Câte 30 de bănci în fiecare clasă, ușile vor fi deschise și în timpul orelor, soluțiile pentru a învăța în schimburi propuse de directorul unei școli din Tecuci

15.046 de vizualizări
Foto: © Boris Djuranovic | Dreamstime.com
Câte 30 de bănci în fiecare clasă, iar ușile vor fi deschise și în timpul orelor – sunt doar două dintre soluțiile pentru a învăța în schimburi, propuse de Cristian Stănilă, directorul Școlii Gimnaziale ”Iorgu Iordan”, din Tecuci. Scenariul ales de acesta pentru reluarea cursurilor este cel mixt, în care elevii învață și față în față, și online, potrivit planului publicat de Asociația pentru Valori în Educației (AVE), directorul Stănilă fiind „proaspăt absolvent al Academiei de Leadership”, un program de mentorat pentru managerii unităților de învățământ.

„Colectivul de la Tecuci optează pentru un scenariu mixt, cursuri fizice și cursuri online, orele de la clasă fiind transmise live pentru ca elevii care învață de acasă să poată participa”, scriu cei de la AVE pe Facebook.

Clasele vor fi împărțite în două, iar jumătate dintre elevii unei clase vor învăța timp de o săptămână online, după care vin la școală și fac cursuri clasice, iar ceilalți trec în online, potrivit obiectivelor din planul citat.

Școala din Tecuci are maximum 31 de elevi într-o clasă, iar clasa cu cel mai redus număr de elevi are 21. Până pe 4 septembrie au fost așezate în fiecare clasă câte 30 de bănci.

„Așezarea băncilor destinate elevilor cu respectarea distanței fizice de 1 metru între elevi sau dotarea băncilor cu separator în situația în care distanțarea fizică nu poate fi asigurată” – este prevederea Ministerului.

Directorul a adaptat această cerință astfel: „Așezarea pupitrelor individuale pe 5 rânduri a câte 6 bănci, rezultând 30 de bănci/clasă” – 15 vor fi marcate special pentru elevii din învățământul primar, care vor învăța în schimbul 1 (8-12) și 15 pentru învățământul gimanzial – în schimbul 2 (13-19).

Iată și explicațiile adoptării acestei forme de organizare a clasei:

  • „Spațiul clasei nu permite aranjarea pupitrelor respectându-se distanțarea de 1 metru între elevi;
  • Separatoarele din plexiglas costă mai mult decât 1 pupitru și unitatea de învățământ nu dispune de resursele necesare pentru a dota cele 480 pupitre cu separatoare;
  • Personalul de îngrijire (3 îngrijitoare) nu ar avea timpul fizic pentru a dezinfecta în intervalul 12:00-13:00 (schimbul de cicluri de învățământ) toate pupitrele și spațiile scolare;
  • Având în vedere situațiile menționate anterior și scenariul propus pentru desfășurarea cursurilor, clasa va fi amenajată cu 30 pupitre, 15 vor fi marcate cu bulină albastră și utilizate de către elevii de la învățământul primar și 15 bănci vor fi marcate cu bulină galbenă și vor fi utilizate de elevii de la ciclul gimnazial. Pupitrele vor fi intercalate (1 primar – 1 gimnazial – 1 primar…) și în acest mod se va asigura și distanțarea de 1 metru
    între elevi.

„Fiecare clasă este dotată cu laptop, videoproiector și cameră web pentru transmiterea lecțiilor live și participarea activă a grupelor de elevi care rămân acasă”, se mai arată în plan.

Școala va avea și o sală de clasă în curte: „În partea de EST a unității (pe spațiul verde), va fi amenajată o sală de clasă în aer liber, care va fi utilizată în timpul cursurilor, dacă situația meteorologică va permite”, prevede documentul.

Măștile pentru elevi și profesori ar costa cel puțin 36.000 de lei pe lună

Planul de acțiune arată că „unitatea de învățământ nu dispune de resursele financiare necesare pentru a asigura măști de protecție pentru personalul unității și elevi. La aproape 900 de persoane din unitate înseamnă un cost de aproximativ 36.000 lei/lună (dacă se utilizeaza 1 singură mască de protecție/zi/persoană cu un cost de 2 lei/mască).  Resursele financiare ale unității nu pot suporta astfel de cheltuieli.

În aceste condiții, unitatea de învățământ va asigura un stoc de rezervă pentru situații neprevăzute în care unii elevii rămân fără mască sau provin din familii cu situație financiară precară și nu își pot permite achiziționarea unei măști. Elevii și personalul unității își vor procura măștile de protecție cu resurse financiare proprii”, potrivit planului managerial.

Supravegherea elevilor de către cadrele didactice

Propunerile sunt ca pentru elevii din ciclul primar învățătorul clasei să supravegheze grupul de elevi pe timpul pauzelor. „Elevii vor utiliza pauza pentru folosirea grupurilor sanitare – în caz contrar vor rămâne în sala de clasă sau vor merge în curtea școlii, fără a interacționa cu elevi de la altă clasă. Se va evita pe cât posibil, achiziționarea de alimente de la magazinele din proximitate, pentru a se evita aglomerația (pachețel de acasă)”, potrivit documentului.

Pentru elevii mai mari, cei din ciclul gimnazial vor fi „câte 3 cadre didactice/etaj care vor asigura în permanență, zilnic, pe timpul pauzelor, serviciul pe școală”. Acestea vor supraveghea elevii, astfel încât aceștia să rămână în sala de clasă sau să meargă în curtea școlii, fără a interacționa cu elevi de la alte clase.

Directorul Cristian Stănilă a explicat și într-un webinar online recent toate aceste măsuri:

Foto: © Boris Djuranovic | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Simion Hăncescu, FSLI, după întâlnirea cu premierul Ciolacu și mai mulți miniștri: Legea salarizării nu se face în 2023, trebuie să găsim soluții pentru Educație de la 1 ianuarie. Încă nu avem soluții clare / Marius Nistor, FSE: Guvernul trebuie să-și facă niște analize și să ia o decizie în privința inechităților salariale

UPDATE: Guvernul a anunțat că s-au găsit soluții privind eliminarea inechităților salariale, dar rămâne deschis dialogul în privința majorărilor salariale de la 1 ianuarie, în lipsa legii salarizării. Liderii sindicali…
Vezi articolul

Reducerea normei didactice pentru profesorii cu peste 15 ani vechime în învățământ și cu gradul didactic I se aplică din acest an școlar? Răspunsul sindicatelor: E o problemă. Toate catedrele au fost făcute până la 1 septembrie, iar legea a intrat în vigoare din 3 septembrie. Surse din minister spun că s-ar aplica de anul școlar viitor, dar legea Educației nu prevede niciun termen specific

Legea învățământului preuniversitar prevede că norma didactică pentru profesorii cu peste 15 ani vechime în învățământ și cu gradul didactic I se poate reduce cu două ore săptămânal, la cerere,…
Vezi articolul

INTERVIU Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie: Elevii cer răspunsuri la ce văd în social media, în actualitate, ora de istorie este mai intensă acum / Perioada din decembrie 2024 a marcat istoria românilor, dar și istoria universală și va lăsa urme, indiferent cine va câștiga alegerile prezidențiale

„Cred că viața școlii românești, profesorul de istorie, ora de istorie începe să găsească mai multă intensitate, vibrație, după momentul alegerilor din decembrie 2024″, spune profesorul Mihai Manea, președinte al…
Vezi articolul

DOCUMENT Calendarul pentru concursul de directori va fi modificat – proiect. Avizele de la partide și culte trebuie depuse înaintea probei de interviu și nu înainte de validarea rezultatelor, cum este în prezent

Avizele de la partide, pentru școlile cu predare în limbile minorităților naționale, și cele de la culte, în cazul seminariilor și liceelor teologice, trebuie depuse înaintea probei de interviu și…
Vezi articolul

DOCUMENT Inspecții în licee pentru „monitorizarea implementării curriculumului la clasa a IX-a și a modului în care profesorii îl vor aplica”, impuse de Ministerul Educației prin inspectorate

Inspecții în licee pentru „monitorizarea implementării curriculumului la clasa a IX-a și a modului în care profesorii îl vor aplica”, sunt impuse de Ministerul Educației prin inspectorate, potrivit unei adrese…
Vezi articolul

Este foarte greu să consiliezi un debutant care vede un copil vânăt pe față și față de care școala nu ia atitudine, e greu să consiliezi un debutant care în școală tace și unde elevii nu vin la ore – Mariana Crașovan, mentor într-un program pentru profesorii debutanți

„Debutanții primesc cele mai dificile clase, clasele pe care nu le vrea nimeni, clasele constituite ulterior, lucrează în medii sociale și geografice provocatoare. (…) Am avut acces la date legate…
Vezi articolul