BREAKING Situația scenariilor din școli: 312 școli și grădinițe sunt in scenariul roșu, cu 12 mai mult decât ieri

5.258 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Încă 12 unități de învățământ au intrat de ieri și până azi în scenariul roșu, potrivit ultimelor date anunțate de Ministerul Educației. Astfel, astăzi avem 312 grădinițe și școli care funcționează numai în sistem online, fără prezența copiilor la școală, în timp ce în scenariul galben avem astăzi cu 16 unități de învățământ mai mult, iar în scenariul verde, cu 28 mai puțin.

Datele prezentate vineri de Ministerul Educației:

  12.953 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

 4.391 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

– 312 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Totalul unităților de învățământ fluctuează în continuare în numărătoarea Ministerului Educației. Astfel, astăzi, la fel ca ieri, avem în total 17.656 de unități de învățământ preuniversitar la nivel național care au intrat în unul din cele trei scenarii. Pe 10 septembrie 2020 Ministerul Educației prezenta pe site-ul instituției și într-un comunicat de presă preluat de toate instituțiile mass-media, cifrele cu scenariile aprobate de comitetele pentru situații de urgență în școli, unde erau numărate în total 17.747 de unități de învățământ.

Pe 13 septembrie, ministrul Educației a anunțat în conferință de presă că sunt în total 17.600 de școli în România, în care erau aplicate diverse scenarii pentru începerea cursurilor. Se poate constata o diferență de 147 de unități de învățământ fațâ de prima raportare.

Față de începutul săptămânii au mai apărut 56 de școli, dar tot mai sunt 91 care lipsesc, față de raportarea din 10 septembrie.

Criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Foto: INQUAM Photos/ Octav Ganea

Citește și:
Scenariile în care funcționează școlile la nivel național, în prima săptămână de școală: 300 de unități de învățământ, în scenariul roșu


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Măsurile din programul de guvernare anunțate de premierul desemnat Ilie Bolojan: Reducerea cheltuielilor inutile, eliminarea privilegiilor, descentralizare, debirocratizare, digitalizare, prioritizarea investițiilor

Programul de guvernare al noii coaliții PSD-PNL-USR-UDMR-minorități, așa cum a fost conturat de Ilie Bolojan în urma ședinței Biroului Politic Național al PNL de duminică 22 iunie, include o serie…
Vezi articolul

Avocatul Poporului: măsurile propuse pentru reducerea costurilor cu transportul elevilor sunt insuficiente / Instituția cere Ministerului Educației să precizeze câți copii sunt beneficiari reali ai tichetelor sociale pentru sprijin educațional

Avocatul Poporului arată, printr-o adresă transmisă săptămâna aceasta Ministerului Educației, că reducerea cheltuielilor bugetare nu trebuie “să priveze copiii de o facilitate esențială a participării lor școlare” și că măsurile…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Atribuțiile noilor inspectori generali școlari, numiți directori ai DJIP, păstrate la secret de noul Regulament de Organizare, așa cum decisese fostul ministru Cîmpeanu în 2015 – draft / Ce atribuții aveau inspectorii școlari generali în ordinul de ministru inițial

Atribuțiile directorilor generali din viitoarele direcții județene, adică noile inspectorate școlare, vor fi stabilite în fișa postului și nu apar în proiectul de Regulament-cadru de organizare şi funcţionare a direcţiilor…
Vezi articolul