Călin Băluţoiu, profesor de istorie: Nu poți să predai Renașterea fără să-i arăți copilului un tablou de Leonardo da Vinci sau o sculptură a lui Michelangelo Buonarroti. Istoria nu se rezumă doar la date. Nu despre asta este vorba

8.663 de vizualizări
Călin Băluţoiu
Foto: Călin Băluţoiu – captură TVR Craiova / Facebook
„Nu poți să predai Renașterea fără să-i arăți copilului un tablou de Leonardo da Vinci sau o sculptură a lui Michelangelo Buonarroti”, a declarat Călin Băluțoiu, profesor de Istorie la Liceul Tehnologic „Petrache Poenaru” din Bălcești, la emisiunea Educație 9 de la TVR Craiova. Acesta a spus că „istoria nu se rezumă doar la date”. „Este vorba despre cauzalitatea dintre evenimente, despre a avea un punct de vedere, despre a putea să faci o argumentare pe baza unor lecții care se leagă”, potrivit cadrului didactic.

„Eu am înțeles de când am intrat în învățământ că este necesar să ne adaptăm, iar în situația actuală tehnica este inevitabilă. Nu putem lucra fără tehnică. De exemplu, nu poți să predai Renașterea fără să-i arăți copilului un tablou de Leonardo da Vinci sau o sculptură a lui Michelangelo Buonarroti, fără să-l plimbi, de exemplu, prin atelierul Atelierul lui Da Vinci”, a povestit profesorul.

Călin Băluțoiu a vorbit și despre impactul vizual asupra elevilor: „Există metode extraordinare acum, iar noi ne-am dezvoltat prin cursuri, precum CRED, pe aceste mijloace tehnice, mai ales în perioada pandemiei, și le folosim cu brio. În momentul în care impactul vizual și auditiv apare în fața elevului, acesta este fascinat și l-ai câștigat. Atunci, istoria nu se rezumă doar la date. Nu despre asta este vorba. Este vorba despre cauzalitatea dintre evenimente, despre a avea un punct de vedere, despre a putea să faci o argumentare pe baza unor lecții care se leagă.”

Aceasta a mai spus că nu se mai merge acum pe învățarea mecanică a unor date:

„Nu se mai merge acum pe învățarea mecanică a unor date, ci pe încadrarea în perioadă, pe puterea de a te exprima referitor la un anumit eveniment istoric sau proces istoric. Lucrurile s-au schimbat în bine. Da, eu am fost adeptul inovației și în momentul de față sunt foarte încântat, pentru că la noi la Bălcești s-a făcut foarte multă treabă”.

Cadrul didactic a mărturisit că trebuie să existe respect între profesori și elevi, „apoi este foarte simplu să predai”:

„Eu cred că harul este înnăscut. Pentru orice meserie, trebuie să ai înclinație, altfel este dificil să o practici, iar această meserie de dascăl este una dintre cele mai frumoase din lume. Harul îl ai în tine, tehnicile se învață, dar, în primul rând, trebuie să existe respect între tine, ca profesor, și elev, indiferent ce vârstă are. Dacă oferi respect, primești respect, iar apoi este foarte simplu să predai.”

Citește și:
Copiii au dreptul de a fi tratați cu respect de profesori și de a fi informați asupra drepturilor lor, prevedere nouă în Legea pentru protecția și promovarea drepturilor copilului
Ligia Deca: Autoritatea cadrului didactic se construiește și prin atitudinea pe care familia o are față de școală. Îndemn familiile să vorbească cu respect despre profesori

2 comments
    1. Respectul trebuie sa vina si din parte elevilor,parintilor,directorilor și înspectorilor nu numai din partea profesorilor și trebuie să înlocuiască actuala anarhie și violența din scoli.Elevii trebuie să învețe că au și îndatoriri si. responsabilități nu numai drepturi.Sanctiunile trebuie sa fie mult mai severe.Elevii care se prefac că se crizează in fața unor nuduri renascentiste au telefoanele,tabletele și laptopurile pline ochi de filme pentru adulți .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Nicolae Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat se laudă cu “cel mai ambiţios program de aducere în România a cercetătorilor de top”: Ne mândrim cu tinerii noştri olimpici internaţionali, spune Ciucă

Premierul Nicolae Ciucă a spus la forumul “România Viitorului” organizat la Universitatea Politehnică din Bucureşti că “cercetarea şi inovarea trebuie să devină motoarele principale pentru dezvoltarea economiei româneşti”, scrie Agerpres.…
Vezi articolul

Programul de consolidare a școlilor în risc de prăbușire la cutremur a fost publicat în Monitorul Oficial, fără lista clădirilor / Ministerul Educației va transmite Ministerului Dezvoltării lista acestora, în cel mult două săptămâni

Programul național „Școli sigure și sănătoase” a fost aprobat prin ordonanța de urgență nr. 7 din 1 martie, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial. Acest program este coordonat de Ministerul…
Vezi articolul

Andrea Ghez, a patra femeie din istorie laureată a Premiului Nobel pentru Fizică: Astăzi simt o mai mare pasiune pentru partea didactică a muncii mele. E atât de important să convingem generațiile mai tinere în privința capacității lor de a pune întrebări și de a gândi

Andrea Ghez, unul dintre cei trei câștigători ai Premiului Nobel pentru Fizică pe 2020 anunțați marți, a spus în scurtele declarații oferite în cadrul ceremoniei de la Stockholm că “astăzi…
Vezi articolul