Ce a însemnat școala în pandemie pentru Suedia, țară care a refuzat măsuri dure de izolare: 15 elevi și aproape 30 de profesori internați în total la ATI, în primul val Covid-19 – raport

2.562 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Prima parte a pandemiei Covid-19, din primăvara anului trecut, a avut un efect limitat asupra școlilor din Suedia, țară care, spre deosebire de majoritatea covârșitoare a statelor lumii, a evitat restricțiile și izolarea și a preferat, mult timp, doar să “recomande” distanțarea fizică în spațiile publice. Câteva date despre impactul epidemiei au fost publicate într-o raportare transmisă de mai mulți specialiști publicației New England Journal of Medicine și publicată la începutul acestui an.

Raportarea face trimitere la cazurile grave de Covid-19 înregistrate și notează că:

  • În rândul celor 1.950.000 de copii din această țară, în perioada martie-iunie 2020 s-au înregistrat 15 internări la ATI, dintre care 4 – copii cu vârste de până în 6 ani și 11 – copii cu vârste între 7 și 16 ani. Din totalul celor 15, 4 aveau comorbidități.
  • Niciun copil înregistrat cu Covid-19 nu a murit. La nivel general, în martie-iunie s-au înregistrat 69 de decese în rândul minorilor, comparativ cu 65 în cele patru luni dinaintea apariției epidemiei.
  • Mai puțin de 10 profesori din învățământul preșcolar și 20 de profesori de școală (din totalul de circa 103.500 de profesori de școală) au fost internați la ATI pentru Covid-19, în perioada martie-iunie. 

Semnatarii raportării notează că este vorba despre o rată de incidență scăzută pentru forme grave de. Covid-19 în rândul elevilor preșcolari și școlari, fiind nevoie de internare la terapie intensivă pentru circa 1 din 130.000 de copii.

Detalii – pe New England Journal of Medicine

Suedia a avut parte de o agravare treptată a crizei Covid-19, evoluție ce a continuat în a doua parte a anului, dar și în aceste condiții a continuat școala față în față, doar cu recomandări de igienă sporită, pentru toate clasele cu excepția ultimilor ani de liceu, care au trecut la predare online – detalii pe TheLocal.se.


1 comment
  1. Și care este morala?
    Sa riscam și noi, tara în care organismul profesorilor, bunicilor și părinților elevilor nu este robust ca al suedezilor, din cauza nivelul inferior de trai? (salarii mici=bani puțini ramasi pentru hrana de calitate, după ce se plătesc facturile și taxele).
    Astfel atât profesorii, cât și membri famiilor elevilor, risca sa se contamineze de la elevii asimptomatici. Iar adulții din România, au multe comorbiditati, în comparație cu cei din Suedia.
    Sa riscam și noi, tara în care nu exista ca în Suedia, autobuze școlare, astfel incat elevii și profesorii fără mașina la scara, sa ajungă la scoala și apoi acasă, fără sa se contamineze din mijloace de transport aglomerate?
    In plus, numai în prima luna de școală din anul școlar în curs (luna în care s-a făcut învățământ face to face, chiar și hibrid unde s-a putut), numărul cadrelor didactice infectate si a elevilor contaminați, a depășit cât a avut Suedia în toată pandemia. Au fost multi profesori internați, unii la ATI, au fost și decese.
    E nevoie probabil și de desene, ca să se înțeleagă odată pentru totdeauna ca nu se compara rezultatul, fără a se compara condițiile, situația, conjunctura, în fiecare caz în parte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT O nouă sesiune de înscrieri pentru școlile care vor să folosească catalogul electronic în anul școlar 2024-2025, în perioada 11-13 septembrie, anunță Ministerul Educației / Model de solicitare

Ministerul Educației anunță o nouă sesiune de înscrieri sau reînscrieri pentru școlile care vor să folosească exclusiv catalogul electronic în anul școlar 2024-2025, în perioada 11-13 septembrie, ora 14:00, conform…
Vezi articolul

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației: Rezultatele obținute la simularea Evaluării Naționale sunt un semnal de alarmă. Decalarea simulării cu o lună și faptul că lucrările nu au mai fost corectate de profesorii de la clasă – două posibile cauze

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, spune că „rezultatele obținute la simularea Evaluării Naționale sunt un semnal de alarmă, atât pentru noi, pentru cadrele didactice, pentru conducere unităților…
Vezi articolul
repartizare liceu 2020

Examenul de admitere la colegii să nu se organizeze și să fie luate în considerare recomandările OECD, potrivit președintelui Federației părinților, Iulian Cristache: Meditațiile sunt la un nivel „problematic” în România

„OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa -n. red.) susține creșterea calității și a echității evaluării naționale, nu un examen de admitere, în plus, pentru colegii”, transmite Iulian Cristache, președintele…
Vezi articolul

DOCUMENTE Modele de cerere pentru drepturile financiare ale elevilor cu CES în anul școlar 2024-2025 / Sumele se majorează cu 50% dacă copilul are și certificat de încadrare în grad de handicap

Copiii cu cerințe educaționale speciale, CES, au dreptul la alocația zilnică de hrană și de cea pentru rechizite școlare, cazarmament, îmbrăcăminte și încălțăminte, potrivit Hotărârii de guvern nr. 564 din…
Vezi articolul