi, extenuati de presiunea notelor, memoreaza fara sens informatii, dar aplicabilitate zero. Renuntarea la notele 5-8 pentru admiterea la liceu este necesara, corecta pentru toti copiii. Pentru ca multi si au ratat sansa anii trecuti, fix datorita acestui procent de 20%. Un copil de la o scoala de elita munceste enorm si poate nu reuseste 10 pe linie, comparativ cu un elev de la o scoala mai slaba sau din mediul rural unde toti au 10 pe linie.
    Domnule ministru, incercati sa faceti ceva bun, ce nu a mai facut nimeni pana acum, avem nevoie de o educatie corect facuta si de copii fericiti, increzatori si care sa vina cu bucurie la scoala.

  4. Eu zic sa nu conteze nici scoala in viata. La nimic. Deja incepeti sa va indepliniti acest obiectiv: oricum nu da nimeni doi bani pe scoala, pe profesori. De la Miistru pornind in jos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape 4000 de elevi sunt înscriși în colegiile militare și școlile de maiștri militari și subofițeri în anul școlar 2022-2023, anunță Ministerul Apărării Naționale. Mai mulți înscriși în anul întâi, comparativ cu anul trecut

Circa 3.900 de elevi sunt înscriși în anul școlar 2022-2023 în cele cinci colegii militare din țară și în școlile militare de maiștri militari și subofițeri, potrivit datelor anunțate, vineri,…
Vezi articolul

Dezbatere online World Vision România - Edupedu.ro

Viitorul este al copiilor. Dar vocea lor contează în deciziile pentru viitor? Raluca Turcan, ministrul Muncii, europarlamentarii Dragoș Pîslaru și Victor Negrescu, alături de Consiliul Consultativ al Copiilor și Consiliul Elevilor discută online marți, 16 noiembrie, de la ora 10:00

Are nevoie școala românească să știe ce gândesc elevii? Ne trebuie vocile copiilor? Care sunt efectele, în societate, ale consultării elevilor și ale exersării abilității de a-și construi o opinie…
Vezi articolul