BREAKING Viabilitatea posturilor de profesori nu se mai stabilește la școală, ci de către inspectorate, iar profesorii care se titularizează în vara 2024 vor fi obligați să predea în școala în care au luat postul cel puțin un an școlar

57.407 vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Reguli noi în privința angajării profesorilor în școli, anunțate de Ministerul Educației. Instituția anunță că, potrivit ordinului de ministru care prevede condițiile mobilitate a personalului, trimis spre publicare în Monitorul Oficial, școlile nu mai pot stabili pe ce perioadă scot posturile la concurs. Metodologia a fost aprobată cu cea mai mare întârziere din istoria recentă, de regulă aceasta fiind publicată până acum în luna noiembrie a fiecărui an. Cea mai mare schimbare este faptul că viabilitatea posturilor nu se mai stabilește la școală, așa cum s-a întâmplat în ultimul deceniu, cel puțin.

Anunț al Ministerului Educației: Proba scrisă de la Titularizare 2024 va avea loc miercuri, pe 17 iulie, înscrierile încep pe 8 mai, iar inspecțiile pe 29 mai

Această viabilitate a posturilor, care înseamnă perioada pe care se poate încheia un contract de muncă pe acel post, va fi stabilită de acum de către inspectoratul școlar județean, anunță Ministerul Educației. Când viabilitatea unui post este de 4 ani sau mai mare, atunci acel post devine titularizabil, adică cel care este admis și repartizat în urma concursului încheie contract pe perioadă nedeterminată.

Reamintim, pe 5 august 2023, Ligia Deca, ministrul Educației, spunea într-un interviu publicat de Edupedu.ro că școlile, “mai ales din zonele considerate greu atractive”, nu scot posturile la concurs de teamă că se ocupă și apoi acei profesori pleacă: „Aici avem o problemă de sistem”, spunea oficialul.

„Cred că trebuie să găsim o modalitate prin care mai multe posturi, de care noi știm că ar putea fi viabile, să fie date în acest mod în școlile care au nevoie de ele”, a spus Ligia Deca.

O altă noutate anunțată pe 27 decembrie de Ministerul Educației, este obligația ca cei titularizați pe baza concursului din 2024 să nu mai poată să se detașeze de la școala la care au obținut postul pe parcursul anului școlar 2024-2025.

Articol în curs de actualizare

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


24 comments
  1. De ce nu se citesc comentariile de pe aceasta pagina?
    Întrebarea este> Cum scăpăm de corupția din acest sistem de Învățământ?
    Cum eliminam Inspectaoratele care sunt mana în mana cu directorii de scoli și care vor toți mita?
    Cum se poate ca un profesor, chiar și debutant sa fie dat la o parte, desi are toate studiile la zi cu facultate și cu specializare, cu încă 2 ani de Psihopedagogie ,sa nu fie trecut examenele, ca mai apoi, cei fără studii finalizate sa dea doar un interviu și sa iei aranjeze ca sa primească postul, în defavoarea celor care au terminat studiile deja?
    De ce mai dam examene? Nu am făcut facultate?
    Ar trebui sa fie luate în considerare în primul rând studiile și notele de gen BAC și Licența, și mai ales specializarea. Nu sa pui pe unul care nici măcar nu are facultate, in locul unuia care și-a dedicat 6 ani pentru studii.
    Apoi: De ce mai dați posturile libere pensionarilor?
    Sa nu mai predea după 60 de ani nici unul, sa faceți loc celor tineri.Noi din ce sa trăim dacă suntem efectiv înlăturați și făcuți de ras pentru ca nu ne trece nimeni examenul. Motivul fiind ca noi nu am învățat. Rusineeeeee!!!!!!!
    Toți profesorii care au fost înjosiți ar fi bine sa facă o petiție în toată țară și online, sa înlăturăm puterea inspectorilor și a directorilor din scoli , și sa se facă examene online ca la Școlile auto. Acolo nu vor mai putea sa facă nimic!
    Ne-am saturat de atâta nesimțire! Nu le convin salariile? Sa iasă în strada cum am ieșit și noi profesorii debutante, căci restul nu au ieșit. Directorii nu au făcut greva dar salariul li s-a mărit datorită celor care au ieșit în strada. Ca mai apoi, sa nu ne mai treacă nici examenele, căci am devenit periculoși pentru un sistem mafiot.

  2. La Cluj-Napoca avem deosebita neplacere sa urmarim neputinciosi cum un candidat cu nota 4,15 (cea mai mica) la examenul de titularizare obtine ore “cu dedicatie” din partea inspectoratului, prin prisma unui grad de rudenie cu un om politic influent. Ultimul din clasament ajunge sa predea la unele din cele mai bune licee din clasament. EXTRAORDINARA tara si institutii si oameni…

  3. Stimați colegi ( cadre didactice) vi se pare normal ca un profesor debutant cu studiile necesare să dea examenul național să ia nota 8 să primească repartiția în ședința publică iar directorul de școală să îi refuze angajarea pe motiv ca a făcut alte “aranjamente”. Știți cum a rezolvat problema Inspectoratul? Nu a rezolvat nimic, profesorul a rămas în afara sistemului.

  4. Un pas înainte este un început bun, sperăm domnilor secretari de stat ai ministerului Educației ca o să faceți ceva pentru a proteja cadrele didactice cu studii în domeniu care sunt pregătite și își doresc ca generațiile de copii trecute prin mâna lor să nu fie analfabeti functionali. O parte din cadrele didactice care vor să și facă datoria la catedra sunt batjocorite de directorii școlilor împreună cu cadrele didactice care au rădăcină acolo (de exemplu învățător care nu are nici măcar bacalaureatul își permite să jignească un cadru didactic și debutant fiind cu o notă mare la examenul național având 4 ani de facultate și 2 ani de master cu tot cu modulul psihopedagogic).
    Domnilor secretari de stat vă rog modificați legea, tăind atribuțiile directorilor de școală care se cred pe propria moșie, și dați o șansă cadrelor didactice debutante și celor cu experiență la catedra care doresc să-și facă meseria cu seriozitate pentru a da societății generația de mâine să fie pregătită și să fie mândri de ei.
    Cunosc mulți profesori care asta li este meseria dar le este groază să-și desfășoare activitatea în școlile unde domnii directori sunt slabi sau nu sunt capabili pentru a manageria instituția, de aceea se ajung la conflicte între cadre didactice.
    Vă felicit pentru un început de schimbare și doresc să nu vă opriți nu mai la atât.

  5. Doamne câtă nesimțire ce pretenții mai avem de la sistemul acesta de învățământ când directorii și primarii au ajuns să facă legea ce mai vorbim că se angajează persoane titulare pe posturi fără nici un concurs de titularizare sau județean fără nici o facultate în domeniu cu un simplu liceu sau cu o școală profesională pe post de limba română și mai avem și pretenții când ei sunt analfabeți și scot pe bandă rulantă analfabeti când totul este politic și toți sunt puși după cum le dansează după plăcerile lor

  6. Cred că problema este la depunerea dosarului de examen !!!!!! acolo , daca nu vor sa.l primească nu au șansa să intri in sistemul de educație.
    Desi, unii au competențe pentru i educație moderna , nu pot accesa posturi listate fffff ciudat și de neînțeles pe site uri sau liste alan..dala

  7. >>să găsim o modalitate prin care mai multe posturi, DE CARE NOI ȘTIM CĂ AR PUTEA FI VIABILE, să fie date în acest mod în școlile care au nevoie de ele

    De unde știți voi?! În secunda a doua a aplicării acestei aberații, colegiile naționale fie 1. nu vor mai scoate nicio oră, ca să nu ”riște” noi titulari fie 2. vor apărea instant posturi călduțe la clasele bune pentru pilele cui trebuie. Iar în celelalte școli… D-zeu cu mila.

    Ar putea fi viabile dacă CA al școlii NU le consideră viabile?! Adică, local, cei din școală au o imagine destul de clară a evoluției populației școlare (în special în rural). Trimite ISJ o pilă, pardon, un titular nou pentru că așa consideră ISJ, peste capul directorilor care nu-s tari pe poziții că nu-s pilele nimănui prin politică, și s-a rezolvat! Anul următor, la restrângere, pleacă primul fraier fără spate (nu pila, că respectivul a venit cu dosar beton și carnet de partid, acolo iese la pensie, dacă vrea).

    Dac-aș fi în situația asta, titular pe o catedră în restrângere în următorii doi-trei ani, aș da instantaneu în judecată ministerul pentru că 1. ISJ nu mai există, conform legii, iar amânarea prin OUG nu bate legea, 2. ISJ NU ARE abilitatea de a stabili viabilitatea postului, CA o are, în baza evoluției populației școlare pe care o trimite anual în vederea realizării rețelei școlare, 3. școlile erau descentralizate sau nu?

    Dar nu-i bai, să facem pepiniere de cadre de partid, să-i trimitem peste tot pe unde-i putem înghesui, să fie un mercato la ISJ-ul care ar trebui să fi dispărut de câteva luni deja, că la anul sunt alegeri, până atunci, să curgă banul!

    1. Aveți dreptate 100%!
      Asta e …descentralizarea atât de mult clamată de guvernanți….
      Atunci de ce mai sunt directorii angajatori dacă ISJ ul angajează pe cine vrea, cum vrea? Ce autoritate mai are directorul dacă noul titular vine cu pile de la inspectorat?

  8. Prea au facut directorii ciolanul mare.
    E randul inspectorilor, sunt si ei oameni nu?
    Dupa cativa ani o sa stabileasca viabilitatea primarii. Roata parca se invarte🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  9. BRAVO , dna ministru Ligia Deca .
    A inteles in sfarsit ca directorasii devenisera MOSIERI , pe mosia statului .

    Ei bine , cat timp mai exista inspectorate scolare , si concurs de titularizare fara sa fie fraudat , caci acum sunt camere peste tot , mai sunt sanse de dreptate .

    Se obisnuisera directorii , sa aduca in scoli pe cine vor ei , ca-i prietena , ca-i cumnatul , ca-i vecina , etc.
    Noi titularii devenisem oarecum sluga directorului .

    Foarte bine . Sa stie ca nu sunt de capul lor .
    BRAVO .

    1. Domnule…lăcătuș, că la nivelul acesta ați înțeles acest sistem, cum să aducă directorii oameni? Titularizarea e cu concurs național, iar suplinitorii iau posturile în ședință publică! E vorba de strategia de angajare, de evoluția populatiei școlare, etc… Sunt curios ce a-ți spune dacă vine un titular de la ISJ putere pe materia d-voastră, iar peste 2 ani directorașul de care ziceți că e… moșier, trebuie să-l țină pe celalalt, iar d-voastră să vă căutați…altă menghină….

      1. Dumneata, domnule director, vorbesti de domnul Lacatusu , dar dumnealui scrie corect si isi merita postul in invatamant mai bine decat dumneata care te lauzi cu o functie mai mare ;
        “a-ti” nu se scrie
        despartit in contextul dat ci se scrie “ati “

  10. Păi ce sa înțelegem din acest comunicat,că cei care sunt pe viabilitate,nu trebuie sa mai de-a titularizare pentru a deveni titularii sistemului???!

  11. De la desființare, la puteri sporite clicilor politice din inspectorate!! Ca la noi……nici în Africa!!
    Bătaie de joc cât cuprinde!!

    1. Sunteți Director de școală? Dacă sunteți sau nu, nu contează… v-ați pus întrebarea din ce cauză s-a ajuns aici? vi se pare corect ca profesori cu note peste 7.00 la examen să susțină anual acest calvar?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Marcel Ciolacu și Patriarhul Daniel / Foto: Sursa: Facebook.com/ Marcel Ciolacu

DOCUMENT Cultele religioase fac acum presiuni politice, direct la șeful PSD, Marcel Ciolacu, pentru eliminarea “diversității” și a “orientării sexuale” din legile educației / Solicită și ca Religia să fie disciplină opțională la Bac

Cultele religioase recunoscute în România îi transmit lui Marcel Ciolacu, atât în calitatea acestui ade lider PSD, cât și de președinte al Camerei Deputaților, solicitările lor de modificare a proiectelor…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ministerul Educației, despre examenul oral de Limba română de la Bacalaureat: “NU reflectă nivelul de stăpânire a limbii”. Regulile de admitere la facultate pentru minorități rămân neschimbate

Ministerul Educației anunță într-un răspuns pentru Edupedu.ro că nu schimbă regulile de admitere la facultate, master și doctorat, așa cum ceruse Avocatul Poporului, și că certificatul obținut de elevi la…
Vezi articolul