București: 8.307 elevi din învățământul de stat și 219 din privat nu au dispozitive pentru învățarea online. Manea: Am rugat primăriile să achiziționeze unitar la nivelul unui sector o platformă educațională și să doteze laboratoare multimedia

4219 citiri
Maria Stefania Manea / Foto: Facebook
În București, 8.307 elevi din învățământul de stat (3,6%) și 219 din învățământul particular (adică 1,17%) nu au dispozitive pentru învățarea online, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar adjunct Maria Manea. În ceea ce-i privește pe profesori, 106 (adică 0,75%) nu au nici măcar un smartphone care să le permită interacțiunea cu elevii, iar din sistemul privat 23 de profesori (însemnând 2,7%) nu au dispozitive, potrivit datelor colectate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Oficialul din cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) a declarat pentru Edupedu.ro că le-a cerut primăriilor de sector “ achiziționeze unitar la nivelul unui sector o platformă educațională. Adică platforma să înglobeze catalogul online, parte în care profesorii să poată intra în contact cu elevii, iar o astfel de platformă unitară pe sector va implica realizarea de conturi pentru fiecare profesor, pentru elevii, clasa în sine să devină un spațiu virtual în care să poată fi încărcate materiale”.

“Apoi i-am rugat să doteze niște laboratoare multimedia, care nu ar implica decât niște camere de filmat, cabine de filmat. Toată lumea vorbește despre uniformizare, dar nevoile școlilor sunt particulare”, a precizat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar adjunct Maria Manea.

Maria Manea, inspector școlar adjunct București, pentru Edupedu.ro:
  • “3,6% dintre elevii din învățământul de stat din București, adică 8.307 elevi, nu au dispozitive pentru învățarea online. 6.970, adică 3,1%, nu au conexiune la internet.
  • În sistemul privat de învățământ din Capitală sunt 219 elevi fără dispozitive (și aici vorbim de telefoane inteligente, tablete, laptopuri, calculatoare), adică 1,17%.
  • În ceea ce îi privește pe profesori, nu au dispozitive 106 (orice dispozitiv care să permită interacțiunea cu elevii, smartphone, calculator, etc.) profesori, adică 0,75% dintre profesorii din școlile bucureștene de stat. Nu au internet 92 de profesori, adică 0,6%.
  • Din sistemul privat, nu au dispozitive 23 de profesori, însemnând 2,7%, și nu au internet 9 profesori, însemnând 1 procent.
  • Săptămâna trecută am trimis o adresă tuturor primăriilor de sector, dar și primăriei generale care are în subordine doar școlile speciale, prin care le-am pus în vedere ce trebuie să asigure școlilor, din punct de vedere administrativ, dar și din punct de vedere educațional.
  • Administrativ trebuie să pună la dispoziția școlilor materialele igienico-sanitare, măști, dotarea cu aparate și dezinfectant pe holurile școlilor și în fiecare sală de clasă, și i-am rugat să-și asigure și niște stocuri, pentru că se vor întoarce elevii la pregătire și vor fi apoi examenele de susținut.
  • Cel mai important lucru este, însă, ce am rugat din punct de vedere educațional să asigure. Am zis că nu putem să impunem niciunei primării achiziționarea unei platforme anume, dar i-am rugat să achiziționeze unitar la nivelul unui sector o platformă educațională. Adică platforma să înglobeze catalogul online, parte în care profesorii să poată intra în contact cu elevii, iar o astfel de platformă unitară pe sector va implica realizarea de conturi pentru fiecare profesor, pentru elevii, clasa în sine să devină un spațiu virtual în care să poată fi încărcate materiale.
  • Apoi i-am rugat să doteze niște laboratoare multimedia, care nu ar implica decât niște camere de filmat, cabine de filmat. Toată lumea vorbește despre uniformizare, dar nevoile școlilor sunt particulare. Una e să predai la un liceu tehnologic și alta e să predai la Lazăr. Oricât ai încerca să realizezi toate lecțiile pentru nivelul mediu, îi neglijezi pe elevii care au nevoie de recuperare sau pe cei cu rezultate foarte bune. Deci am rugat să realizeze dotarea cu aceste lkaboratoare multimedia și, de asemenea, le-am pus în vedere să nu mai facă greșeala din Sectorul 5. Adică le-am spus să achiziționeze device-uri și să asigure internet doar elevilor din medii defavorizate, celor care nu au, pentru că nu interesează pe nimeni să le cumpere telefoane de 300 de lei elevilor care au deja dispozitive de milioane.

 

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii
  1. Nu mă refer la București în mod expres – UN ELEV care nu are mijloace tehnologice, în acest moment, pentru a participa la activități educaționale online, primește mâine un calculator/laptop/smartphone… în primul minut, doar pentru că (poate) a văzut o dată la școală, știe să-l utilizeze în mod eficient/corespunzător nevoilor pentru care i-a fost acordat? Nu e forțată această dotare cu aplicabilitate imediată? Nu avem nevoie de un plan de dotare, implementare, formare ?! Și pentru elevi și pentru cadrele didactice… Se dorește utilizarea platformelor ce pot fi urmărite centralizat cu ușurință …. au fost formați utilizatorii în acest sens? Au fost măcar înștiințați deschis/transparent despre aceste tehnici?

  2. Daca invatarea online se poate face la modul serios pe un smartphone, atunci lumea este cu capul in jos sau in pozitia strutului… Bagati-va mintile in cap! Invatarea online eficienta necesita resurse tehnice adecvate, PC, laptop sa minim tableta cu ecran de 10 inch, toate conectate la net! In plus, necesita cunoasterea in amanunt de catre toate cadrele didactice a metodicii invatarii online (neabordata pana acum in invatamantul preuniversitar) si platforme ce sa fie folosite unitar, alaturi de tone de resurse pentru toate disciplinele de studiu!

  3. Eu nu inteleg de ce nu a achizitionat de atatea saptamani chiar ministerul o platforma educationala pe care sa o poata folosi toate unitatile scolare din tara. Era sub controlul minsterului securitatea datelor, lucra toata lumea unitar, se puteau organiza activitatile si interfata dupa recomandari si poiate ar fi fost mai ieftin.
    In schimb scolile au fost lasate sa se descurce fiecare cum a putut sau stiut.
    In schimb ministerul s-a ”spalat pe maini” dand un ordin cu obligativitatea orelor pt elevi si profesori, fara sa-si puna problema si cu ce mijloace.
    Dar stiu cei din minister sa dea recomandari altora….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Suedia, țara cu peste 1.500 de morți din cauza COVID-19, nu a închis școlile și grădinițele. Educatoare româncă în Stockholm: Au calculat că 25% din personalul din spitale ar fi blocat, dacă ar trebui să stea acasă cu copiii care nu mai pot veni la școală sau la grădiniță

Suedia este țara europeană care încă nu a închis școlile și grădinițele. Au o rată foarte mare de decese și îmbolnăviri de COVID-19 – la ora publicării acestui articol erau…
Vezi articolul
Scoala Altfel - ce activitati ar trebui sa faca profesorii

Ungaria cere Comisiei Europene demararea procedurii de sancționare a Austriei din cauza noilor reguli privind alocațiile pentru copiii muncitorilor din alte țări UE

Guvernul Ungariei s-a adresat comisarului european Marianne Thyssen, responsabil pentru ocuparea forţei de muncă, afaceri sociale, competenţe şi mobilitatea forţei de muncă, pentru demararea procedurii de infringement împotriva Austriei din…
Vezi articolul