Bullying-ul în școli, fenomen tratat mult în online, sporadic în celelalte media, într-o perioadă cu multe discuții publice pe tema violenței și a abuzurilor în școli – monitorizare de presă

429 de vizualizări
Foto: © Marmogar | Dreamstime.com
Fenomenul bullying-ului în școli a fost reflectat într-o măsură relativ redusă în media din România, atrăgând interesul presei mai ales în online, într-o perioadă în care numeroase subiecte legate de această temă au aprins dezbaterile publice, potrivit unei monitorizări realizate de compania mediaTRUST.  Aceata arată că în online au apărut majoritatea covârșitoare a materialelor publicate, cu un interes relativ restrâns pe posturile TV.

Astfel, pe parcursul a două săptămâni (20 aprilie – 3 mai), au fost identificate  circa 850 de materiale de presă, dintre care aproape 700 doar în presa online și social media. 

  • Ce înseamnă aceste numere? Pentru a da măsura interesului din presă pentru tema bulling-ului în școli, mediaTRUST menționează acoperirea oferită unui alt subiect – ChatGPT: platforma de inteligență artificială a avut parte, în aceeași perioadă, de o acoperire mediatică mult mai mare: peste 1.600 de  materiale doar în mediul online și social media.

Pe de altă parte, analizând datele de audiență ale materialelor existente, agenția de monitorizare apreciază că subiectele au ajuns, în medie, cel puțin o dată în atenția fiecărui român, în decursul celor două săptămâni (circa 20,3 milioane de contacte).

Materiale despre bullying în presă:
  • Mediul online și social media: 694 materiale (cele mai multe pe Adevarul.ro și Edupedu.ro)
  • TV: 91 de materiale (cele mai multe pe Digi 24, B1 TV și Prima TV)
  • Radio: 34 de materiale (cele mai multe pe Radio România Actualități și Digi FM)
  • Presă scrisă: 29 de materiale

Situația se face simțită într-o perioadă în care în dezbaterea publică s-au aflat numeroase subiecte pe teme legate într-un fel sau altul de bullying, după cum notează și autorii monitorizării:

  • Problema exmatriculării elevilor în situații grave (cu posibilitatea reînscrierii), suspendării temporare sau pierderii bursei școlare, măsură introdusă în proiectul legii învățământului preuniversitar, în Parlament.
  • Reacțiile față de această măsură, precum nemulțumirea Consiliul Național
  • Alte măsuri anti-bullying introduse prin proiectele de legi ale educației sau prin alte decizii ale autorităților.
  • Situația în care unii elevi au umilit o profesoară în timpul orei
  • Cazul unui elev care a fost supus unei hărțuiri continue de către colegi, profesori și conducerea școlii. 

MediaTrust notează că “există și materiale pozitive despre eforturile unor organizații și instituții de a promova educația împotriva bullying-ului, precum Organizația Salvați Copiii care ține ore despre discriminare, bullying și drepturile copilului, în 200 de școli din România”.

Potrivit analizei citate, numărul relativ scăzut al materialelor pe tema bullying-ului “poate indica o posibilă subestimare a importanței acestei probleme în rândul societății, dar și importanța ca acest fenomen să primească mai multă atenție din partea mass-mediei, prin promovarea discuțiilor și dezbaterilor publice și prin furnizarea de informații utile și soluții pentru prevenirea și combaterea acestuia.”

Photo © Marmogar | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Ar fii bine dacă s-ar lua masuri împotriva buligului în scoli mai se când este vorba despre copii cu certificat de ces sa nu ie abuzați fizic și psihic

    1. Matale mai trebuie să iei ceva lecții de limba română înainte de a începe să scrii comentarii . . .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele elevilor să devină indicator de calitate pentru școli, să fie introduse standarde pentru managementul educațional și evaluarea școlilor să se concentreze pe zonele care au cea mai mare nevoie – printre măsurile propuse de OCDE pentru reforma evaluării unităților de învățământ

Rezultatele elevilor ca indicator de calitate al școlii, standarde pentru practici de predare incluzive, descriptori pentru calitatea practicilor de predare, manuale pentru evaluatori și sprijin pentru directori: toate acestea se…
Vezi articolul

INTERVIU Engleza predată la școală trebuie gândită la pachet cu alte competențe, pentru nevoile elevilor care o vor învăța peste 5-10 ani, nu pentru cei care au învățat-o acum 10 ani – Mina Patel, coordonatoare a unui studiu despre „Viitorul limbii engleze” / Diluarea ideii de profesor „vorbitor nativ” și schimbarea nevoilor de vorbire a englezei pentru tineri și angajatori  

„Lumea mă tot întreabă, îi va înlocui tehnologia pe profesorii de limba engleză? Nu, nu o va face. Nimic nu îi poate înlocui”, dar munca lor trebuie să se schimbe…
Vezi articolul

Educația românească, sub bisturiul OCDE într-o analiză economică a situației din țară: stagnare la un nivel redus în ultimii ani, nivelul analfabetismului ar putea crește / “România Educată” – doar un “prim pas” pentru nevoile de reformă reală în domeniu

Performanța educației românești a stagnat la un nivel scăzut în ultimii ani și riscă să se deterioreze și mai mult din cauza crizei Covid-19, afirmă Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare…
Vezi articolul

Tragedia triajului. Despre etica alocării resurselor medicale limitate în timpul COVID-19 – Alexandru Volacu, conferențiar la Facultatea de Administrație și Afaceri a Universității din București

Analiza este semnată de Alexandru Volacu, conferențiar universitar la Facultatea de Administrație și Afaceri din cadrul Universității din București, cadru didactic asociat la Facultatea de Administrație Publică din cadrul SNSPA…
Vezi articolul

Bursele de merit „Ligia Deca” pentru medii școlare de 1, 2, 3 și 4 nu vor mai fi acordate din septembrie 2024. Dispar cele peste 8.500 de burse de merit pentru medii sub 5, pentru care elevii încasează anul acesta 450 de lei pe lună dintr-o gafă a ministrului

Premiera înregistrată de educația din România și semnalată de Edupedu.ro în noiembrie 2023 și-a dovedit falimentul 5 luni mai târziu: este vorba despre bursele de merit „Ligia Deca”, pentru elevii…
Vezi articolul
Daniel David

EXCLUSIV Noul ministru al Educației și Cercetării anunță că va propune indicatori de performanță „pentru a crește veniturile cadrelor didactice performante”. Daniel David vorbește despre „o sinergie între salarizarea din mediul educațional cu cea din sănătate”: Anul viitor se va lucra la legea salarizării unitare

Noul ministru al Educației și Cercetării anunță într-un interviu acordat Edupedu.ro că „până imediat după alegerile prezidențiale” va veni în zona preuniversitară cu „propunerea de indicatori de performanță pentru a…
Vezi articolul