Bullying-ul elevilor, în sarcina directorilor de școli: proiect guvernamental prin care conducerea școlilor va fi obligată să prevină umilirea copiilor

Un proiect de lege inițiat de Ministerul Muncii introduce obligativitatea pentru conducerea școlilor și liceelor de a modifica regulamentele școlare astfel încât să cuprindă măsuri pentru prevenirea manifestărilor agresive ale copiilor.

Proiectul legislativ cere ca în Legea 272/2004 privind drepturile copilului să se introducă următoarele prevederi:

”(21) Copiii, părinții, cadrele didactice, personalul didactic auxiliar și cel administrativ au obligația de a menține un climat pozitiv și incluziv în orice unitate de învățământ, care să permită tuturor copiilor să fie respectați și acceptați.
(22) Conducerea fiecărei unități de învățământ are obligația de a include în regulamentul școlar propriu, măsuri menite să prevină comportamentele agresive, de excludere, de luare în derâdere, de umilire a copiilor și a oricărei alte forme de violență în școală, între copii sau între adulți și copii, inclusiv a bullying-ului și a cyberbullying-ului.”

Mai mult, proiectul va obliga atât Ministerul Educației, cât și inspectoratele școlare și școlile în sine, să prevină și să combată comportamentele agresive în unitățile de învățământ.

Modificările legislative vin pe fondul unui număr crescând de plângeri depuse de părinți sau organizații neguvernamentale la adresa comportamentelor agresive ale unor profesori sau ale unor elevi la adresa altor copii.

Proiectul urmează să fie discutat de guvern și, dacă este adoptat, va fi transmis Parlamentului pentru dezbatere și vot.

Foto: Pixabay.com

3 comentarii
  1. Duceți-vă copiii la sporturi sporturi de contact si rezolvați aceasta problema mult mai simplu. Eu asa am facut cu copilul meu inca de la gradinita si nu am astfel de probleme. Evitati karate sau mai stiu eu ce aberatii de autoaparare. Duce-ti-I la Box, Lupte, judo, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Doru Căstăian, despre învățarea de profunzime și cea de suprafață: Dragi părinți, nu vă amăgiți că manipularea unei tablete înseamnă precocitate. Faceți-vă timp să discutați cu copiii, să le răspundeți serios la întrebări

Învățarea superficială este învățarea care “se adresează procesării de nivel inferior (de pildă, memorarea și reamintirea unor factori, acceptarea pasivă a unor informații, ignorarea tiparelor sau cauzalităților profunde) care nu…
Vezi articolul