București: 8.307 elevi din învățământul de stat și 219 din privat nu au dispozitive pentru învățarea online. Manea: Am rugat primăriile să achiziționeze unitar la nivelul unui sector o platformă educațională și să doteze laboratoare multimedia

4.303 vizualizări
Maria Stefania Manea / Foto: Facebook
În București, 8.307 elevi din învățământul de stat (3,6%) și 219 din învățământul particular (adică 1,17%) nu au dispozitive pentru învățarea online, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar adjunct Maria Manea. În ceea ce-i privește pe profesori, 106 (adică 0,75%) nu au nici măcar un smartphone care să le permită interacțiunea cu elevii, iar din sistemul privat 23 de profesori (însemnând 2,7%) nu au dispozitive, potrivit datelor colectate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Oficialul din cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) a declarat pentru Edupedu.ro că le-a cerut primăriilor de sector „ achiziționeze unitar la nivelul unui sector o platformă educațională. Adică platforma să înglobeze catalogul online, parte în care profesorii să poată intra în contact cu elevii, iar o astfel de platformă unitară pe sector va implica realizarea de conturi pentru fiecare profesor, pentru elevii, clasa în sine să devină un spațiu virtual în care să poată fi încărcate materiale”.

„Apoi i-am rugat să doteze niște laboratoare multimedia, care nu ar implica decât niște camere de filmat, cabine de filmat. Toată lumea vorbește despre uniformizare, dar nevoile școlilor sunt particulare”, a precizat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar adjunct Maria Manea.

Maria Manea, inspector școlar adjunct București, pentru Edupedu.ro:
  • „3,6% dintre elevii din învățământul de stat din București, adică 8.307 elevi, nu au dispozitive pentru învățarea online. 6.970, adică 3,1%, nu au conexiune la internet.
  • În sistemul privat de învățământ din Capitală sunt 219 elevi fără dispozitive (și aici vorbim de telefoane inteligente, tablete, laptopuri, calculatoare), adică 1,17%.
  • În ceea ce îi privește pe profesori, nu au dispozitive 106 (orice dispozitiv care să permită interacțiunea cu elevii, smartphone, calculator, etc.) profesori, adică 0,75% dintre profesorii din școlile bucureștene de stat. Nu au internet 92 de profesori, adică 0,6%.
  • Din sistemul privat, nu au dispozitive 23 de profesori, însemnând 2,7%, și nu au internet 9 profesori, însemnând 1 procent.
  • Săptămâna trecută am trimis o adresă tuturor primăriilor de sector, dar și primăriei generale care are în subordine doar școlile speciale, prin care le-am pus în vedere ce trebuie să asigure școlilor, din punct de vedere administrativ, dar și din punct de vedere educațional.
  • Administrativ trebuie să pună la dispoziția școlilor materialele igienico-sanitare, măști, dotarea cu aparate și dezinfectant pe holurile școlilor și în fiecare sală de clasă, și i-am rugat să-și asigure și niște stocuri, pentru că se vor întoarce elevii la pregătire și vor fi apoi examenele de susținut.
  • Cel mai important lucru este, însă, ce am rugat din punct de vedere educațional să asigure. Am zis că nu putem să impunem niciunei primării achiziționarea unei platforme anume, dar i-am rugat să achiziționeze unitar la nivelul unui sector o platformă educațională. Adică platforma să înglobeze catalogul online, parte în care profesorii să poată intra în contact cu elevii, iar o astfel de platformă unitară pe sector va implica realizarea de conturi pentru fiecare profesor, pentru elevii, clasa în sine să devină un spațiu virtual în care să poată fi încărcate materiale.
  • Apoi i-am rugat să doteze niște laboratoare multimedia, care nu ar implica decât niște camere de filmat, cabine de filmat. Toată lumea vorbește despre uniformizare, dar nevoile școlilor sunt particulare. Una e să predai la un liceu tehnologic și alta e să predai la Lazăr. Oricât ai încerca să realizezi toate lecțiile pentru nivelul mediu, îi neglijezi pe elevii care au nevoie de recuperare sau pe cei cu rezultate foarte bune. Deci am rugat să realizeze dotarea cu aceste lkaboratoare multimedia și, de asemenea, le-am pus în vedere să nu mai facă greșeala din Sectorul 5. Adică le-am spus să achiziționeze device-uri și să asigure internet doar elevilor din medii defavorizate, celor care nu au, pentru că nu interesează pe nimeni să le cumpere telefoane de 300 de lei elevilor care au deja dispozitive de milioane.

 

 


4 comments
  1. Invatamantul privat e pe bani grei si atunci elevii nu isi permit un SMARTPHONE.?🤔 🤔 🤔

  2. Nu mă refer la București în mod expres – UN ELEV care nu are mijloace tehnologice, în acest moment, pentru a participa la activități educaționale online, primește mâine un calculator/laptop/smartphone… în primul minut, doar pentru că (poate) a văzut o dată la școală, știe să-l utilizeze în mod eficient/corespunzător nevoilor pentru care i-a fost acordat? Nu e forțată această dotare cu aplicabilitate imediată? Nu avem nevoie de un plan de dotare, implementare, formare ?! Și pentru elevi și pentru cadrele didactice… Se dorește utilizarea platformelor ce pot fi urmărite centralizat cu ușurință …. au fost formați utilizatorii în acest sens? Au fost măcar înștiințați deschis/transparent despre aceste tehnici?

  3. Daca invatarea online se poate face la modul serios pe un smartphone, atunci lumea este cu capul in jos sau in pozitia strutului… Bagati-va mintile in cap! Invatarea online eficienta necesita resurse tehnice adecvate, PC, laptop sa minim tableta cu ecran de 10 inch, toate conectate la net! In plus, necesita cunoasterea in amanunt de catre toate cadrele didactice a metodicii invatarii online (neabordata pana acum in invatamantul preuniversitar) si platforme ce sa fie folosite unitar, alaturi de tone de resurse pentru toate disciplinele de studiu!

  4. Eu nu inteleg de ce nu a achizitionat de atatea saptamani chiar ministerul o platforma educationala pe care sa o poata folosi toate unitatile scolare din tara. Era sub controlul minsterului securitatea datelor, lucra toata lumea unitar, se puteau organiza activitatile si interfata dupa recomandari si poiate ar fi fost mai ieftin.
    In schimb scolile au fost lasate sa se descurce fiecare cum a putut sau stiut.
    In schimb ministerul s-a ”spalat pe maini” dand un ordin cu obligativitatea orelor pt elevi si profesori, fara sa-si puna problema si cu ce mijloace.
    Dar stiu cei din minister sa dea recomandari altora….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Plan strategic pentru educația în domeniul STEM, pentru a remedia declinul performanțelor elevilor și lipsa profesorilor, prioritate a președintei Comisiei Europene Ursula von der Leyen în noul mandat

Un plan strategic pentru educația în domeniul STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), în limba română ȘTIM, al cărui obiectiv va fi remedierea declinului îngrijorător al performanțelor și a lipsei cadrelor…
Vezi articolul

Profesoara Irina Căpățînă: Nu pot să predau nimic din ce înseamnă literatură română la liceu fără să arunc un ochi și să-i direcționez pe elevi către un context istoric, către un context filosofic, către un context social și economic: Totul este un întreg, totul trebuie să se coordoneze

Profesoara Irina Căpățînă a vorbit pentru TVR Craiova despre apropierea elevilor de carte. „Eu, de pildă, la Literatură română, nu pot să predau nimic din ce înseamnă literatură română la liceu…
Vezi articolul

O învățătoare din județul Sibiu a organizat o școală de vară pentru copii din familii monoparentale: Mă dedic lor, fiind și eu un părinte care își crește singur copiii și am speranța că ideea mea va fi preluată și de alte cadre didactice din țară

La Școala Gimnazială „Georg Daniel Teutsch” din Agnita, judetul Sibiu s-a organizat o școală de vară pentru 15 copii crescuți de un singur părint, la începutul lunii iulie. Proiectul aparține…
Vezi articolul