Scenariile modificate pe baza cărora elevii merg la școală fizic: În scenariul 3 elevii din anii terminali merg la școală doar câte o jumătate de clasă fizic

29.285 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
În scenariul 3, în care până acum mergeau la școală doar elevii de ciclu primar și copiii de grădiniță, merg de acum înainte și elevii din anii terminali merg la școală, dar doar „până la jumătate din numărul total al elevilor înmatriculați în acele clase terminale”, ceilalți elevi, din celelalte clase, vor face ore online, potrivit ordinului comun al miniștrilor Sănătății și Educației consultat de Edupedu.ro. Documentul va fi publicat în Monitorul Oficial.

UPDATE: Ordinul cu noile reguli de prezență fizică la școală în scenariul roșu a fost publicat în Monitorul Oficial. Pentru jumătate din elevii înmatriculați în clasele din anii terminali, care nu vin la școală fizic, nu sunt obligatorii cursurile online.

Redăm principalele modificări aduse de noul ordin comun, ordinului comun nr 3.235/93, cel emis în februarie pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2.

La articolul 2, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins

„(3) Scenariul de funcţionare al unităţii/instituţiei de învăţământ pe parcursul anului şcolar/universitar se va actualiza săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcţie de evoluţia epidemiologică, prin raportare la prevederile art. 3, cu excepția depășirii pragului de 6 la mie unde intrarea în carantină se aplică imediat.”

Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

Scenariul 1

Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;                                

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori;

Scenariul 2

a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi  a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

b) Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.     

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori. 

Scenariul 3

a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar;

b) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a elevilor din clasele a VIII-a şi  a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie, cu prezența fizică de până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în respectivele clase terminale;

c) Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu ;   

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de  3/1.000 locuitori dar mai mică de 6/1000 de locuitori”.

Până acum, scenariul 3 prevedea că la școală merg doar elevii din clasele primare și copii de grădiniță.

Tot în ordinul modificat masca de protecție nu mai este obligatorie la școală în două situații: la orele de sport în aer liber și la orele de studiu ale instrumentelor de suflat.

Printre modificările aduse apare și faptul că simulările pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională, Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, precum și examenele sunt permise cu prezență fizică a elevilor, potrivit noilor reguli.

Foto: © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

         


6 comments
  1. De ce Facultatea de Medicina din Timișoara continua in format hibrid ținând cont ca in prezent rata este peste 6? Conform ,,Scenariul de funcţionare al unităţii/instituţiei de învăţământ pe parcursul anului şcolar/universitar se va actualiza săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcţie de evoluţia epidemiologică, prin raportare la prevederile art. 3, cu excepția depășirii pragului de 6 la mie unde intrarea în carantină se aplică imediat, ar trebuie închisă imediat.

  2. Mă întreb ce se va întâmpla dacă vor exista UAT-uri cu peste 6 la mie. Nu se vor da examenele? Sau se va găsi o soluţie pentru online?

  3. Te doare mintea. După ce ca ii aduce la scoala în scenariul rosu pe elevii din clasele terminale, acum au recurs și la sistemul hibrid, atât de criticat (și pe buna dreptate) tot de ministrul educației.

  4. >> cu prezența fizică de până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în respectivele clase terminale

    Astia au fost beti cand au scris asta?
    Jumatate din fiecare clasa? Jumatate din clase, intregi?
    Cu logica lor poate participa si un singur elev.

    Probabil au adoptat sistemul german si austriac „Wechselunterricht”.
    Acest sistem il puteau aplica pana acum fara sa mai inchida atat scolile. Dar idiotilor nu le poti cere sa fie nemti.

    1. În timp ce în majoritatea ţărilor europene şcolile erau deschise, aici erau închise. Acum se pare că e invers. Este important comportamentul elevilor (dar şi al dascălilor!!!) în data de 8 Martie. Nu hotărâtor, dar important. Lumea s-a cam săturat de restricţii; vrea să socializeze.

      Şi dacă, într-adevăr, s-a adoptat principiul Wechselunterricht din spaţiul germanofon, atunci ar putea să echilibreze puţin structura anului şcolar viitor. Nu e normal să existe 14 săptămâni de goană după note (aş putea spune bombardament de note, mai ales că termenul limită pentru teze e vinerea săptămânii 11); după vacanţa de Crăciun alte 14 săptămâni extenuante din cauza asteniei de primăvară şi, după vacanţa de primăvară, din nou bombardament de note, dat fiind faptul că termenul limită pentru tezele semestrului al doilea este vinerea săptămânii 31, iar tezele trebuie date după parcurgerea programei. Asta înseamnă aproape sigur săptămânile 29-31 în condiţiile în care vacanţa de primăvară e între săptămânile 28 şi 29. Să fie clar! Sărbătorile Pascale sunt importante – fără doar şi poate – dar învăţământul public e laic. Nu e normală fluctuaţia vacanţei de primăvară în funcţie de Paşte; dacă tot s-a optat pentru semestre inegale, măcar să se introducă vacanţa de vară la jumătatea semestrului lung, după a 24-a săptămână de şcoală, nu după a 28-a!! Eu, personal, consider că nu e nevoie de semestre; nu există nicio materie care să se încheie la jumătatea anului şcolar – spre deosebire de învăţământul superior unde da, sunt discipline care se încheie la sesiunea de iarnă.

      1. Nu este nici un Wechselunterricht. Este CampeanuUnterricht, Made in Romania, jumatate 2 saptamani in clasa, cealalta jumatate asculta streamingu’ facut de profesor in clasa. Cum ziceam, de la idioti nu ai ce sa ceri, nici macar copy-paste nu pot face.

        Bine macar ca dupa atat plexiglas se poate respecta distantarea sociala, complet ignorata pana acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Anca Petrache, director de formare în Ministerul Educației: OCDE ne-a sugerat să dezvoltăm foarte mult procesul mentoral. Formarea continuă trebuie să se bazeze pe încredere între cel care formează și cel care este format. Este altceva decât formarea inițială

Procesul de mentorat pentru formarea continuă a profesorilor este încurajat și chiar a fost recomandat Ministerului Educației de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), spune Anca Petrache, directorul…
Vezi articolul
Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a

PROIECT Media elevilor sub 7 la Evaluarea Națională și la BAC, criteriu pentru desfășurarea cu prioritate a programului de învățare remedială în școli și licee. Cum se face plata profesorilor implicați și care sunt responsabilitățile școlilor

Programul de învățare remedială se va desfășura cu prioritate în școlile cu media elevilor la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a și/sau examenul național de bacalaureat mai mică de 7,…
Vezi articolul

Ministerul Educației: 7069 de elevi au lipsit la proba scrisă de limba română la Evaluarea Națională 2024, număr similar cu cel de anul trecut / Un singur elev a fost eliminat din examen pentru tentativă de copiat

La proba scrisă de limba și literatura română la Evaluarea Națională 2024 nu s-au prezentat 7069 de elevi de clasa a VIII-a, adică 4,4% din totalul elevilor înscriși, anunță Ministerul…
Vezi articolul

Colegiul Național “Gheorghe Șincai” din București vrea să adopte modelul pilotat de Colegiul “Lazăr”, prin care elevii de clasa a XII-a merg doar 3 zile pe săptămână fizic la școală pentru materiile de BAC, în semestrul II / Proiectul de școală pilot „curăță” și orarul claselor IX-XI, organizând majoritatea disciplinelor pe module, nu pe tot anul

Colegiul „Gheorghe Șincai” își propune să preia modelul Liceului Gheorghe Lazăr din București, care în anul școlar 2021-2022 a aplicat un proiect pilot prin care în semestrul al II-a, elevii…
Vezi articolul

Taxe de școlarizare majorate „excesiv” la UBB începând cu anul universitar 2023-2024, fără consultarea studenților, acuză reprezentanți ai acestora / UBB justifică majorarea printr-un decalaj important între finanțarea de la buget și taxele de școlarizare

Organizația Studenților din Universitatea Babeș-Bolyai acuză conducerea Universității că a majorat „excesiv” taxele de școlarizare cu aproape 40 % în unele cazuri și nu s-a consultat cu reprezentanții studenților. „Spre exemplu,…
Vezi articolul

„Despre struțo-cămila numită titularizare”: Subalternii Ligiei Deca nu au avut curajul să-i spună că blocarea transferării profesorilor la altă școală în primul an după ce s-au angajat este o măsură care s-a dovedit greșită. Doar elevii au de suferit – Mihaela Popa, fost secretar de stat: Ne dorim politici publice reale, nu heirupisme

Fostul secretar de stat din Educație Mihaela Popa avertizează asupra unei decizii greșite introduse de ministrul Ligia Deca în noile Legi ale educației, cu efecte negative asupra elevilor. Noile legi…
Vezi articolul