Bullying-ul în școli, fenomen tratat mult în online, sporadic în celelalte media, într-o perioadă cu multe discuții publice pe tema violenței și a abuzurilor în școli – monitorizare de presă

429 de vizualizări
Foto: © Marmogar | Dreamstime.com
Fenomenul bullying-ului în școli a fost reflectat într-o măsură relativ redusă în media din România, atrăgând interesul presei mai ales în online, într-o perioadă în care numeroase subiecte legate de această temă au aprins dezbaterile publice, potrivit unei monitorizări realizate de compania mediaTRUST.  Aceata arată că în online au apărut majoritatea covârșitoare a materialelor publicate, cu un interes relativ restrâns pe posturile TV.

Astfel, pe parcursul a două săptămâni (20 aprilie – 3 mai), au fost identificate  circa 850 de materiale de presă, dintre care aproape 700 doar în presa online și social media. 

  • Ce înseamnă aceste numere? Pentru a da măsura interesului din presă pentru tema bulling-ului în școli, mediaTRUST menționează acoperirea oferită unui alt subiect – ChatGPT: platforma de inteligență artificială a avut parte, în aceeași perioadă, de o acoperire mediatică mult mai mare: peste 1.600 de  materiale doar în mediul online și social media.

Pe de altă parte, analizând datele de audiență ale materialelor existente, agenția de monitorizare apreciază că subiectele au ajuns, în medie, cel puțin o dată în atenția fiecărui român, în decursul celor două săptămâni (circa 20,3 milioane de contacte).

Materiale despre bullying în presă:
  • Mediul online și social media: 694 materiale (cele mai multe pe Adevarul.ro și Edupedu.ro)
  • TV: 91 de materiale (cele mai multe pe Digi 24, B1 TV și Prima TV)
  • Radio: 34 de materiale (cele mai multe pe Radio România Actualități și Digi FM)
  • Presă scrisă: 29 de materiale

Situația se face simțită într-o perioadă în care în dezbaterea publică s-au aflat numeroase subiecte pe teme legate într-un fel sau altul de bullying, după cum notează și autorii monitorizării:

  • Problema exmatriculării elevilor în situații grave (cu posibilitatea reînscrierii), suspendării temporare sau pierderii bursei școlare, măsură introdusă în proiectul legii învățământului preuniversitar, în Parlament.
  • Reacțiile față de această măsură, precum nemulțumirea Consiliul Național
  • Alte măsuri anti-bullying introduse prin proiectele de legi ale educației sau prin alte decizii ale autorităților.
  • Situația în care unii elevi au umilit o profesoară în timpul orei
  • Cazul unui elev care a fost supus unei hărțuiri continue de către colegi, profesori și conducerea școlii. 

MediaTrust notează că “există și materiale pozitive despre eforturile unor organizații și instituții de a promova educația împotriva bullying-ului, precum Organizația Salvați Copiii care ține ore despre discriminare, bullying și drepturile copilului, în 200 de școli din România”.

Potrivit analizei citate, numărul relativ scăzut al materialelor pe tema bullying-ului “poate indica o posibilă subestimare a importanței acestei probleme în rândul societății, dar și importanța ca acest fenomen să primească mai multă atenție din partea mass-mediei, prin promovarea discuțiilor și dezbaterilor publice și prin furnizarea de informații utile și soluții pentru prevenirea și combaterea acestuia.”

Photo © Marmogar | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Ar fii bine dacă s-ar lua masuri împotriva buligului în scoli mai se când este vorba despre copii cu certificat de ces sa nu ie abuzați fizic și psihic

    1. Matale mai trebuie să iei ceva lecții de limba română înainte de a începe să scrii comentarii . . .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Luminita Corneanu / Foto: Facebook.com/De basm

Scriitoarea Luminița Corneanu: Ideea de identitate apare de 12 ori în programa de română pentru clasa a IX-a propusă de Minister. Spre comparație, în programa în vigoare apare o singură dată. Îți vine să întrebi „cine v-a lucrat aici”? Ce s-a întâmplat între 2009 și 2025?

Scriitoarea Luminița Corneanu, directoarea artistică a primului festival de literatură pentru copii din România, atrage atenția asupra filonului „identitar” care apare explicit în noua programă școlară de Limba română pusă…
Vezi articolul

Analfabetismul funcțional este problemă de securitate națională, avertizează ministrul Daniel David: Lipsa de alfabetizare științifică a peste 40% dintre români și faptul că avem 3 Românii antagonizate pun la risc statul pe care îl avem. Avem România tradițională, România antisistem și România euroatlantică

Analfabetismul funcțional este o problemă de securitate națională, avertizează ministrul Daniel David. Ministrul Educației și Cercetării a prezentat duminică, de la tribuna Consiliului Naţional al PNL, o diagnoză a României…
Vezi articolul

DOCUMENT Registru Matricol Unic în care sunt înregistrați toți studenții din România a funcționat fără politici antivirus, fără proceduri de recuperare în caz de dezastru și fără strategie IT – raport al Curții de Conturi / Asemenea politici au început să fie elaborate abia în timpul auditului Curții

Registrul Matricol Unic al Universităților din România, în care sunt înregistrați toți studenții și care „ar trebui să asigure un control riguros al diplomelor din învățământul universitar”, până când va…
Vezi articolul