Dezbaterea Educația digitală asimptomatică, organizată de Edupedu.ro – World Vision România

Care este eficiența educației digitale și a testărilor standardizate? Dragoș Iliescu, “creator” de subiecte pentru testări internaționale OECD, discută marți, LIVE de la 17:20, despre viitorul școlii digitale

1.200 de vizualizări
Dragoș Iliescu, la cea mai importantă dezbatere privind educația digitală în România, organizată de Edupedu.ro și World Vision România marți, 23 martie
Ce înseamnă învățământul digital și în ce formă s-ar putea regăsi el în anul școlar următor, alături de școala clasică, pentru a avea eficiență în învățare? Există evaluări școlare digitale de încredere? Cum poate fi prevenită frauda, în școala digitală? Care este practica internațională în testare standardizată și ce am putea importa? Despre toate aceste subiecte vom discuta marți, LIVE de la 17:20, cu profesorul Dragoș Iliescu, directorul Școlii Doctorale de Psihologie de la Universitatea din București, expert în psihometrie, colaborator OECD la parte din testările internaționale și fost președinte al Comisiei Internaționale de Testare.

Este importantă pentru educație menținerea unei componente digitale, indiferent de parcursul pandemiei COVID-19? Cum își pot antrena copiii mintea, astfel încât să atingă abilitățile necesare integrării cu succes într-o societate dezvoltată tehnologic, dar fără a învăța pe de rost rețete și șabloane aplicabile numai în examene?

Educația online și digitală, atât cât au fost în cei doi ani școlari afectați de pandemie, este reversibilă? Ce trebuie menținut din experiența anului trecut? Care sunt concluziile de etapă cu privire la nivelul de alfabetizare funcțională a elevilor care au accesat testele de evaluare standardizată privind literația?

Despre toate aceste subiecte vom discuta marți, 23 martie, de la 17:20, cu Dragoș Iliescu – profesor universitar și director al Școlii Doctorale de Psihologie în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București. Expert în psihometrie, ramură a psihologiei care se ocupă cu testarea și măsurarea psihologică, Iliescu este colaborator OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, instituția internațională care organizează inclusiv testările PISA – N. Red.) la parte din testările internaționale, este președintele Diviziei de Evaluare și Apreciere Psihologică din cadrul IAAP (International Association of Applied Psychology). A fost președinte al Comisiei Internaționale de Testare (ITC) și președintele Asociației de Psihologie Industrială și Organizațională (APIO).

Dragoș Iliescu este fondatorul primei platforme de testare standardizată (BRIO) pe care elevii își pot verifica cunoștințele la Matematică și Limba română, pentru toate clasele, primind la final un raport care le arată câte ore de lucru trebuie să depună până la atingerea competenței prevăzute în programa școlară.  

Iliescu a fondat și compania Test Central, cel mai mare publisher de teste psihologice din România, precum și grupul Psyence.

Amintim că OECD a amânat pentru 2022 testarea de anul acesta, iar România va susține atunci, pentru prima dată în istoria națională, testarea PISA în format digital, la fel cum o fac an de an 72 de țări participante. Țara noastră a fost, la testele PISA 2018, printre cele doar 8 țări care au dat testul PISA pe hârtie.

Înscrieri: Cei care vor să participe activ la conferință se pot înscrie prin acest formular special, ușor de completat, prin care participanții pot pune întrebări invitaților. De asemenea, vă încurajăm să ne transmiteți prin intermediul formularului și alte teme de interes pentru dumneavoastră. Răspunsurile vor fi primite în timpul conferinței sau în perioada imediat următoare.

Agenda integrală a dezbaterii Educația digitală asimptomatică

15:00 – 15:10 Deschidere eveniment: Raluca PANTAZI, publisher Edupedu.ro și Mihaela NABĂR, director executiv World Vision România

15:10 – 15:50 Dezbatere cu Sorin Mihai CÎMPEANU, ministrul educației și Ligia DECA, consilier prezidențial pe educație – Pe 11 martie s-a împlinit 1 an de la prima închidere a tuturor școlilor din România, în pandemie. Cum va arăta educația digitală în anul școlar 2021-2022? Va fi școala digitală “noul normal” după pandemie? Ce se întâmplă cu tehnologia cumpărată în această perioadă? 

15:50 – 16:30 Daniel DAVID, rector, Universitatea Babeș – Bolyai, președinte Consiliul Național al Rectorilor și Mircea MICLEA, psiholog, prof. univ. dr. Universitatea Babeș – Bolyai – Cum pregătim viitorii profesori, în universitate, prin masteratul didactic, pentru școala digitală? Ce înseamnă predare în format digital? Ce competențe ar trebui să aibă elevii, de-acum înainte?

16:30 – 16:40 Mihaela NABĂR, director executiv, World Vision România – Şcoala online a apărut în România offline. Lecţiile învăţate în pandemie pentru copiii din satele noastre: ce au câştigat, ce au pierdut şi cum mergem mai departe? 

16:40 – 16:50 Angela GALEȚA, director, Fundația Vodafone România – Provocările educației digitale

16:50 – 17:00 Maria METZ, deputy CEO, vicepreședinte, NTT DATA Romania – Așteptările angajatorului din industria IT și tehnologie: competențele necesare și proiecte educaționale dezvoltate 

17:00 – 17:10 Ionuț STANIMIR, director marketing și comunicare, BCR – Educația digitală – cum ajută tinerii antreprenori accelerarea digitalizării din școli

17:10 – 17:20 Marilena IONAȘCU, Education Manager, Microsoft România  – Microsoft for education

17:20 – 17:30 Dragoș ILIESCU, psiholog, fondator BRIO – Se poate standardiza testarea elevilor în școala românească? Cât de eficientă este școala digitală? Ce trebuie menținut din experiența anului trecut? Studiu de caz: Brio Challenge

17:30 – 17:40 Raluca NEGULESCU-BALACI, director executiv, UiPath Foundation –Sărăcia digitală din sistemul educațional din România; modele de intervenție pe termen lung

17:40 – 17:45 Concluzii

Citește și:
Conferința online – Educația digitală asimptomatică, marți, 23 martie de la 15:00: Sorin Cîmpeanu, Ligia Deca, Mircea Miclea, Daniel David și Dragoș Iliescu, despre soarta digitalizării educației

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Azi e echinocțiul de primăvară. „Anotimpurile se formează datorită apropierii de Soare a Pământului”, asta învață copiii de clasa a IV-a din două manuale, aprobate și publicate de Ministerul Educației pe manuale.edu.ro

Anotimpurile se formează datorită apropierii sau depărtării de Soare a Pământului, potrivit celor două manuale de Științele Naturii pentru clasa a IV-a, ambele ale aceleiași edituri, dar scrise de autori…
Vezi articolul

Suma forfetară pentru naveta elevilor nu e exceptată de la calculul veniturilor pentru familiile sărace care au nevoie de ajutoare sociale / Amendament depus în Parlament pentru corectarea situației, în urma intervenției Avocatului Poporului, la apelul Asociației Elevilor din Constanța

Suma forfetară primită pentru cheltuielile de transport de elevii care fac naveta nu este exceptată de la calculul venitului minim garantat, ceea ce înseamnă că beneficiile sociale pe care le…
Vezi articolul

Înscrieri în programul gratuit CODE Kids pentru copiii între 10-14 ani. Cursuri de programare care se adresează elevilor cu note medii sau chiar sub medie / Directorul programului: Sunt județe în care părinții spun că nu își lasă copiii pentru că aceștia oricum ar sta prea mult să se joace la calculator și că ar avea foarte multe teme

Copiii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani se pot înscrie până pe 31 martie la cursuri gratuite de programare în cadrul proiectului CODE Kids, care se desfășoară în…
Vezi articolul